Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nejdå, jag accepterar det finns dom som vill ha öppet förhållande. Men varför kan man inte erkänna då att partnern inte duger till sexuellt eftersom man vill ha ett öppet förhållande. Jag finner det motsägelsefullt.

Hero, kan du inte tänka dig att en person kan vara i ett öppet förhållande även om deras partner "duger" sexuellt? Det är väl ändå inget allenarådande kriterie för att det ska kunna vara ett sådant förhållande, eller hur?

Nej det handlar inte om att inte förstå. Det gör ingen av er, uppenbart. Men värre är att ni inte heller accepterar. Det är ju ganska otrevligt av er.

Nej jag tycker inte att otrohet är fräscht så det är inget jag behöver acceptera. Tycker den som är otrogen är något äcklig, den andra parten har ingen skyldighet. Öppna förhållanden är en annan sak och även om jag aldrig själv skulle ha det så får andra ha det. Är allra mest fascinerad över hur en finner tid till det. Ligga med sin partner flera gånger i veckan och sen en extra på det.

Det är även ganska otrevligt att anklaga nån för att vara trångsynt och köra med "men snälla söta lilla rara.." för att de har andra åsikter än du.
Men han sitter ju och påstår en massa saker som inte är sanna, om en person han aldrig har träffat? Och sen sitter han och mansplainar för bumpo om hur otillfredställd hon blir av sin partner? Är det INTE trångsynthet så vet jag inte vad ordet betyder...

Jag fattar inte heller. Jag talar liksom om vad som erbjuds, vilka premisser som finns och varför. Då kommer en väldigt ocharmig kukmätarattityd fram.

Jag har mina teorier om dessa män, men vet att det blir onödigt mycket diskussion här om jag börjar prata om dem. Oavsett, de som håller på som du beskriver är väl inga du vill ha antar jag? Bra att få veta fort vilka du kan dissa direkt då, åtminstone. Även om det är drygt.

Men han sitter ju och påstår en massa saker som inte är sanna, om en person han aldrig har träffat? Och sen sitter han och mansplainar för bumpo om hur otillfredställd hon blir av sin partner? Är det INTE trångsynthet så vet jag inte vad ordet betyder...

Fast han verkar ju mest säga vad just han tycker och tänker. Sen kan du ju tycka att han pratar goja och/eller är otrevlig, men varför är det rätt att för den skull vara förminskande och otrevlig tillbaka? Det var bara det jag sa. Mansplainar är fö en total bullshit-term som inte betyder någonting alls. (ja, IMO innan du säger att jag mansplainar mansplaining :rofl:)

Hero, kan du inte tänka dig att en person kan vara i ett öppet förhållande även om deras partner "duger" sexuellt? Det är väl ändå inget allenarådande kriterie för att det ska kunna vara ett sådant förhållande, eller hur?

Aja, orkar inte med denna diskussion.
Jag syftar inte bara på den sexuella förmågan. Utan att hon kanske vill ha mer variation, har högre behov eller vad det nu är. Oavsett vad så "duger" ju inte partnern eftersom hon behöver andra ?
Men ja det är väl bara så som jag ser det.

Jag syftar inte bara på den sexuella förmågan. Utan att hon kanske vill ha mer variation, har högre behov eller vad det nu är. Oavsett vad så "duger" ju inte partnern eftersom hon behöver andra ?

Känns som något av en icke-diskussion. Man behöver inte rättfärdiga varför man väljer att göra si och så, man behöver inte förklara sina anledningar. Om de har ett öppet förhållande och är överens så är det väl meningslöst att ifrågasätta varför de nu har det i denna kontext? De har det för att de vill ha det så. Det får utomstående lov att acceptera, de har inget att göra med skälen.

Nejdå, jag accepterar det finns dom som vill ha öppet förhållande. Men varför kan man inte erkänna då att partnern inte duger till sexuellt eftersom man vill ha ett öppet förhållande. Jag finner det motsägelsefullt.
Du är trångsynt och därför förstår du inte. Det du säger är inte sant. Partnern kan mycket väl duga sexuellt men du vill kanske ändå ligga med fler. Det finns mängder med varianter på temat. Du kan ligga med någon utan din partner. Du kan ligga med någon av annat kön. Du kan ta in fler i sovrummet, du kan gå på klubb och ligga med andra medan din partner också ligger med andra. Alltså listan kan göras hur lång som helst. Det behöver verkligen inte betyda att sexlivet är dåligt, jag skulle nog nästan vilja påstå att det är tvärtom! Om man inte är sexuellt monogam, så vill man helt enkelt ha sex med fler. På samma sätt som du som är inte är polysexuell plötsligt bara vill ligga med din partner. För mig är det nästan konstigare. Men jag hittar ju inte på en massa saker om att du känner dig otillräcklig med andra och att det är anledningen till att du bara vill ha sex med en.

Tycker inte det verkar så vanligt heller.
Jag har ju dejtat rätt flitigt och haft kontakt med många det senaste året. Av alla är det bara SJ som haft ett förhållande.

På jobbet däremot, där är det mer regel än undantag :rofl:

Känns som något av en icke-diskussion. Man behöver inte rättfärdiga varför man väljer att göra si och så, man behöver inte förklara sina anledningar. Om de har ett öppet förhållande och är överens så är det väl meningslöst att ifrågasätta varför de nu har det i denna kontext? De har det för att de vill ha det så. Det får utomstående lov att acceptera, de har inget att göra med skälen.

Därför att hon fick så mkt frågor om varför hennes partner inte duger ? Men istället svarar hon att det handlar inte om det och att han duger. Jag tycker det var så motsägelsefullt. Varför inte säga som det är istället ?

Men du måste väl kunna se och förstå scenarion där man tycker det man har är väldigt bra men man vill ha något annat eller mer, oavsett om det är träning, teknikprylar, mat, sex?

Duger är så extremt värderande ord och att säga att något inte duger betyder att det inte är tillräckligt bra. Det kan vara jättebra men man vill ha mer eller något annat just då.

Nej, men det betyder ju ändå partnern inte duger. Eftersom andra behövs :). Simple as that. Varför säga något annat då?
Men NEJ! Det betyder snarare att JAG inte duger i så fall. Min partner är utan tvekan en av de mest fantastiska människor på denna jord. Att du, och så många andra, nedvärderar vår kärlek och vår relation är ärligt talat kränkande. Att jag älskar honom som gör är en av de största anledningarna till att jag vägrar ett monogamt förhållande. För jag vet att jag kommer krascha under mina egna förväntningar och krav på mig själv och sabba det genom att vara tex otrogen.

Därför att hon fick så mkt frågor om varför hennes partner inte duger ? Men istället svarar hon att det handlar inte om det och att han duger. Jag tycker det var så motsägelsefullt. Varför inte säga som det är istället ?

Varför ska hon förklara det alls? Hon har ju berättat för personerna hon träffade att hon är i ett öppet förhållande. Då får de göra ett val, antingen är de OK med det, eller inte. Jag hade personligen inte varit det (inte för att nån vill veta här), men då hade jag fan inte heller börjat kukmäta och tjafsa om hur hennes förhållande ser ut. Jag hade tackat för mig och sagt att jag inte vill vara involverad i en sån ekvation. Så gör man om man kan bete sig IMO, vad deras deal är och varför är deras ensak.

Nej jag tycker inte att otrohet är fräscht så det är inget jag behöver acceptera. Tycker den som är otrogen är något äcklig, den andra parten har ingen skyldighet. Öppna förhållanden är en annan sak och även om jag aldrig själv skulle ha det så får andra ha det. Är allra mest fascinerad över hur en finner tid till det. Ligga med sin partner flera gånger i veckan och sen en extra på det.
Jag har aldrig sagt att någon behöver acceptera otrohet, utan vi pratar om en öppen relation här.

Men @Hero , har du aldrig upplevt att du kan vara lite olika personer i sängen tillsammans med olika människor?
Jag har iaf kunnat variera rätt mycket i hur hämmad eller frisläppt jag har kännt mig helt beroende på vilken partner jag varit med. Sen är inte det ena eller andra sämre/bättre, bara annorlunda. Och om man vill ha lite variation...?

Önskar att fler tänkte så i stället för att bara "MEN VARFÖR DÅ?! JAG fattar minsann inte!" som att det viktigaste i hela världen är att just den personen ska få förstå. Helt irrelevant, liksom. Det finns många saker jag inte förstår mig på i livet utan att kräva förklaring av berörda parter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 115
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka