Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så skrev jag inte. Jag skrev att vi kanske kan låta @Hero ha sin övertygelse, den har ju historiskt sett visat sig svår att rucka på. Som en påminnelse om precis just det, och att diskussionen förmodligen är lönlös.

"vi kanske kan låta ...ha sin övertygelse, den har ju historiskt sett visat sig svår att rucka på."

Detta betyder för alla här som läser det samma sak som om du hade skrivit "för han förstår ändå inte och kommer aldrig ändra sina åsikter". Även om du valde ett bättre sätt att säga det på. Jag säger inte att DU menar det på ett elakt sätt, jag tror inte du gör det.. men det kommer elda på den hätska stämningen om man påpekar det varje gång, IMO.

tyTc1Nl.jpg

Jag förstod poängen.

Men tittar du på netflix men vill se hbo också då duger inte bara netflix.

vad spelar det för roll om en anonym person online skulle tycka att din kille inte dög för dig, dvs två personer han aldrig träffat, i ett förhållande han inte vet någonting om? Den åsikten betyder ju s.a.s ingenting.

Fast det betyder. Det gick en dokumentär på TV om hur det är att vara gay i London, och dom intervjuade random homofober. Jag tog så illa vid mig att jag nästan började gråta, och fick säga åt min dejt att stänga av TV:n. Det är som sagt random homofober. I England. Men jag blir så illa berörd av vad de säger om något som privat och personligt för mig. Att jag är onaturlig, äcklig och att det är en synd. Det är svårt att inte ta åt sig när någon, oavsett vem, klampar in i ens privatliv på det sättet.

"vi kanske kan låta ...ha sin övertygelse, den har ju historiskt sett visat sig svår att rucka på."

Detta betyder för alla här som läser det samma sak som om du hade skrivit "för han förstår ändå inte och kommer aldrig ändra sina åsikter". Även om du valde ett bättre sätt att säga det på. Jag säger inte att DU menar det på ett elakt sätt, jag tror inte du gör det.. men det kommer elda på den hätska stämningen om man påpekar det varje gång, IMO.

Och personligen ser jag inte något skäl till att vara trevlig mot någon som är så otrevlig tillbaka. Blir det bättre om @Hero får raljera helt fritt och vi andra kniper käft och är artiga?

Jag är inte @bumpo men av det jag läst verkar Bumpo och partnern vara nöjda med den typ av relation de har. Varför ”komma till bukt” menar du?

Låter lite destruktivt att söka nya sexuella partners hela tiden om man är nöjd med nuvarande sexuella relation. Om Netflix har alla serier du vill titta på, inte köper du HBO då också?

Låter lite destruktivt att söka nya sexuella partners hela tiden om man är nöjd med nuvarande sexuella relation. Om Netflix har alla serier du vill titta på, inte köper du HBO då också?

Enligt dig. Men vet du, bara för att det är så för dig, så betyder det inte att andra tycker likadant. Det är bara att inse att alla inte tänker likadant som dig och att det du anser är rätt kanske inte är rätt.

Jag förstår dig nog inte nu. Vad är det som är destruktivt? Kan du utveckla vad du menar med det?

Fast det betyder. Det gick en dokumentär på TV om hur det är att vara gay i London, och dom intervjuade random homofober. Jag tog så illa vid mig att jag nästan började gråta, och fick säga åt min dejt att stänga av TV:n. Det är som sagt random homofober. I England. Men jag blir så illa berörd av vad de säger om något som privat och personligt för mig. Att jag är onaturlig, äcklig och att det är en synd. Det är svårt att inte ta åt sig när någon, oavsett vem, klampar in i ens privatliv på det sättet.

Jag kan inte tala för dig eller hur du ska känna. Jag talar förstås utifrån mina åsikter och filosofi, mitt perspektiv på saken. Såhär ser jag på sånt:

Det finns alltid nån som hatar dig och något i din livsstil, din identitet. Du kan inte göra alla i värden till lags. Alla kommer aldrig acceptera dina anledningar till vad du gör eller hur du lever. Det kommer finnas de som inte bara tycker annorlunda, de kommer säga hemska saker om sånt du bryr dig om. Om man väljer att värdera deras åsikter så kan det påverka en väldigt negativt. Om man inte värderar dem så påverkar det en inte lika mycket, eller knappt alls. Man har rätt att må illa, bli ledsen, känna sig som skit, bli förbannad. Men världen kommer inte anpassa sig efter ens känslor eller åsikter, och har man en förväntning på det så kommer man bli besviken.

I ditt exempel fanns det personer som ser en del i din identitet som äcklig och onaturlig. Varför ser du deras åsikt som giltig? Jag gör det inte. Det finns personer jag har träffat på som har sagt hemska saker om mig, saker som jag hade blivit väldigt ledsen av om det varit min närmaste familj som sagt. Men eftersom det var främlingar som inte känner mig och som (enligt mig) har en ideologi/kultur/tankesätt som jag ser som kass, så värderar jag heller inte deras åsikter i det fallet och blir inte ledsen. Jag hade dock gärna diskuterat saken med dem, men ofta brukar inte det vara personer som är som mest mottagliga för hövliga samtal IMO..

Jag förstår dig nog inte nu. Vad är det som är destruktivt? Kan du utveckla vad du menar med det?

Ja, hon säger ju att det inte är för sexet hon gör det utan pga hennes förväntningar på sig själv. Om hon sexar omkring men inte för att hon har det sexuella behovet. Då kan det ju bli destruktivt ? Dvs, låter det som att hon gör det för att hon känner att hon "måste".

Och personligen ser jag inte något skäl till att vara trevlig mot någon som är så otrevlig tillbaka. Blir det bättre om @Hero får raljera helt fritt och vi andra kniper käft och är artiga?

Du känner ju inte mig förstås, men ärligt så har jag väl gett en bild av att jag tycker man ska knipa käft? Isåfall känns det som jag felrepresenterar mitt riktiga jag här ganska fett :)

Artiga ja, ingen diskussion blir bättre av att man sänker sig till en smutskastningsnivå, oavsett vad den andra sidan gör. Jag tycker absolut man ska göra sitt bästa för att vara artig mot folk som beter sig illa och är rent otrevliga, ja. Åtminstone försöka sitt bästa att inte bli otrevlig själv. Jag säger inte att jag är perfekt och alltid följer det rådet, men det är min filosofi som jag åtminstone försöker följa så mycket jag kan.

Jag kan inte tala för dig eller hur du ska känna. Jag talar förstås utifrån mina åsikter och filosofi, mitt perspektiv på saken. Såhär ser jag på sånt:

Det finns alltid nån som hatar dig och något i din livsstil, din identitet. Du kan inte göra alla i värden till lags. Alla kommer aldrig acceptera dina anledningar till vad du gör eller hur du lever. Det kommer finnas de som inte bara tycker annorlunda, de kommer säga hemska saker om sånt du bryr dig om. Om man väljer att värdera deras åsikter så kan det påverka en väldigt negativt. Om man inte värderar dem så påverkar det en inte lika mycket, eller knappt alls. Man har rätt att må illa, bli ledsen, känna sig som skit, bli förbannad. Men världen kommer inte anpassa sig efter ens känslor eller åsikter, och har man en förväntning på det så kommer man bli besviken.

I ditt exempel fanns det personer som ser en del i din identitet som äcklig och onaturlig. Varför ser du deras åsikt som giltig? Jag gör det inte. Det finns personer jag har träffat på som har sagt hemska saker om mig, saker som jag hade blivit väldigt ledsen av om det varit min närmaste familj som sagt. Men eftersom det var främlingar som inte känner mig och som (enligt mig) har en ideologi/kultur/tankesätt som jag ser som kass, så värderar jag heller inte deras åsikter i det fallet och blir inte ledsen. Jag hade dock gärna diskuterat saken med dem, men ofta brukar inte det vara personer som är som mest mottagliga för hövliga samtal IMO..

Som vit heterosexuell man är det himla lätt att sitta och "ge råd" om hur andra grupper ska möta förtryck.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 110
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat