RÄCKER är inte samma sak som DUGER.Fast om du tränar styrka och men också vill ha kondition. Ja då duger ju inte styrketräningen längre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
RÄCKER är inte samma sak som DUGER.Fast om du tränar styrka och men också vill ha kondition. Ja då duger ju inte styrketräningen längre.
Nejdå, jag accepterar det finns dom som vill ha öppet förhållande. Men varför kan man inte erkänna då att partnern inte duger till sexuellt eftersom man vill ha ett öppet förhållande. Jag finner det motsägelsefullt.
Nej det handlar inte om att inte förstå. Det gör ingen av er, uppenbart. Men värre är att ni inte heller accepterar. Det är ju ganska otrevligt av er.
Men han sitter ju och påstår en massa saker som inte är sanna, om en person han aldrig har träffat? Och sen sitter han och mansplainar för bumpo om hur otillfredställd hon blir av sin partner? Är det INTE trångsynthet så vet jag inte vad ordet betyder...Det är även ganska otrevligt att anklaga nån för att vara trångsynt och köra med "men snälla söta lilla rara.." för att de har andra åsikter än du.
Jag fattar inte heller. Jag talar liksom om vad som erbjuds, vilka premisser som finns och varför. Då kommer en väldigt ocharmig kukmätarattityd fram.
Men han sitter ju och påstår en massa saker som inte är sanna, om en person han aldrig har träffat? Och sen sitter han och mansplainar för bumpo om hur otillfredställd hon blir av sin partner? Är det INTE trångsynthet så vet jag inte vad ordet betyder...
Hero, kan du inte tänka dig att en person kan vara i ett öppet förhållande även om deras partner "duger" sexuellt? Det är väl ändå inget allenarådande kriterie för att det ska kunna vara ett sådant förhållande, eller hur?
Aja, orkar inte med denna diskussion.
Jag syftar inte bara på den sexuella förmågan. Utan att hon kanske vill ha mer variation, har högre behov eller vad det nu är. Oavsett vad så "duger" ju inte partnern eftersom hon behöver andra ?
Men ja det är väl bara så som jag ser det.
Du är trångsynt och därför förstår du inte. Det du säger är inte sant. Partnern kan mycket väl duga sexuellt men du vill kanske ändå ligga med fler. Det finns mängder med varianter på temat. Du kan ligga med någon utan din partner. Du kan ligga med någon av annat kön. Du kan ta in fler i sovrummet, du kan gå på klubb och ligga med andra medan din partner också ligger med andra. Alltså listan kan göras hur lång som helst. Det behöver verkligen inte betyda att sexlivet är dåligt, jag skulle nog nästan vilja påstå att det är tvärtom! Om man inte är sexuellt monogam, så vill man helt enkelt ha sex med fler. På samma sätt som du som är inte är polysexuell plötsligt bara vill ligga med din partner. För mig är det nästan konstigare. Men jag hittar ju inte på en massa saker om att du känner dig otillräcklig med andra och att det är anledningen till att du bara vill ha sex med en.Nejdå, jag accepterar det finns dom som vill ha öppet förhållande. Men varför kan man inte erkänna då att partnern inte duger till sexuellt eftersom man vill ha ett öppet förhållande. Jag finner det motsägelsefullt.
Känns som något av en icke-diskussion. Man behöver inte rättfärdiga varför man väljer att göra si och så, man behöver inte förklara sina anledningar. Om de har ett öppet förhållande och är överens så är det väl meningslöst att ifrågasätta varför de nu har det i denna kontext? De har det för att de vill ha det så. Det får utomstående lov att acceptera, de har inget att göra med skälen.
Men du måste väl kunna se och förstå scenarion där man tycker det man har är väldigt bra men man vill ha något annat eller mer, oavsett om det är träning, teknikprylar, mat, sex?Aja, orkar inte med denna diskussion.
Jag syftar inte bara på den sexuella förmågan. Utan att hon kanske vill ha mer variation, har högre behov eller vad det nu är. Oavsett vad så "duger" ju inte partnern eftersom hon behöver andra ?
Men ja det är väl bara så som jag ser det.
Vad är det för signaler du pratar om?Jag skrev att det nog kan ge signaler om det jag skrev inte vem du är.
Men NEJ! Det betyder snarare att JAG inte duger i så fall. Min partner är utan tvekan en av de mest fantastiska människor på denna jord. Att du, och så många andra, nedvärderar vår kärlek och vår relation är ärligt talat kränkande. Att jag älskar honom som gör är en av de största anledningarna till att jag vägrar ett monogamt förhållande. För jag vet att jag kommer krascha under mina egna förväntningar och krav på mig själv och sabba det genom att vara tex otrogen.Nej, men det betyder ju ändå partnern inte duger. Eftersom andra behövs. Simple as that. Varför säga något annat då?
Just att det är väldigt vanligt bland folk som är otrogna och liknande att inte använda profilbild.Vad är det för signaler du pratar om?
Därför att hon fick så mkt frågor om varför hennes partner inte duger ? Men istället svarar hon att det handlar inte om det och att han duger. Jag tycker det var så motsägelsefullt. Varför inte säga som det är istället ?
Jag har aldrig sagt att någon behöver acceptera otrohet, utan vi pratar om en öppen relation här.Nej jag tycker inte att otrohet är fräscht så det är inget jag behöver acceptera. Tycker den som är otrogen är något äcklig, den andra parten har ingen skyldighet. Öppna förhållanden är en annan sak och även om jag aldrig själv skulle ha det så får andra ha det. Är allra mest fascinerad över hur en finner tid till det. Ligga med sin partner flera gånger i veckan och sen en extra på det.
Känns som något av en icke-diskussion. Man behöver inte rättfärdiga varför man väljer att göra si och så, man behöver inte förklara sina anledningar. Om de har ett öppet förhållande och är överens så är det väl meningslöst att ifrågasätta varför de nu har det i denna kontext? De har det för att de vill ha det så. Det får utomstående lov att acceptera, de har inget att göra med skälen.
Kanske för att de inte har något med min relation att göra överhuvudtaget?Därför att hon fick så mkt frågor om varför hennes partner inte duger ? Men istället svarar hon att det handlar inte om det och att han duger. Jag tycker det var så motsägelsefullt. Varför inte säga som det är istället ?