Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fattar. Jag tänker dock lite såhär: vad spelar det för roll om en anonym person online skulle tycka att din kille inte dög för dig, dvs två personer han aldrig träffat, i ett förhållande han inte vet någonting om? Den åsikten betyder ju s.a.s ingenting. Samma med dessa snubbar du nu träffat som vill kukmäta. Deras åsikter har ingen vikt, de har ingen bestämmanderätt över dig och ditt förhållande och de känner vare sig dig eller din partner. Jag tror man bara hamnar i skiten om man börjar och ska rättfärdiga sig för främlingar. Man behöver inte.

För övrigt.. Mycket av den här "diskussionen" tror jag skulle lösa sig om alla slutade använda ordet "duga" som uppenbarligen används HELT olika.
För att jag är så förbannat jävla trött på att ständigt få mitt förhållade nedvärderat och kränkt. Att få mina känslor nedsmutsade och få höra att mitt förhållade inte duger.

Nej, det har ju kommit fram nu. Att det var pga hennes egna tankar och förväntningar. Alltså inte sexuell läggning.
Fast du missar poängen, det har att göra med vad för förhållande man vill ha, punkt. Båda är överens och nöjd i förhållandet, punkt. Alla har olika preferenser, punkt. Bara för att du inte känner likadant så är det inte per automagik fel eller nåt som behöver redas ut eller jobbas på tills man når den euforiska nirvanan av monogam tvåsamhet. Monogam tvåsamhet är INTE något att sträva efter, det är ett val vissa gör för sina relationer, andra gör det inte, punkt.

Ptja, jag har flera olika kompisgäng. En gång hade jag ett, men en ny kollega bjöd hem mig på hennes födelsedagsfest och på den vägen var det. Innebär det att de vännerna jag hade innan inte tillfredsställde mitt kompisbehov?
Jag vet jättemånga som har mer än ett barn! Jag antar att det är för att de inte var riktigt nöjda med det första som de skaffade fler.

Ok, så om killarna hade frågat varför hennes kille inte räcker till ? Hade hon då svarat att han inte räckte till? Jag tror inte så...

Man kan älska någon och ha ett bra samliv, men ändå behöva något mer, något annat än man får i sin ordinarie relation.

Som exempel, säg att jag älskar en man över allt annat och vice versa, vi har ett -för mig- väl fungerande och tillfredsställande sexliv dessutom men han vill ha något mer, något jag inte kan ge honom hur mycket jag än vill. Om jag då är helt fine med att han får det han behöver någon annanstans, vad är fel med det?

Det handlar inte om att man inte duger, utan att var och en har olika behov på ett litet område i livet.

Vaddå "kommit fram nu". Som att hon måste svara på dina riktigt sunkinga äckliga frågor? Vem tror du att du är?

Nej, @bumpo svarade av egen fri vilja ?
Jag var nyfiken. Liksom många andra tydligen. Många ställer ju frågan för att dom tror att killen inte duger eller räcker till ? Jag trodde att man hade öppen förhållande för att man ville ha sex med andra och inte bara med en. Men finns flera varianter tydligen och det är ju intressant höra.

Ursäkta, men jämförde du mig precis med en nynazist?

Inte dig som person, nej.

Ditt argument som kopplar min individuella identitet, mina åsikter, mina upplevelser, min filosofi till min etnicitet och sexuella läggning och dömer mig utifrån en rasgrupp som du har generella åsikter om. Jag har haft ett flertal "livliga" debatter med nynazister, det är av deras favoritsaker att göra. De är inte direkt libertarianer som tror på individuell frihet.

För att jag är så förbannat jävla trött på att ständigt få mitt förhållade nedvärderat och kränkt. Att få mina känslor nedsmutsade och få höra att mitt förhållade inte duger.
Det här är fö varför jag känner att det är jättejobbigt för mig att ta upp det faktum att jag inte alls är säker på att jag vill ha ett monogamt förhållande i framtiden, jag har insett att jag kanske inte alls trivs bäst i det, jag har också börjat inse att det jag tror att jag vill ha och mår bäst av inte är ett "norm" förhållande alls men pga såna här ifrågasättandet och idiotkommentarer så känner jag mig sjukt obekväm att ens fundera över det själv och än mindre med andra..

Jag kan inte tala för dig eller hur du ska känna. Jag talar förstås utifrån mina åsikter och filosofi, mitt perspektiv på saken. Såhär ser jag på sånt:

Det finns alltid nån som hatar dig och något i din livsstil, din identitet. Du kan inte göra alla i värden till lags. Alla kommer aldrig acceptera dina anledningar till vad du gör eller hur du lever. Det kommer finnas de som inte bara tycker annorlunda, de kommer säga hemska saker om sånt du bryr dig om. Om man väljer att värdera deras åsikter så kan det påverka en väldigt negativt. Om man inte värderar dem så påverkar det en inte lika mycket, eller knappt alls. Man har rätt att må illa, bli ledsen, känna sig som skit, bli förbannad. Men världen kommer inte anpassa sig efter ens känslor eller åsikter, och har man en förväntning på det så kommer man bli besviken.

I ditt exempel fanns det personer som ser en del i din identitet som äcklig och onaturlig. Varför ser du deras åsikt som giltig? Jag gör det inte. Det finns personer jag har träffat på som har sagt hemska saker om mig, saker som jag hade blivit väldigt ledsen av om det varit min närmaste familj som sagt. Men eftersom det var främlingar som inte känner mig och som (enligt mig) har en ideologi/kultur/tankesätt som jag ser som kass, så värderar jag heller inte deras åsikter i det fallet och blir inte ledsen. Jag hade dock gärna diskuterat saken med dem, men ofta brukar inte det vara personer som är som mest mottagliga för hövliga samtal IMO..

Fast du.. Om man dagligen möts av hat, ifrågasättande, folk som visar att de känner sig äcklade, inte blir tagen på allvar, ses som sjuk, ses som mindre värd, som mindre bemedlad mentalt etc.. Då förstår jag att även främlingars ord kan väcka de känslor som väckts av den värld man själv lever i, kanske inte dagligen i allas fall. Men iaf regelbundet nog för att verkligen vara påfrestande.

Jag tror faktiskt inte att man riktigt kan förstå förrän man upplevt det.
Jag har inte det iom att jag är vit cis-kvinna som haft det rätt bra förspänt från födseln. Men tom trots min egen priviligerade situation kan jag tänka ett varv extra och inte försöka förklara för folk i en annan situation som granskas och döms hårdare att de ska tänka som jag gör iom att mina problem är andra.

Jag har däremot haft vänner som är bi, homo, trans, poly etc etc.. Jag har sett hur mkt skit de fått ta. Och jag förstår helt att man faktiskt kan bli påverkad av främlingars ord iom att det tyvärr representerar en del av vårt samhälles åsikter med.
Tack och lov blir det ju mer och mer accepterat att inte bara vara hetero tvåsam sas.

Att Singo och Bumbo är intelligenta kvinnor med stor kunskap om psyket tror jag vi alla vet här. Så att de skulle vara omedvetna om hur man kan tänka kring olika saker känns ju som ett jävla långskott.
Jag blev faktiskt lite förbannad av att läsa ditt inlägg. Just för att det visar på sån oförståelse.

Inte dig som person, nej.

Ditt argument som kopplar min individuella identitet, mina åsikter, mina upplevelser, min filosofi till min etnicitet och sexuella läggning och dömer mig utifrån en rasgrupp som du har generella åsikter om. Jag har haft ett flertal "livliga" debatter med nynazister, det är av deras favoritsaker att göra. De är inte direkt libertarianer som tror på individuell frihet.

Och här trodde jag att det var Hero som missade poängen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 110
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka