Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker ändå det är stor skillnad på att träffa nya vänner och att träffa extra sexpartners (när man är i ett förhållande) bakom sin partners rygg. Hade äcklats något kopiöst om min sambo höll på med det "för att han vill ha mer av samma vara". Hade nog inte gjort slut men det hade inte varit som förut.

Jag hade absolut lagt nyckeln på bordet och tackat för mig. Sån är jag.

Behöver väl inte nedvärderas ? Om man har läggningen att vilja ligga med flera partners då "duger" ju ingen kille ? Däremot "duger" flera?
Det behöver inte alls vara en nedvärdering. Bara ett konstaterande.
Inte helt korrekt jämförelse men:
Jag har fått uppfattningen att du är hetero. Skulle du uttrycka dig som att killar inte duger för dig att ligga/ha relationer med?

Det blir snabbt otrevligt när folk förutsätter att folk menar det absolut sämsta med allt de skriver. Jag väljer att försöka tolka positivt istället för att försöka tolka det på mest negativa möjliga sätt.

Håller helt med. Går lätt från noll till hundra här.. jag är verkligen inte perfekt på nått sätt i den bemärkelsen heller, för övrigt. Jag gör mitt bästa för att tänka ungefär som du själv beskriver här. Eller ja, åtminstone att fråga innan jag bara antar vad någon tycker och tänker och baserar hela mina resonemang utifrån det.

Du har inte gjort det, ursäkta om det uppfattades som jag antydde det. Andra har gjort det. Jag ser det inte på det viset du beskriver det. De 10-20 sidor som går åt är lika mycket andras fel som hans, ofta vill många sätta honom på plats och minsann förtydliga varför han inte fattar någonting alls. Det är inte en välmenande hjälp och nyansering som sker..kom igen liksom. Jag håller inte alls med honom här, och du vet kanske själv både exempel på när jag totalt håller med andra och totalt INTE gör det.. jag försöker mitt bästa för att inte liksom rata någons argument pga att jag tidigare inte hållt med dem eller ogillat deras resonemang. Men många beter sig just så, tycker jag, dvs med vetskap om tidigare argument så dömer man lätt ut det nuvarande och låter det färga hela samtalet. Jag gillar inte det alls.

Oavsett, ja, jag är enig med att detta verkligen är agree to disagree just nu.. :)

Ja, så är det också. Det säger jag ingenting om. Men beakta också att många utav oss har varit i dejtingtråden sedan den startade och har haft några (läs: sjukt jävla många) vändor av de här diskussionerna som aldrig har visat sig leda någonstans, varför du och jag kanske ser på det olika. Man ska aldrig vara dum, jag menar bara att jag har lärt mig vilka diskussioner som blir konstruktiva och inte. Varför jag försöker uppmana andra att kanske inte fortsätta mata icke-konstruktiva diskussioner.

Varför ska man behöva värdera och rättfärdiga det ena över det andra? Svaret som jag personligen ser det är: Det har ingen nått med att göra, som individ bestämmer man över sina egna val och måste inte rättfärdiga sånt här för omvärlden.
Jag värderar inte här. Jag ställde en fråga eftersom mitt förhållande är grunden till diskussionen och tydligen "duger" inte min partner. (Är det någon som inte duger här är det jag eftersom mitt trackrecord på sabbade monogama relationer är 100%).

Behöver väl inte nedvärderas ? Om man har läggningen att vilja ligga med flera partners då "duger" ju ingen kille ? Däremot "duger" flera?
Det behöver inte alls vara en nedvärdering. Bara ett konstaterande.

Det ligger i hur du tolkar ordet "duger" jämfört med hur andra här tolkar det. Båda tolkningarna är giltiga, men i vanligt tal tror jag oftast det tolkas som en nedvärdering att någon person "inte duger" till något. Särskilt i en diskussion som redan är lite triggad och "het". Jag kan mer eller mindre garantera att alla andra här tolkar det som en nedvärdering när du säger tex "jaha då duger inte din kille sexuellt sett?" - och utifrån den vetskapen kanske du kan förstå varför du möter sånt motstånd just nu?

Inte helt korrekt jämförelse men:
Jag har fått uppfattningen att du är hetero. Skulle du uttrycka dig som att killar inte duger för dig att ligga/ha relationer med?

Om nån skulle fråga varför killar inte "duger" för mig.
Skulle jag svara att jag är hetero.

Om @bumpo får frågan varför hennes inte kille inte "duger". Kan hon svara att hennes sexuella läggning är att hon vill ligga med flera tex. Eller så kan hon välja att inte svara alls. Men istället säger hon att hennes partner "duger". Vilket för mig kändes lite motsägelsefullt eftersom hon söker sig till andra partners. Partnern duger för en kärleksrelation men sexuellt så duger det inte. Är det så konstigt ? Hon har ju fått flera såna frågor av andra tydligen?

Jag värderar inte här. Jag ställde en fråga eftersom mitt förhållande är grunden till diskussionen och tydligen "duger" inte min partner. (Är det någon som inte duger här är det jag eftersom mitt trackrecord på sabbade monogama relationer är 100%).

Jag har liksom ingen åsikt eller vilja att uttala mig om ditt privata förhållande :) Jag förstår vad du menar och tycker inte du gör nått fel, snarare helt rätt som är öppen och ärlig mot de du träffar. Jag ville bara poängtera att JAG inte anser att du måste rättfärdiga dig för dem eller nån annan här.

Jag äter ibland pizza för jag vill, det betyder inte att "vanlig mat" inte duger.
Jag tränar spinning ibland istället för att bara köra på crosstrainern, det betyder inte att crosstrainern inte duger.
Jag klappar båda mina katter, det betyder inte att den inte duger.
Jag tittar ibland på HBO istället för Netflix, det betyder inte att Netflix inte duger.
Jag läser ibland chic-lit istället för en deckare, det betyder inte att deckare inte duger.
Jag sitter ibland på höger sida av soffan istället för vänster, det betyder inte att vänster sida inte duger.
Jag dammsuger ibland på onsdagar och söndagar istället för på torsdagar och söndagar, det betyder inte att torsdagar inte duger.
Jag dricker ibland en sorts rödvin istället för en annan sorts rödvin, det betyder inte att den ena inte duger.

And so on.

Ja, så är det också. Det säger jag ingenting om. Men beakta också att många utav oss har varit i dejtingtråden sedan den startade och har haft några (läs: sjukt jävla många) vändor av de här diskussionerna som aldrig har visat sig leda någonstans, varför du och jag kanske ser på det olika. Man ska aldrig vara dum, jag menar bara att jag har lärt mig vilka diskussioner som blir konstruktiva och inte. Varför jag försöker uppmana andra att kanske inte fortsätta mata icke-konstruktiva diskussioner.

Absolut. Jag håller med dig. Men det måste ju inte hänga med en medföljande känga i stil med typ "för x kommer ändå aldrig fatta eller ändra sig". Det eldar ju bara på stämningen.

Om @bumpo får frågan varför hennes inte kille inte "duger". Kan hon svara att hennes sexuella läggning är att hon vill ligga med flera tex. Eller så kan hon välja att inte svara alls. Men istället säger hon att hennes partner "duger". Vilket för mig kändes lite motsägelsefullt eftersom hon söker sig till andra partners. Partnern duger för en kärleksrelation men sexuellt så duger det inte. Är det så konstigt ? Hon har ju fått flera såna frågor av andra tydligen?
Jag sa att det överhuvudtaget inte har med att duga att göra. Ffs läs vad jag skriver och lägg inte ord i min mun.

Jag har liksom ingen åsikt eller vilja att uttala mig om ditt privata förhållande :) Jag förstår vad du menar och tycker inte du gör nått fel, snarare helt rätt som är öppen och ärlig mot de du träffar. Jag ville bara poängtera att JAG inte anser att du måste rättfärdiga dig för dem eller nån annan här.
Frågan var nog mer filosofisk än något annat men med utgångspunkten i att varför @Hero var så dead set on att min partner inte dög.

Jag äter ibland pizza för jag vill, det betyder inte att "vanlig mat" inte duger.
Jag tränar spinning ibland istället för att bara köra på crosstrainern, det betyder inte att crosstrainern inte duger.
Jag klappar båda mina katter, det betyder inte att den inte duger.
Jag tittar ibland på HBO istället för Netflix, det betyder inte att Netflix inte duger.
Jag läser ibland chic-lit istället för en deckare, det betyder inte att deckare inte duger.
Jag sitter ibland på höger sida av soffan istället för vänster, det betyder inte att vänster sida inte duger.
Jag dammsuger ibland på onsdagar och söndagar istället för på torsdagar och söndagar, det betyder inte att torsdagar inte duger.
Jag dricker ibland en sorts rödvin istället för en annan sorts rödvin, det betyder inte att den ena inte duger.

And so on.

Ja om man jämför sex med att dammsuga så förstår jag. Men alla ser det inte så?

Absolut. Jag håller med dig. Men det måste ju inte hänga med en medföljande känga i stil med typ "för x kommer ändå aldrig fatta eller ändra sig". Det eldar ju bara på stämningen.

Så skrev jag inte. Jag skrev att vi kanske kan låta @Hero ha sin övertygelse, den har ju historiskt sett visat sig svår att rucka på. Som en påminnelse om precis just det, och att diskussionen förmodligen är lönlös.

Ja om man jämför sex med att dammsuga så förstår jag. Men alla ser det inte så?

tyTc1Nl.jpg

Jag skulle lägga så mycket förväntningar på mig själv på att vara den perfekta flickvännen att jag skulle skapa en perfekt grogrund för destruktivitet.

Ok, du gör ju som du vill.
Men om det är anledningen och inte själva sexet i sig. Varför inte försöka komma till bukt med dessa förväntningar på dig själv?

Frågan var nog mer filosofisk än något annat men med utgångspunkten i att varför @Hero var så dead set on att min partner inte dög.

Jag fattar. Jag tänker dock lite såhär: vad spelar det för roll om en anonym person online skulle tycka att din kille inte dög för dig, dvs två personer han aldrig träffat, i ett förhållande han inte vet någonting om? Den åsikten betyder ju s.a.s ingenting. Samma med dessa snubbar du nu träffat som vill kukmäta. Deras åsikter har ingen vikt, de har ingen bestämmanderätt över dig och ditt förhållande och de känner vare sig dig eller din partner. Jag tror man bara hamnar i skiten om man börjar och ska rättfärdiga sig för främlingar. Man behöver inte.

För övrigt.. Mycket av den här "diskussionen" tror jag skulle lösa sig om alla slutade använda ordet "duga" som uppenbarligen används HELT olika.

Jag vet inte om det är språket som gör att många är oense med dig nu, precis som @Sezziyanen är inne på.
För mig låter det väldigt märkligt att prata om vad som duger och inte i det här fallet.
Dessutom blir ju hela diskussionen ett väldigt tydligt och konkret exempel på hur stark tvåsamhetsnormen är.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 115
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka