Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt häng med Arkitektstudenten i lördags kändes inte lika bra som förra helgen. Hade svårt att slappna av och vara mig själv, kom på mig själv flera gånger med att sitta och spänna mig rent fysiskt, och så kom självgranskande tankar om att vara för tyst, för tråkig osv... Då är det ju nåt som inte funkar. Det är långt från den där känslan man kan ha när det klickar ordentligt, när man umgås med nån och den får en att känna sig kär i sig själv. Det är väl så det ska vara egentligen tänker jag.

Nu hade vi dåliga förutsättningar. Planen var att vi skulle ut och hitta på nåt, men han hade råkat hamna på oplanerad fest halva natten innan, och var seg och låg och hade dåligt samvete över att inte orka mer än hemmahäng. Jag hade nyss fått reda på jobbiga saker om en familjemedlem som jag hade lite svårt att släppa. Men vissa stunder var ändå riktigt bra. Första kyssen när jag kom till honom var t.ex. helt magisk.

Efter att vi sovit ihop var känslan annorlunda, bättre, närmare. Och det var nog lite samma förra helgen med när jag tänker efter, att det tog ett tag innan det blev avspänt. Då hängde vi ju i två dygn.

Så jag ska väl inte ge upp tanken att det kan bli bra. Men vi behöver nog mer tid att lära känna varann. Instinktivt kan jag känna att jag vill backa och distansera mig, men tänker ändå att det nog är fel väg att gå, om jag nu själv vill att vi ska närma oss varann. Tror mer på att i lagom takt våga ge mer bekräftelse, visa att jag gillar honom och vill träffas mer. Han är väldigt osäker, det känner jag. Jag tror inte han kommer våga släppa in mig om jag inte visar att jag vill det. Men det är svårt och läskigt.

Väntar på att snygga kollegan ska komma hit och sätta upp en tavla. Han tror inte jag är kapabel att göra det själv :laugh:
Ingen av de andra jag satt upp har ramlat ner men vill han göra det så visst :p

Höll på och tjafsa om den där jävla tavlan på jobbet igår, en annan kollega frågade om vi var säkra på att vi inte är gifta :rofl:

Är taggad för kvällens dejt, hoppas på en helt normal kille utan droger, misshandeldomar eller något annat trassel i livet :laugh:

Mitt häng med Arkitektstudenten i lördags kändes inte lika bra som förra helgen. Hade svårt att slappna av och vara mig själv, kom på mig själv flera gånger med att sitta och spänna mig rent fysiskt, och så kom självgranskande tankar om att vara för tyst, för tråkig osv... Då är det ju nåt som inte funkar. Det är långt från den där känslan man kan ha när det klickar ordentligt, när man umgås med nån och den får en att känna sig kär i sig själv. Det är väl så det ska vara egentligen tänker jag.

Nu hade vi dåliga förutsättningar. Planen var att vi skulle ut och hitta på nåt, men han hade råkat hamna på oplanerad fest halva natten innan, och var seg och låg och hade dåligt samvete över att inte orka mer än hemmahäng. Jag hade nyss fått reda på jobbiga saker om en familjemedlem som jag hade lite svårt att släppa. Men vissa stunder var ändå riktigt bra. Första kyssen när jag kom till honom var t.ex. helt magisk.

Efter att vi sovit ihop var känslan annorlunda, bättre, närmare. Och det var nog lite samma förra helgen med när jag tänker efter, att det tog ett tag innan det blev avspänt. Då hängde vi ju i två dygn.

Så jag ska väl inte ge upp tanken att det kan bli bra. Men vi behöver nog mer tid att lära känna varann. Instinktivt kan jag känna att jag vill backa och distansera mig, men tänker ändå att det nog är fel väg att gå, om jag nu själv vill att vi ska närma oss varann. Tror mer på att i lagom takt våga ge mer bekräftelse, visa att jag gillar honom och vill träffas mer. Han är väldigt osäker, det känner jag. Jag tror inte han kommer våga släppa in mig om jag inte visar att jag vill det. Men det är svårt och läskigt.

Vad jag känner igen mig i dina reaktioner! Jag har verkligen pendlat fram o tillbaka o gav ju tom upp en gång med min dejt. Nu känns det asbra. För mig var problemet att jag skapade förväntningar som inte fanns.

@RedHyuuga och @enough Tack, vad gulliga ni är <3

@RedHyuuga Ja, läste att det inte gick så bra med TK, vad tråkigt! :( Men bra att det kändes okej när du var in på företaget idag! Jo, man blir väl ledsen fast man är förberedd på det, men jag försöker tänka att hellre bli ledsen än inte känna några känslor alls... o vara glad åt det som ändå blev :).

@enough Jo, så kan det säkert vara! Ja precis, det är lätt att man överanalyserar och tänker för mycket efteråt, absolut! Och man behöver inte höras så frekvent... får se vad han svarar när jag tar mod till mig och skickar det där smset om ett tag.
Tråkigt att det inte kändes lika bra mellan dig och Arkitektstudenten, men jag känner igen det där du skriver om att det tar ett tag när man ses igen innan det blir avspänt. Ni har väl träffats lika många gånger som jag och V och som sagt jag känner igen det, det är så här också. Jag tror också man bara behöver lära känna varandra mer, visst ibland träffar man folk som allt bara klaffar med dirr, men ibland behöver man träffas mer :).

@RedHyuuga Ja, läste att det inte gick så bra med TK, vad tråkigt! :( Men bra att det kändes okej när du var in på företaget idag! Jo, man blir väl ledsen fast man är förberedd på det, men jag försöker tänka att hellre bli ledsen än inte känna några känslor alls... o vara glad åt det som ändå blev :).
Ja, det var lite trist och en lite oväntad vändning, men va fasen vi får se hur det utvecklar sig. Finns oftast en anledning att de blev ex från början. Kommer han tillbaka till mig igen senare tar vi det då, gör han det inte ja då fortsätter jag mitt liv precis som innan. Får väl vara glad för det lilla som de säger. :)
Syrran sa att jag skulle ha is i magen, tänker inte bete mig annorlunda för det. Det kändes som vanligt på det företaget idag, vilket kändes bra. Känner lite extra för det företaget i och med att jag varit där så mycket på sistone och det blivit mer familjärt på något sätt. Nästan alla som jobbar där vet vem jag är och hälsar glatt på mig, bullarna kommer ta slut fort och de är riktigt uppskattade. :D

Så även om det inte blir något med TK har jag fortfarande det underbara företaget i mitt hjärta. :heart

Min dejtingpaus blev inte långvarig :p. Va på två dejter förr förra helgen. Den ena har jag träffat en gång till och han är kul att umgås med. Till skillnad från den seriösa killen (som jag tillslut fick "dumpa" då vi inte kommunicerade på samma nivå) är denna snubbe öppen och vi kan prata om livet och allt möjligt lite djupare. Så skönt att vara lika på den punkten.

Min kk hörde av sig idag. Vi har inte hörts på länge. Han vill ses. Vi får väl se.

Gör inget du kommer ångra bara. Va rädd om dig. :heart

Nej då! Har kontroll på läget :heart Blir ju tjurig och släpper om personen i fråga inte dansar efter min pipa, men fick ett sms sen om att han mådde dåligt över situationen som uppstod. Behöver inte gå närmre in på detalj, men då vet jag, men försvinn fan inte från jordens yta som att JAG gjorde fel :mad:

Tack! Du verkar vara en väldigt fin medmänniska :love:

Nej då! Har kontroll på läget :heart Blir ju tjurig och släpper om personen i fråga inte dansar efter min pipa, men fick ett sms sen om att han mådde dåligt över situationen som uppstod. Behöver inte gå närmre in på detalj, men då vet jag, men försvinn fan inte från jordens yta som att JAG gjorde fel :mad:

Tack! Du verkar vara en väldigt fin medmänniska :love:
Låter bra, inte lätt alla gånger. Ibland tror jag vi överreagerar, jag själv inkluderad och gör små saker till stora saker. Det är svårt att bryta gamla mönster, men ibland kan det vara bra att försöka tänka ur många olika perspektiv på vad det beror på att t ex den andre inte svarar på meddelanden eller liknande. Been there done that, it's hard I know.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 102
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka