Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gick inget bra med det snacket. Blev i stället att vi bestämde att vi skulle ses ikväll... sen somnade jag, vaknade igen vid ettiden utan att kunna varva ner och somna om förrän det var dags att gå upp. Just nu: fet sömnbrist, fet ångest. Känner att jag borde lägga ner precis allt eftersom inget ändå kommer att gå vägen och jag känner mig så ur balans... Gränsen är visst hårfin mellan roligt spännande dejtande och en utbrännande röra... Ok det är väl sömnbristen som talar nu. Men att jag inte sover är ju ingen tillfällighet heller.

Känner igen känslan :heart När den kommer kan det vara bra att ge sig själv lite space.

Jag tänker att vad man definierar som en dejt är väldigt personligt. Jag har blivit utbjuden på "riktig" dejt typ en gång senaste åren (drinkar ute) men det har ju inte varit mindre nervöst och pirrigt att åka hem till en kille jag är intresserad av och träffas där istället för ute. Jag är lite obekväm med hela "ses ute på restaurang bland folk"-grejen så jag dejtar mycket hellre hemma förutsatt att det är någon jag träffat innan och vet inte är en obehaglig typ. :)

Jag tänker att agendan med träffen bestämmer om det är en dejt eller inte, är målet att bara ligga eller lära känna personen bättre (och ligga:D)?
Ligger nog mycket i det du skriver. Jag har aldrig tänkt på att det kan vara en dejt jag hade i lördags, men men. Vi tjötade rätt rejält och lärde känna varandra lite utanför jobbet, sen blev det lite liggande med. :p

• Gilla
Reactions: ptr
Ligger nog mycket i det du skriver. Jag har aldrig tänkt på att det kan vara en dejt jag hade i lördags, men men. Vi tjötade rätt rejält och lärde känna varandra lite utanför jobbet, sen blev det lite liggande med. :p

Det är inte alltid helt enkelt att dejta när man är "ny" på det. Det finns många tabbar att göra, som man sen inser att det kanske inte var det smartaste draget man kunde göra.... Men, när/om dessa inträffar, gäller det att inte bli besviken på sig själv, utan skaka av sig det, se det som att man har lärt sig något. Även om det blev "the hard way" ;)

Det är inte alltid helt enkelt att dejta när man är "ny" på det. Det finns många tabbar att göra, som man sen inser att det kanske inte var det smartaste draget man kunde göra.... Men, när/om dessa inträffar, gäller det att inte bli besviken på sig själv, utan skaka av sig det, se det som att man har lärt sig något. Även om det blev "the hard way" ;)
Än har inga tabbar inträffat, såvida det inte räknades som tabbe när han sa att jag skulle ta hand om mig själv vid sexet och jag började gråta. Han trodde han sa nått fel, men det sa jag att det inte var. Fick flashbacks från tidigare erfarenheter där de bara handlat om mannens njutning.
Sen tror jag alkoholen gjorde mig lite känsligare också. Men va fan, ingen dog ju. :p

Än har inga tabbar inträffat, såvida det inte räknades som tabbe när han sa att jag skulle ta hand om mig själv vid sexet och jag började gråta. Han trodde han sa nått fel, men det sa jag att det inte var. Fick flashbacks från tidigare erfarenheter där de bara handlat om mannens njutning.
Sen tror jag alkoholen gjorde mig lite känsligare också. Men va fan, ingen dog ju. :p
Det är svårt att se sina "småmissar" så nära inpå, jag menar inte att du har gjort några, jag menar att det KAN komma att hända. Och det inser man kanske ett tag efteråt, att man kanske inte borde har gjort si eller så :)
Men sen, sa han verkligen "han sa att jag skulle ta hand om mig själv vid sexet"??? :confused:

Det är svårt att se sina "småmissar" så nära inpå, jag menar inte att du har gjort några, jag menar att det KAN komma att hända. Och det inser man kanske ett tag efteråt, att man kanske inte borde har gjort si eller så :)
Men sen, sa han verkligen "han sa att jag skulle ta hand om mig själv vid sexet"??? :confused:
Jag har aldrig stött på någon som sagt så innan och sagt att jag ska ta hand/tänka på mig själv vid sex. Annars var det nog inte några tabbar den kvällen, inte vad jag minns. Möjligen att sexet fick ett abrupt slut pga kondomen åkte av, men ääääh. :p

• Gilla
Reactions: ptr
Matchade med en tjej där vi pratade ett tag.
Jag ställde lite olika frågor. Medan jag fick nästan inga frågor tillbaka. Förutom att jag fick tre "själv då?" och två "du då?" frågor tillbaka och nu slutade jag ställa frågor. Så då dog naturligtvis konversationen ut. Lika bra är väl de...

Matchade med en tjej där vi pratade ett tag.
Jag ställde lite olika frågor. Medan jag fick nästan inga frågor tillbaka. Förutom att jag fick tre "själv då?" och två "du då?" frågor tillbaka och nu slutade jag ställa frågor. Så då dog naturligtvis konversationen ut. Lika bra är väl de...

Har börjat avmatcha såna en hel del fortare..

Sen orkar man ju inte vara så inteligent frågare hela tiden. Tycker det känns bättre om var och en berättar om sig själv utifrån perspektivet att det är om det de vill ha reda på i retur såattsäga. Frågesport har aldrig varit min grej!

Har börjat avmatcha såna en hel del fortare..

Skrev med en kille som under hela konversationen bara svarade på mina frågor utan att ens avsluta med ”Du då?”. När jag slutade skriva tillslut så skickade han en GIF med Milhouse i Simpsons som spelar frisbee med sig själv (mao ”ensamt här”) och jag tänkte att jo vars, så har hela konversationen varit för mig :p

Så, det var kul. Han är härifrån från början så vi åkte en vända ute på slätten och pratade.
Han är precis den typen av kille jag träffade när jag gick på gymnasiet. En bråkstake med misshandelsfall, rattfylla osv.
Precis den typen jag triggas av och borde undvika och har undvikit de senaste 17 åren :meh:
Men han är snygg och våra personligheter matchar jävligt bra. Minus att jag varken slåss eller super....
Jag borde nog hålla mig till hästen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 137
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 790
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka