Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför undrar du om du inte ser ett problem med det i fortsättningen ? Om han inte tycker det är obekvämt så borde ju kondomen sitta fast bättre om inte annat.
Den här killen gjorde ju inte det, han hade problem med smärta när han använde kondom. Därav att jag skrev mitt inlägg.

Den här killen gjorde ju inte det, han hade problem med smärta när han använde kondom. Därav att jag skrev mitt inlägg.

Okej, ber om ursäkt. Är lite trött nu :).

Ok, men om det är bred. Är väl bara att testa med en större kondom då ? Eller så hade han bara otur och nån nerv som han sa som gjorde ont i stundens hetta :).

Okej, ber om ursäkt. Är lite trött nu :).

Ok, men om det är bred. Är väl bara att testa med en större kondom då ? Eller så hade han bara otur och nån nerv som han sa som gjorde ont i stundens hetta :).
Han hade haft detta problem innan, och jag hade inte olika varianter av kondomer hemma så vi provade ändå. Men han fick pluspoäng över att han inte ens tvekade till att prova med kondom ändå när jag sa att jag ville det.

Han hade haft detta problem innan, och jag hade inte olika varianter av kondomer hemma så vi provade ändå. Men han fick pluspoäng över att han inte ens tvekade till att prova med kondom ändå när jag sa att jag ville det.

Du verkar vara en väldigt förstående och schysst tjej :) . Killen verkar ju vettig dessutom. Jag tror inte någon på buke kan svara på varför han fick ont utom han själv. Men om det blir fler gånger så kanske ni kan lösa det genom att prata med varann. Tror han uppskattar din omtänksamhet i det fallet :).

Angående att han stack mitt i natten och inte svarar på sms just nu.. Det kan ju blivit lite pinsamt för honom. Det behöver inte alls betyda att han inte skulle vilja ses igen. Särskilt inte när du varit schysst och rak mot honom. Men kanske behöver han en liten längre stund på sig att svara.

Alltså hur stor är han? :p. RFSU Grande har funkat på mina ligg, även de som varit en bra bit över medelstorlek. Man kan ju prova att dra ner den olika långt?

Alltså hur stor är han? :p. RFSU Grande har funkat på mina ligg, även de som varit en bra bit över medelstorlek. Man kan ju prova att dra ner den olika långt?
Han är rätt normalstor skulle jag tro, lite bredare än andra jag varit med bara. Blir det mer kontakt med honom så ska jag prata med honom om det.

För honom skulle det faktiskt kännas okej att berätta, tror jag. Det är mest att det känns konstigt att vara så öppen mot nån man inte ens träffat (har iofs varit öppen om massor här på buke men då känns det ju inte som att jag prackar på en enskild person mina problem). Han har varit väldigt öppen om sig, och av det jag berättat för honom hittills har han tagit det väldigt bra.
Berättade. Tror det inte gick så bra :(. Men vår "relation" var ju nåt helt annat än att ha kontakt enbart för sex. Och känner man mig, så är det oundvikligt att märka att jag inte mår så bra ibland. Ville vara ärlig med varför, men tror det blev för mycket. Jaja, jag var modig iaf.

Träffade på något nytt igår, en kille som fick ont av att använda kondom. Vi provade, men han fick lov att avbryta. Någon annan som upplevt det?
Att hitta kondom som verkligen passar kan vara hopplöst! Min ynka erfarenhet är att det allra flesta sorter har minst ett av tre problem, de sitter åt så det gör ont, de åker av eller de går sönder. Det där med ett glas vatten - istället för, är inte helt fel ibland. Jävla meck.

Det känns fel att gilla ditt inlägg @Niyama men ja, otroligt bra och starkt och modigt att du berättade om vad som får dig att inte må så bra. Om han inte kan hantera det är det tråkigt men ja, det är ju inget du styra över. Och då tänker jag iaf att det är bättre och viktigare att stå upp för sig själv och våga vara modig även om det är sjukt läskigt och jobbigt. Så ja, heja dig! :heart

Fick hångla med en snubbe igår, så sjukt dålig och han tog noll intiativ så jag drog med en killkompis hem och skedade hela natten istället ^^ han blev lite förvirrad när jag frågade om han ville sova hos mig istället då han sett mig försöka ragga på den andre, men jag sa helt sonika att om man på fyra timmar knappt initierat en kram så får man skylla sig själv :angel:
Men jisses vad jag saknar att bara få sova med någon, det var så mysigt!!:arghh:

Angående att träffa någon som har barn så kan jag känna att det är mer komplicerat och då kanske folk backar. Jag kan känna att det är tillräckligt svårt att få ihop det med bara två personer.
Men jag pratar ändå med folk som har barn och skulle kunna inleda något om vissa förutsättningar fanns tex
-att barnen har accepterat separationen och inte kommer avsky att någon börjar dejta hens pappa.
-att han kan tänka sig att skaffa en till eller åtminstone är öppen för den diskussionen
-Sen har jag märkt att det är ett problem ibland att den som har barn inte är flyttbar. Chattade tidigare med en man som hade två barn. Han bodde nära barnens mamma och de hade inte varannan vecka utan barnen gick själva mellan föräldrarnas hus. Så han säger att han inte vill flytta inom närmsta tio- femton åren. Han säger också att han inte vill vara borta mer än max över dan då han gillar att kunna träffa barnen i stort sett varje dag. Så då innebär det att den han träffar kommer få flytta dit om man blir sambos och även om man dejtar kommer man i såna fall få sova över där eftersom han inte vill vara borta mkt från barnen.

Så för mig blir det komplicerat dvs att vara en bra och närvarande förälder på det sätt jag vill att pappor ska vara- ja det innebär att det blir svårt att dejta dem. Det skulle dock kunna funka om personen kanske redan bor i ett område där jag ändå spenderar mkt tid etc.

Men spontant känns det som det är den utan barn som kommer få anpassa sig mest? Dvs jag kommer få anpassa mig för någon annans barn. För då träffar man inte bara en person utan man träffar en hel familj som redan har sin livsstil och det känns som det är jag som får anpassa mig för att passa in i deras familj och för att barnen ska gilla mig och inte de som kompromissar för att också passa mig.
Och då förstår jag att folk backar för det gäller att man då känner att det är värt det.
Nu har jag ju inte nätdejtat på ett par år. Men....

Då, när jag försökte, så var det massor av män som "erbjöd" fint hus, god ekonomi etc och det var bara att flytta in.

Man ville alltså att en kvinna skulle komma som en ny accessoar i deras liv. Som att skaffa en ny möbel.
Jag som har ett hus jag trivs utmärkt i (och inte planerar att lämna) blev mest storögd och förvånad.

Borde vara ungefär samma sak med icke flyttbara föräldrar. Man vill ha någon som bara kan flyta in i det liv man lever.

Nu har jag ju inte nätdejtat på ett par år. Men....

Då, när jag försökte, så var det massor av män som "erbjöd" fint hus, god ekonomi etc och det var bara att flytta in.

Man ville alltså att en kvinna skulle komma som en ny accessoar i deras liv. Som att skaffa en ny möbel.
Jag som har ett hus jag trivs utmärkt i (och inte planerar att lämna) blev mest storögd och förvånad.

Borde vara ungefär samma sak med icke flyttbara föräldrar. Man vill ha någon som bara kan flyta in i det liv man lever.
Fast jag hade då aldrig kunnat respektera den man som sket i sina barn för att han träffat en ny kvinna. Har man barn och är en bra förälder, så blir man lite oflexibel. Så är det bara. Men det betyder väl inte att man är tvingad att leva utan partner de kommande 18 åren? Jag ser det inte som en accessoar med en ny man bara för att jag inte tänker flytta från kommunen eller ens staden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 107
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2