Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Handlar det inte om det vi pratade om tidigare i slasktråden, att man tittar på hela paketet ? Rowan Atkinson är ju ett geni exempelvis med IQ på 178, men inte anses han som en attraktiv man för det ? Däremot skulle förmodligen en sapiosexuell person tycka det.
latest
Som sarkastiske svarte orm var han också het kommer jag ihåg från mina tonår... :D

Men han är ju ingen sexsymbol som Brad Pitt och Johnny Depp ?
Nej det beror nog på de roller han gjort, få komiker blir sexsymboler eftersom de så starkt kopplas till de karaktärer de spelar. Få människor vet nog vem Rowan är när han inte är mr Bean den hopplösa idioten. Ingen vet ju vem Brad är heller mer än vad han framställs som när han spelar action hjälte eller drama eller liknande. I Burn after readning är han ju tex inte alls särskilt attraktiv.

Mja, nog finns det väl en hel del som tänder på folk som är skitsnygga med bra kropp men inte har så mycket i skallen? Alla gillar väl att den andra inte vore puckad.. Men alla prioriterar inte intelligens som det MEST sexiga en person kan ha, tänker jag då. Om jag ska försöka analysera.

Säg såhär då.. Om vi räknar bort de rent puckade så finns det ju varierande grader av hur intelligent en person kan vara eller uppfattas. Ungefär som med utseende. Och tja, man kan ju vara en snygg, varm, trevlig, empatisk människa utan att vara "högintelligent" såsom vi ser det med hög analytisk förmåga, högt IQ, mm.. Och en sån människa kan väl många tända på ändå?
Ja kanske. Man kan inte få allt tänker jag. Men hjärnan är det klart viktigaste. Definitivt viktigare än ett snyggt yttre, och till viss del också viktigare än lämplig ålder. Jag har mer än en gång dreglat lite över föreläsande professorer som varit gamla nog att vara mina föräldrar... Och det är intressant tycker jag, att när man blir attraherad av någons hjärna så ser man också yttre detaljer som allt snyggare. Så upplever jag att det är för väldigt många.

Nej det beror nog på de roller han gjort, få komiker blir sexsymboler eftersom de så starkt kopplas till de karaktärer de spelar. Få människor vet nog vem Rowan är när han inte är mr Bean den hopplösa idioten. Ingen vet ju vem Brad är heller mer än vad han framställs som när han spelar action hjälte eller drama eller liknande. I Burn after readning är han ju tex inte alls särskilt attraktiv.

Fast Johnny Depp spelar ju en töntig pirat också... ? Snarare vart han ju en ändå större sexsymbol efter den rollen?

Ja kanske. Man kan inte få allt tänker jag. Men hjärnan är det klart viktigaste. Definitivt viktigare än ett snyggt yttre, och till viss del också viktigare än lämplig ålder. Jag har mer än en gång dreglat lite över föreläsande professorer som varit gamla nog att vara mina föräldrar... Och det är intressant tycker jag, att när man blir attraherad av någons hjärna så ser man också yttre detaljer som allt snyggare. Så upplever jag att det är för väldigt många.

Tänker att begreppet "hjärnan" också kan betyda väldigt många olika saker. Själv hade jag nog inte fastat för någon som kunde stå framför en tavla och räkna ut formler hela dagarna, men som var inkompetent rent socialt. Även om intelligens alltid har en "sexyness" över sig så tar den sig ju uttryck på många olika sätt. En flirt jag haft var otroligt "witty" och snabbtänkt. Vilket innebar att han kunde leverera både snabba och intelligenta skämt och hintar på sekunden. Det var sjukt sexigt måste jag säga, och framför allt väldigt roligt. Medan Herr Perfekt inte var särskilt witty men väldigt analytisk. Vi kunde prata om politik och ideologi i timmar och han gav mig alltid nya perspektiv på saker och ting (och jag honom).

Fast Johnny Depp spelar ju en töntig pirat också... ? Snarare vart han ju en ändå större sexsymbol efter den rollen?
Det är obegripligt att han fortfarande anses vara sexig fastän det kommit ut exakt hur svinig och abusive han är. Att han kan slå sin tjej utan att förlora sin status som hunk.

Idioti.

Själv tycker jag bara att han ser sunkig och sliten ut och pinsamt jävla pretentiös och hög på sig själv i intervjuer.

Det är obegripligt att han fortfarande anses vara sexig fastän det kommit ut exakt hur svinig och abusive han är. Att han kan slå sin tjej utan att förlora sin status som hunk.

Idioti.

Själv tycker jag bara att han ser sunkig och sliten ut och pinsamt jävla pretentiös och hög på sig själv i intervjuer.

Det är intressant hur hans bad boy look också stämmer överens med hur han är i verkligheten. Så det påverkar nog inte hans sexighet det minsta :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 126
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 782
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka