Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag hade frågat "varför inte?" :D

Det är en (tydligen Väldigt bra ;)) dejt de varit på, man behöver inte dra så stora växlar på att han kanske vill ha lite låg profil just nu.
Absolut! Sen beror det ju lite på vad man är ute efter. Hade jag endast varit ute efter typ en KK hade jag inte brytt mig om denne ville hålla låg profil. Sen är jag väl överlag så att jag inte gillar när man för tidigt börjar basunera ut vem man träffar och när osv osv :)

Jag brukar nog säga nåt om att det var trevligt och sen "vi hörs!".

Brukar ändå säga "vi hörs" typ det sista jag gör :D

Det beror nog rätt mycket med vilket tonfall man säger det också.

För mig är det standard. Ett lagom ointresserad vi hörs, sen svarar jag aldrig mer.

Jag tycker det låter fint mellan dig och Arkitektstudenten. Även om han säger att han inte är riktigt redo, så har ni ju som du säger bara setts fyra gånger och han säger att han inte är sugen på att träffa andra... Jag tycker det räcker långt. Jag och V har också setts fyra gånger och jag säger till mig själv njut av det som är just nu och aaandas och hoppas, typ :). Jag hade inte fortsatt träffa Konstnärskillen i ditt läge, men det är jag.

Imorgon ska jag hälsa på och sova över hos V, hoppas det blir bra :).

Tack, det ser alltid annorlunda ut när man ser nåt skrivet med någon annans ord... Jo, det är nog rätt fint. Och jag borde göra precis som du, njuta andas och hoppas. Så härligt att det känns bra för dig med V! Hoppas det blir nice att sova över!

Det är väl min rädsla som lite tar sig uttryck i frustration och känslan att vilja få bekräftelse på annat håll, balansera upp skiten. Och mitt i allt fick jag en så fin ny match på tinder, en riktig sköning som jag verkade ha massor gemensamt med att döma av presentationen. Råkade börja skriva, och även där synkade det kanon. Så skriver han att "jag berättade om dig nu för min kompis E som bor i din by, en av mina bästa kompisar, och ni är ju bekanta!" Jo, jag vet vem E är. Vår främsta koppling just nu råkar vara att det är en av Konstnärskillens närmaste vänner, och hon vet ju att jag och han hänger, vad han sagt mer exakt om vår relation vet jag dock inte. Jag jublade kanske inte riktigt över just den ganska osannolika kopplingen...
Sköningen var i alla fall het på gröten och ville gärna ses redan imorgon. Jag stod inne i mataffären när hans förslag poppade upp, exakt samtidigt som Arkitektstudenten skrev till mig på messenger om våra planer för helgen, och det fick mig väl lite att känna "vad håller jag på med?".
Har skrivit till sköningen att om han är ok med att träffa nån förvirrad som har annat på gång och just nu bör hålla det på en vänskaplig nivå så ses jag gärna. Inget svar ännu. Haha jag hade aldrig själv velat träffa nån som skrev så tror jag.

Ska nog skriva lite med Konstnärskillen ikväll. Han kanske ska få höra nåt ärligt om läget i stället för att jag bara skjuter upp det och låtsas ha mycket att göra. Eller? Jag är helt snurrig nu.

Sen tror jag att vi inte riktigt landat än, det här är något nytt för oss båda. Vi har bara haft jobbrelation innan och skrivit lite korta meddelanden på fb fram och tillbaka. Så jag lägger inte så stor vikt vid det där.

För mig har det alltid varit enkelt. Karlar och tunnelbana springer man inte efter. Det kommer snart en ny.
Dom gånger det blivit något så märker man det. Även om jag länge varit osäker på om djupingen gillade mig på det sättet så har han alltid prioriterat mig och alltid sett till att kunna ses, om det så bara varit för en kaffe på stationen innan nån av oss måste dra.
Trots att vi bor på olika orter och jobbar i olika städer så har jag träffat honom oftare än mekanikerkillen som bor 1 km bort. Det säger lite om intresset. :angel:
Nöj dig inte med mindre än en kille som prioriterar dig och får dig att känna dig viktig och värdefull.

Jag blev lite fundersam här. Var det verkligen en dejt när han kom hem till mig, vi åt frallor, drack öl, tjötade, pussades osv, samt sov?

Det är inte riktigt så jag tänker mig en dejt. En dejt för mig är säkert något gammalmodigt nu i dagens samhälle. :o
Jag tänker mig att man går ut och äter på restuarang t ex. Hur är det egentligen nuförtiden, vad definierar dejt för er? :)

Har läst en hel del i tråden, men kan inte riktigt greppa det.

Jag blev lite fundersam här. Var det verkligen en dejt när han kom hem till mig, vi åt frallor, drack öl, tjötade, pussades osv, samt sov?

Det är inte riktigt så jag tänker mig en dejt. En dejt för mig är säkert något gammalmodigt nu i dagens samhälle. :o
Jag tänker mig att man går ut och äter på restuarang t ex. Hur är det egentligen nuförtiden, vad definierar dejt för er? :)

Har läst en hel del i tråden, men kan inte riktigt greppa det.
Jag tänker att vad man definierar som en dejt är väldigt personligt. Jag har blivit utbjuden på "riktig" dejt typ en gång senaste åren (drinkar ute) men det har ju inte varit mindre nervöst och pirrigt att åka hem till en kille jag är intresserad av och träffas där istället för ute. Jag är lite obekväm med hela "ses ute på restaurang bland folk"-grejen så jag dejtar mycket hellre hemma förutsatt att det är någon jag träffat innan och vet inte är en obehaglig typ. :)

Jag tänker att agendan med träffen bestämmer om det är en dejt eller inte, är målet att bara ligga eller lära känna personen bättre (och ligga:D)?

Ska nog skriva lite med Konstnärskillen ikväll. Han kanske ska få höra nåt ärligt om läget i stället för att jag bara skjuter upp det och låtsas ha mycket att göra. Eller? Jag är helt snurrig nu.
Det gick inget bra med det snacket. Blev i stället att vi bestämde att vi skulle ses ikväll... sen somnade jag, vaknade igen vid ettiden utan att kunna varva ner och somna om förrän det var dags att gå upp. Just nu: fet sömnbrist, fet ångest. Känner att jag borde lägga ner precis allt eftersom inget ändå kommer att gå vägen och jag känner mig så ur balans... Gränsen är visst hårfin mellan roligt spännande dejtande och en utbrännande röra... Ok det är väl sömnbristen som talar nu. Men att jag inte sover är ju ingen tillfällighet heller.

Det gick inget bra med det snacket. Blev i stället att vi bestämde att vi skulle ses ikväll... sen somnade jag, vaknade igen vid ettiden utan att kunna varva ner och somna om förrän det var dags att gå upp. Just nu: fet sömnbrist, fet ångest. Känner att jag borde lägga ner precis allt eftersom inget ändå kommer att gå vägen och jag känner mig så ur balans... Gränsen är visst hårfin mellan roligt spännande dejtande och en utbrännande röra... Ok det är väl sömnbristen som talar nu. Men att jag inte sover är ju ingen tillfällighet heller.
Ta hand om dig :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 137
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 790
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka