Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag letar jag inte nya vänner eftersom jag inte har mer tid över i livet att ge någon. Tidigare gjorde jag det, inte för att jag inte var nöjd med de vänner jag hade utan för att jag gillar att träffa människor.

Ok, så svaret är att @bumpo gillar att sex ha med nya människor och blir less på att ha sex med samma ? Dvs, en duger inte.

Jo det är det. Av de jag får kontakt med på tinder är nästan hälften i en relation.

Fast då är de ju aktivt ute och letar efter någon annan när de är på tinder. Att säga att det är extremt vanligt att man ligger med andra när man har ett förhållande stämmer troligtvis inte, möjligtvis bland de på tinder men de är ju som sagt redan ute och trålar. Vi som inte gör så i våra förhållanden är antagligen fler än de som gör så.

Ah. Prova att säga att du är okej med det så får du se vad de svarar. Tror också det är vanligare i min ålder, när man sitter fast med huslån och barn.

Jag tänker mest på de jag har träffat via Tinder, då har det inte varit några tecken på partner när jag varit hemma hos dem. Vi har pratat singelliv osv. Men sen bor jag ju i en utav världens mest singeltäta städer också och är i en ålder där många fortfarande är singlar.

@Milosari har det där med att hon inte har någon profilbild också så det kan nog ge vissa signaler om vem man själv är. Misstänker att det blir lite då att personerna tror att hon också är i förhållande och vill dölja det.

Blir de kränkta för att de är nr 2?
Det känns lite så ja.
Är det inte så att dom undrar varför din partner inte kan tillfredsställa dig sexuellt ?
Vad i helvete frågade du precis?!
Jag tror att det är "Jag förstår inte alltså är det fel"-mentaliteten, och kommer personerna över den puckeln så gissar jag att det blir "då ska jag åtminstone vara bäst" eftersom tankesättet att det enbart finns en plats fortfarande finns i deras huvud.
Jag tror att du har väldigt rätt. Jag tror också att de till viss del är skrämda (?) av en kvinna som ser efter sin egen njutning och ser till att få den.
Men det är ju extremt vanligt att man ligger med fler än sin partner, skillnaden är bara att partnern i det här fallet är med på noterna?
Tack!
Ingen. Jag bara undrar varför man annars letar efter andra partners?
För att min inställning är att en person aldrig någonsin kan uppfylla en annan människas alla behov. Oberoende av relationsstatus.
Har du berättat för dem före då att du har ett öppet förhållande?
Ja. Eftersom jag vill veta vad deras syn på det är av yppenbara skäl. (Läs vad jag reagerar på ovan.) Plus de har RÄTT att ta ställning till om de vill ligga med någon som är i en relation, om än en öppen sådan.

Ptja, jag har flera olika kompisgäng. En gång hade jag ett, men en ny kollega bjöd hem mig på hennes födelsedagsfest och på den vägen var det. Innebär det att de vännerna jag hade innan inte tillfredsställde mitt kompisbehov?

Konstig jämförelse, det är ju vanligt att ha flera vänner och få nya vänner genom livet. Inte lika vanligt att ha en monogam relation genom livet, fortsätta ha den relationen och ändå plocka på sig extra sexpartners lite här och där. Troligtvis tycker ju ingen heller att det är konstigt att skaffa nya/fler vänner.

Fast då är de ju aktivt ute och letar efter någon annan när de är på tinder. Att säga att det är extremt vanligt att man ligger med andra när man har ett förhållande stämmer troligtvis inte, möjligtvis bland de på tinder men de är ju som sagt redan ute och trålar. Vi som inte gör så i våra förhållanden är antagligen fler än de som gör så.
Att något är vanligt betyder inte att det är en majoritet.

25 % har varit otrogna säger Metro. Sen får du plussa på några till som lever i öppna eller polyamorösa förhållanden.
https://www.metro.se/artikel/undersökning-så-många-svenskar-är-otrogna-mot-sin-partner-xr

För att min inställning är att en person aldrig någonsin kan uppfylla en annan människas alla behov. Oberoende av relationsstatus.

Fast om din partner inte uppfyller ditt behov sexuellt . Då duger han ju inte sexuellt ? Varför säger du då att det inte alls är så som svar ?

@Milosari har det där med att hon inte har någon profilbild också så det kan nog ge vissa signaler om vem man själv är. Misstänker att det blir lite då att personerna tror att hon också är i förhållande och vill dölja det.
Å vem är jag menar du?

Jag är tydlig med att jag är singel och har numera ett par bilder på mig själv :)

Ja. Eftersom jag vill veta vad deras syn på det är av yppenbara skäl. (Läs vad jag reagerar på ovan.) Plus de har RÄTT att ta ställning till om de vill ligga med någon som är i en relation, om än en öppen sådan.

Då fattar jag inte vad de tjafsar om tbh.. antingen vill de det eller inte, men det får de bestämma själva och inte via nån jäkla diskussion med dig om saken. IMO.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 115
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka