Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite uttråkad idag. Öppnade Tinder och swipade kanske 10 min. Fick matchningar direkt och nu ska jag träffa en på fredag. Det blir en snäll fikadejt den här gången :p. Nästa vecka är det förhoppningsvis dags för Malmö igen.
Varje gång jag läser Malmö så tänker jag på det en kollega brukar kalla det Malmööööe. :rofl:
Vad innebär en "snäll fikadejt"? :p

Varje gång jag läser Malmö så tänker jag på det en kollega brukar kalla det Malmööööe. :rofl:
Vad innebär en "snäll fikadejt"? :p
Haha jag pratar lundensiska, dvs säger Malmö som det stavas ;)

Snäll fikadejt = jag tänker inte ligga med honom... Men vi ska nog prata om vad vi ska göra om vi bestämmer oss för att ses fler gånger. Sååå kanske inte SÅ snäll dejt ändå haha.

Jag träffade TK idag, blev dock inte mycket pratat då de var upptagna med annat, men blev några gliringar och han konstaterade att det var ca 10cm kvar till balken ovanför lastbilen (där jag stannade till och hälsade på dom), som hade upphöjd boggie. Han har tidigare berättat att det är några lastbilar som varit i där med boggien i luften. :p

Ska dit imorrn med. Pratade lite med de andra truckförarna hur det hade gått med bullföljetången (jag hade med min en låda bullar till dom, som var mycket uppskattat och meningen var att de skulle in i lunchrummet, men fastnade väl ute på utlastningen). Jodå, de var slut och fick mycket beröm att de var goda, så nu undrade de när nästa laddning kommer. Funderar lite på att baka till dom på söndag och åka dit på måndagen när jag är ledig och lämna dom. :)
Vet att det skulle bli väldigt uppskattat, så kanske TK får en chans att smaka på dom, tror inte han fick tag på nån bulle sist. :p

Haha jag pratar lundensiska, dvs säger Malmö som det stavas ;)

Snäll fikadejt = jag tänker inte ligga med honom... Men vi ska nog prata om vad vi ska göra om vi bestämmer oss för att ses fler gånger. Sååå kanske inte SÅ snäll dejt ändå haha.
Jag säger också Malmö precis som det stavas när jag pratar om det seriöst, ibland när jag dummar mig lite blir det Malmöööee, med stor betoning på sista bokstäverna. :p

Aha, det är det som är snäll fikadejt, då e jag med. Är så många nya termer för mig, så jag är som en svamp som suger åt mig. :D Hoppas det blir bra i alla fall oavsett vad som händer. :up:

Skrev med en kille som under hela konversationen bara svarade på mina frågor utan att ens avsluta med ”Du då?”. När jag slutade skriva tillslut så skickade han en GIF med Milhouse i Simpsons som spelar frisbee med sig själv (mao ”ensamt här”) och jag tänkte att jo vars, så har hela konversationen varit för mig :p

Ibland undrar jag hur folk fungerar =D

Jag säger också Malmö precis som det stavas när jag pratar om det seriöst, ibland när jag dummar mig lite blir det Malmöööee, med stor betoning på sista bokstäverna. :p

Aha, det är det som är snäll fikadejt, då e jag med. Är så många nya termer för mig, så jag är som en svamp som suger åt mig. :D Hoppas det blir bra i alla fall oavsett vad som händer. :up:
Haha jag har nog mina egna termer tror jag. De flesta är nog mer intresserade av kärlek än vad jag är... Jag tycker t o m att det nästan är positivt om de är upptagna, för då är det mindre risk att det blir krångel med känslor.

Definitionen verkar vara att man tänder på intelligens? Iaf det jag googlade fram på en halv minut, mer forskning än så har jag inte gjort .)
Jo men jag har förstått att det inte bara handlar om intelligens (vem gillar INTE det??) utan om människan bakom skalet s a s. Men jag kanske är felinformerad.

Haha jag har nog mina egna termer tror jag. De flesta är nog mer intresserade av kärlek än vad jag är... Jag tycker t o m att det nästan är positivt om de är upptagna, för då är det mindre risk att det blir krångel med känslor.
Ah, jo så är det säkert. Har också en del termer jag använder ibland, ofta förkortningar.
Huvudsaken är ändå att det blir bra i slutet oavsett vilken term man använder. :p
Ska hålla tummarna för dig mentalt. :up:

Jo men jag har förstått att det inte bara handlar om intelligens (vem gillar INTE det??) utan om människan bakom skalet s a s. Men jag kanske är felinformerad.

Alltså ja..jag vet inte alls. Google sa:

As defined by the urban dictionary, a sapiosexual person is someone who finds intelligence and the human mind to be the most sexually attractive feature in the opposite sex. The origin of the word comes from the word sapiens, which means wise or judicious, and the word, sexual.

Alltså, alla gillar väl intelligens, men enligt denna definition så tycker då en sapiosexuell människa alltså att intelligens är liksom det mest sexiga, eh?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 126
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 595
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 789
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka