Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Å vem är jag menar du?

Jag är tydlig med att jag är singel och har numera ett par bilder på mig själv :)
Jag skrev inget om vem du är utan om vilka signaler att inte ha en bild ger. Det betyder inte att det är därför du inte hade det men jag tror definitivt att det ger vissa signaler.

Konstig jämförelse, det är ju vanligt att ha flera vänner och få nya vänner genom livet. Inte lika vanligt att ha en monogam relation genom livet, fortsätta ha den relationen och ändå plocka på sig extra sexpartners lite här och där. Troligtvis tycker ju ingen heller att det är konstigt att skaffa nya/fler vänner.

Vanligt eller inte vanligt har väl egentligen inte med saken att göra alls. Faktum kvarstår, att en inte behöver vara otillfredsställd med en sak i livet för att vilja ha mer av samma vara.

Fast om din partner inte uppfyller ditt behov sexuellt . Då duger han ju inte sexuellt ? Varför säger du då att det inte alls är så som svar ?
Jag har aldrig sagt att han inte uppfyller mina behov sexuellt. (Hej närgångna frågor) Jag var tom tydlig med att det har noll och intet med att duga att göra. Behov, oavsett art av behov, är liksom inte statiska och förändras över tid. Svårare än så är det inte.

Jag har aldrig sagt att han inte uppfyller mina behov sexuellt. (Hej närgångna frågor) Jag var tom tydlig med att det har noll och intet med att duga att göra. Behov, oavsett art av behov, är liksom inte statiska och förändras över tid. Svårare än så är det inte.

Jag önskar att jag och mitt ex hade haft en öppen relation, det hade underlättat mycket för oss. Men vi hann inte komma så långt innan det tog slut.

Vanligt eller inte vanligt har väl egentligen inte med saken att göra alls. Faktum kvarstår, att en inte behöver vara otillfredsställd med en sak i livet för att vilja ha mer av samma vara.

Tycker ändå det är stor skillnad på att träffa nya vänner och att träffa extra sexpartners (när man är i ett förhållande) bakom sin partners rygg. Hade äcklats något kopiöst om min sambo höll på med det "för att han vill ha mer av samma vara". Hade nog inte gjort slut men det hade inte varit som förut.

Tycker ändå det är stor skillnad på att träffa nya vänner och att träffa extra sexpartners (när man är i ett förhållande) bakom sin partners rygg. Hade äcklats något kopiöst om min sambo höll på med det "för att han vill ha mer av samma vara". Hade nog inte gjort slut men det hade inte varit som förut.

Fast nu pratar ju jag om öppna förhållanden, inte otrohet.

Nej det betyder det inte. Att du tränar både styrka och kondition betyder inte att det ena inte duger. Du kanske vill ha mer eller olika men båda kan fortfarande duga fint i sig.

Fast om du tränar styrka och men också vill ha kondition. Ja då duger ju inte styrketräningen längre.

I just @bumpo 's fall händer inget bakom nåns rygg, uppenbarligen. Om det ska till en ytterligare diskussion om otrohet blir nog slasktråden bäst.. förra höll väl på i 20-25 sidor.. :)

Nej det handlar inte om att inte förstå. Det gör ingen av er, uppenbart. Men värre är att ni inte heller accepterar. Det är ju ganska otrevligt av er.

Det är även ganska otrevligt att anklaga nån för att vara trångsynt och köra med "men snälla söta lilla rara.." för att de har andra åsikter än du.

Nej det handlar inte om att inte förstå. Det gör ingen av er, uppenbart. Men värre är att ni inte heller accepterar. Det är ju ganska otrevligt av er.
Nejdå, jag accepterar det finns dom som vill ha öppet förhållande. Men varför kan man inte erkänna då att partnern inte duger till sexuellt eftersom man vill ha ett öppet förhållande. Jag finner det motsägelsefullt.

Då fattar jag inte vad de tjafsar om tbh.. antingen vill de det eller inte, men det får de bestämma själva och inte via nån jäkla diskussion med dig om saken. IMO.
Jag fattar inte heller. Jag talar liksom om vad som erbjuds, vilka premisser som finns och varför. Då kommer en väldigt ocharmig kukmätarattityd fram.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 115
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka