Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Därför att en partner inte kan tillfredsställa deras behov ? Vad har jag missat ? En del vill ha mer och en del är nöjda med vad dom har...
Polyamorositet/sexualitet kan nog enklast förklaras som en läggning. Om du har en läggning att ligga med flera så spelar det ingen roll hur bra din primärpartner är på att tillfredställa dig. Hen kan inte ändra din läggning.

Polyamorositet/sexualitet kan nog enklast förklaras som en läggning. Om du har en läggning att ligga med flera så spelar det ingen roll hur bra din primärpartner är på att tillfredställa dig. Hen kan inte ändra din läggning.

Har man en sån läggning så duger inte en partner. Jag ser fortfarande inte vad som är felet i mitt resonemang och i de frågor som @bumpo får... mer än att det inte är något hon inte vill dela med sig. Dvs, det har dom inget med att göra.

@Hero Det handlar inte om att nedvärdera dig, bara att försöka förklara.

1. Nej du är inte den enda som har den attityd du har.
2. Man vill ligga med fler eftersom det är ens läggning helt enkelt. Det har ingenting med huruvida ens partner "duger" att göra.

Dagens tips: Din okunskap lyser igenom så försök att lyssna istället för att prata så mycket helt enkelt.

Nu har jag ännu en gång lagt för mycket tid på att försöka förklara saker för dig. Adiós!

Jag vet att du gillar att nedvärdera mig.

Men jag förstår att en del vill ha flera partners. Men då "duger" inte en :).
Jag skulle mycket väl kunna ha ett monogamt förhållande med min partner. Och vara fullkomligt tillfredsställd. Tills jag krossar mig själv under mina föräväntningar på mig själv på att vara The Perfect Girlfriend och sedan köra förhålladet rätt in i en bergvägg i 200km/h för att jag blir destruktiv då. Så vad är bäst: ett stabilt kärleksfullt och respektfullt öppet förhållade mellan två samtyckande vuxna som har en rimlig chans att hålla eller ett lika ledes kärleksfullt och respektfullt monogamt förhållande som är dömt att misslyckas?

@Hero Det handlar inte om att nedvärdera dig, bara att försöka förklara.

1. Nej du är inte den enda som har den attityd du har.
2. Man vill ligga med fler eftersom det är ens läggning helt enkelt. Det har ingenting med huruvida ens partner "duger" att göra.
3. Din okunskap lyser igenom så försök att lyssna istället för att prata så mycket helt enkelt.

Du påstår att jag saknar kunskap och är osäker ?

1. Jag ställde bara en fråga?
2. Förstår att det finns dom som har en sån läggning.
3. Fast ingen har sagt något som jag inte kände till redan ?

Den meningen gäller iofs många här :) Vi kan väl ha en allmänt hövlig stämning och inse att folk tycker olika utan att de för den skull måste vara idioter som inte förstår?
Det blir snabbt otrevligt när folk förutsätter att folk menar det absolut sämsta med allt de skriver. Jag väljer att försöka tolka positivt istället för att försöka tolka det på mest negativa möjliga sätt.

Har man en sån läggning så duger inte en partner. Jag ser fortfarande inte vad som är felet i mitt resonemang och i de frågor som @bumpo får... mer än att det inte är något hon inte vill dela med sig. Dvs, det har dom inget med att göra.

Felet är i vad du avser med "duger". Vad betyder det ens? För de andra här så blir det en värdering, dvs att "inte duga" betyder då att killen nedvärderas, blir sämre, osv. Jag tror dock det du menar är att om man söker sig någon annanstans så gör man det av en anledning, eller? Dvs, för att få någonting man inte redan kan få med sin partner. Men det är väl ganska självklart att det i sig inte måste betyda att partnern är för "dålig" ? Det kan ju vara variationen som lockar (till exempel!). En person kan inte vara flera personer, eller hur? Jag kan tänka mig många fler saker.. men jag anser inte att det finns ett behov av att förklara det för omvärlden om man väl har bestämt sig.

Jag skulle mycket väl kunna ha ett monogamt förhållande med min partner. Och vara fullkomligt tillfredsställd. Tills jag krossar mig själv under mina föräväntningar på mig själv på att vara The Perfect Girlfriend och sedan köra förhålladet rätt in i en bergvägg i 200km/h för att jag blir destruktiv då. Så vad är bäst: ett stabilt kärleksfullt och respektfullt öppet förhållade mellan två samtyckande vuxna som har en rimlig chans att hålla eller ett lika ledes kärleksfullt och respektfullt monogamt förhållande som är dömt att misslyckas?

Förstår inte riktigt vad du menar med att du skulle krossa dig själv under dina förväntningar.

Men är din partner OK med öppet förhållande ser jag inget fel ?

Den meningen gäller iofs många här :) Vi kan väl ha en allmänt hövlig stämning och inse att folk tycker olika utan att de för den skull måste vara idioter som inte förstår?

Nä, jag har inte sagt att @Hero är en idiot som inte förstår. Men det har väl skett ungefär 2346 gånger att 10-20 sidor av dejtingtråden har gått åt till att försöka nyansera hans resonemang och komma med ny input men slutar alltid (alltid) med att han står fast vid sin ståndpunkt eller tro. Det är ju upp till honom såklart, jag bara menar att det inte är någon mening med att fortsätta resonera med någon när man inte kommer framåt i diskussionen utan bara står och stampar. Då är det väl bättre att bara släppa den och låta @Hero ha sin övertygelse. Agree to disagree, liksom.

Varför ska man behöva värdera och rättfärdiga det ena över det andra? Svaret som jag personligen ser det är: Det har ingen nått med att göra, som individ bestämmer man över sina egna val och måste inte rättfärdiga sånt här för omvärlden.

Felet är i vad du avser med "duger". Vad betyder det ens? För de andra här så blir det en värdering, dvs att "inte duga" betyder då att killen nedvärderas, blir sämre, osv. Jag tror dock det du menar är att om man söker sig någon annanstans så gör man det av en anledning, eller? Dvs, för att få någonting man inte redan kan få med sin partner. Men det är väl ganska självklart att det i sig inte måste betyda att partnern är för "dålig" ? Det kan ju vara variationen som lockar (till exempel!). En person kan inte vara flera personer, eller hur? Jag kan tänka mig många fler saker.. men jag anser inte att det finns ett behov av att förklara det för omvärlden om man väl har bestämt sig.

Behöver väl inte nedvärderas ? Om man har läggningen att vilja ligga med flera partners då "duger" ju ingen kille ? Däremot "duger" flera?
Det behöver inte alls vara en nedvärdering. Bara ett konstaterande.

Nä, jag har inte sagt att @Hero är en idiot som inte förstår. Men det har väl skett ungefär 2346 gånger att 10-20 sidor av dejtingtråden har gått åt till att försöka nyansera hans resonemang och komma med ny input men slutar alltid (alltid) med att han står fast vid sin ståndpunkt eller tro. Det är ju upp till honom såklart, jag bara menar att det inte är någon mening med att fortsätta resonera med någon när man inte kommer framåt i diskussionen utan bara står och stampar. Då är det väl bättre att bara släppa den och låta @Hero ha sin övertygelse. Agree to disagree, liksom.

Du har inte gjort det, ursäkta om det uppfattades som jag antydde det. Andra har gjort det. Jag ser det inte på det viset du beskriver det. De 10-20 sidor som går åt är lika mycket andras fel som hans, ofta vill många sätta honom på plats och minsann förtydliga varför han inte fattar någonting alls. Det är inte en välmenande hjälp och nyansering som sker..kom igen liksom. Jag håller inte alls med honom här, och du vet kanske själv både exempel på när jag totalt håller med andra och totalt INTE gör det.. jag försöker mitt bästa för att inte liksom rata någons argument pga att jag tidigare inte hållt med dem eller ogillat deras resonemang. Men många beter sig just så, tycker jag, dvs med vetskap om tidigare argument så dömer man lätt ut det nuvarande och låter det färga hela samtalet. Jag gillar inte det alls.

Oavsett, ja, jag är enig med att detta verkligen är agree to disagree just nu.. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 115
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka