Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Önskar att fler tänkte så i stället för att bara "MEN VARFÖR DÅ?! JAG fattar minsann inte!" som att det viktigaste i hela världen är att just den personen ska få förstå. Helt irrelevant, liksom. Det finns många saker jag inte förstår mig på i livet utan att kräva förklaring av berörda parter.
Och då inte som nyfikenhet för att förstå eller utveckla sig utan bara för att ifrågasätta och lägga egna värderingar.

Man kan fråga varför på så många sätt och kan man inte göra det på ett respektfullt sätt så är det bättre att låta bli.

Fast han verkar ju mest säga vad just han tycker och tänker. Sen kan du ju tycka att han pratar goja och/eller är otrevlig, men varför är det rätt att för den skull vara förminskande och otrevlig tillbaka? Det var bara det jag sa. Mansplainar är fö en total bullshit-term som inte betyder någonting alls. (ja, IMO innan du säger att jag mansplainar mansplaining :rofl:)
Nej, utöver att förklara vad han tycker och tänker så förklarar han också hur andra tycker och tänker. Han menar ju t o m att bumpo är oärlig som inte erkänner hur det egentligen är.

Mansplaining är en jättebra term som betyder väldigt mycket. Här har du fler exempel. http://mansplaining.se/

Varför ska hon förklara det alls? Hon har ju berättat för personerna hon träffade att hon är i ett öppet förhållande. Då får de göra ett val, antingen är de OK med det, eller inte. Jag hade personligen inte varit det (inte för att nån vill veta här), men då hade jag fan inte heller börjat kukmäta och tjafsa om hur hennes förhållande ser ut. Jag hade tackat för mig och sagt att jag inte vill vara involverad i en sån ekvation. Så gör man om man kan bete sig IMO, vad deras deal är och varför är deras ensak.

Jag har aldrig sagt det. Jag hade heller inte ödslat tid på en sån ekvation. Men jag förstår varför hon får frågan...

Varför ska hon förklara det alls? Hon har ju berättat för personerna hon träffade att hon är i ett öppet förhållande. Då får de göra ett val, antingen är de OK med det, eller inte. Jag hade personligen inte varit det (inte för att nån vill veta här), men då hade jag fan inte heller börjat kukmäta och tjafsa om hur hennes förhållande ser ut. Jag hade tackat för mig och sagt att jag inte vill vara involverad i en sån ekvation. Så gör man om man kan bete sig IMO, vad deras deal är och varför är deras ensak.
Det jär är varför jag talar om det. För att jag anser att personen jag eventuellt ska ligga med har rätt till sin sexualitet och vad hen vill vara med i.

Nej, utöver att förklara vad han tycker och tänker så förklarar han också hur andra tycker och tänker. Han menar ju t o m att bumpo är oärlig som inte erkänner hur det egentligen är.

Mansplaining är en jättebra term som betyder väldigt mycket. Här har du fler exempel. http://mansplaining.se/

Jag håller inte med i Heros resonemang här som du kanske sett. Men du kanske kan se hur du själv använder dig av både härskartekniker och otrevliga stämplingar av avvikande åsikter också?

Mansplaining är BS.

Oavsett vad så "duger" ju inte partnern eftersom hon behöver andra ?
Men ja det är väl bara så som jag ser det.
Nej, det är inte bara du som ser det så, det finns många med samma attityd som du. Den är ofta baserad på okunnighet och osäkerhet.

Om man är typen av person som vill leva i öppna relationer/ha flera partners är det förmodligen för att man har den sexuella läggningen. Inte konstigare än så. Vissa vill vara med en annan partner bara, andra vill ha flera partners. Vissa blir kära bara i en, vissa blir kära i flera. Att vi alla har olika sexuella läggning bör väl inte komma som en överraskning för dig?

Det jär är varför jag talar om det. För att jag anser att personen jag eventuellt ska ligga med har rätt till sin sexualitet och vad hen vill vara med i.

Och jag tycker du gör helt rätt i det. Personligen ser jag inget problem i det alls, jag tycker man ska tala om för såna man träffar,som du gör - MEN man ska inte behöva redogöra något skäl till varför man har ett öppet förhållande. Därför jag säger att de antingen får acceptera din "deal" eller inte - det de håller på med som du beskriver är ren ohyfs som för mig säger ganska mycket om deras karaktär.

Jag håller inte med i Heros resonemang här som du kanske sett. Men du kanske kan se hur du själv använder dig av både härskartekniker och otrevliga stämplingar av avvikande åsikter också?

Mansplaining är BS.
Om folk beter sig så rövhattigt så blir jag rätt otrevlig ja. Det är inte av misstag precis. Hade han nyfiket och fördomsfritt frågat hur det funkar så kan jag garantera att svaren hade sett annorlunda ut.

Mansplaining är INTE bs. Det är ett erkänt fenomen.

Och då inte som nyfikenhet för att förstå eller utveckla sig utan bara för att ifrågasätta och lägga egna värderingar.

Man kan fråga varför på så många sätt och kan man inte göra det på ett respektfullt sätt så är det bättre att låta bli.

Ja, precis. Jag har fått många nyfikna frågor om min plan att skaffa barn ensam av personer som för allt i världen inte kan förstå sig på varför man skulle vilja gå igenom en sån sak ensam. Men faktiskt inte en enda som ifrågasatt. Det har snarare låtit: "Hur.. eh... hur... eh... jag menar... kan det inte bli tufft ensam? Alltså jag menar verkligen inte att du inte skulle klara det eller nåt, jag tycker det är jätteballt!" :D

Om folk beter sig så rövhattigt så blir jag rätt otrevlig ja. Det är inte av misstag precis. Hade han nyfiket och fördomsfritt frågat hur det funkar så kan jag garantera att svaren hade sett annorlunda ut.

Så ni blir en enda ond cirkel av otrevlighet och namecalling. Vilken vinst för er bägge.

Men @Hero , har du aldrig upplevt att du kan vara lite olika personer i sängen tillsammans med olika människor?
Jag har iaf kunnat variera rätt mycket i hur hämmad eller frisläppt jag har kännt mig helt beroende på vilken partner jag varit med. Sen är inte det ena eller andra sämre/bättre, bara annorlunda. Och om man vill ha lite variation...?

Fast känner man sig hämmad har man väl ändå sex med fel person.

Tack, har känt mig lite vemodig idag, men det känns bättre när jag jobbar. Pratat med kollegor som är insatta och träffa alla kunder, för att få tankarna på annat.
Jag tror inte han ljuger för i måndags när jag skrev att jag tyckte helgen var trevlig och gärna gör om det, så verkade han på. Så hon har nog hört av sig på riktigt.
Syrran sa att det var tråkigt när jag berättade, men att det brukar finnas en anledning att de brutit en gång. Hon tyckte jag skulle ha is i magen. Personligen bryr jag mig inte så mycket om vilket det blir. Tänker köra på som innan, dvs innan jag fick upp intresset för honom. Sen får vi se vart det bär hän.

Jag är ändå glad att jag fick en trevlig helg, samt uppleva hur skönt sex kan vara. Man får va glad för det lilla. :)

Imorgon lördag blev jag bjuden hem till en stallkamrat som tyckte vi skulle ha en mysig middag, jag, hon och hennes dotter, som går igenom samma sak som mig. Så det ska bli kul. :heart
Ett litet tips inför nästa gång du träffar någon är att kanske inte berätta för så många innan ni kommit lite längre. Det är lättare om det skiter sig och man inte behöver förklara det för så många.
Mitt tips kommer av egen erfarenhet.

Kul att du har mysigt program imorgon i alla fall! Ha en bra helg!

Nej, det är inte bara du som ser det så, det finns många med samma attityd som du. Den är ofta baserad på okunnighet och osäkerhet.

Om man är typen av person som vill leva i öppna relationer/ha flera partners är det förmodligen för att man har den sexuella läggningen. Inte konstigare än så. Vissa vill vara med en annan partner bara, andra vill ha flera partners. Vissa blir kära bara i en, vissa blir kära i flera. Att vi alla har olika sexuella läggning bör väl inte komma som en överraskning för dig?

Jag vet att du gillar att nedvärdera mig.

Men jag förstår att en del vill ha flera partners. Men då "duger" inte en :).

Ett litet tips inför nästa gång du träffar någon är att kanske inte berätta för så många innan ni kommit lite längre. Det är lättare om det skiter sig och man inte behöver förklara det för så många.
Mitt tips kommer av egen erfarenhet.

Kul att du har mysigt program imorgon i alla fall! Ha en bra helg!
Äh, så många hade jag inte berättat det för, och inget jag direkt behövt förklara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 115
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka