Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var på en spontan Tinder dejt, efter 1 timmes konversation:
Jag: Jag är så peppad på nya säsongen av Jessica Jones på Netflix!
Han: Ah, jag har inte sett den men min flickvän tycker den är jättebra.
Jag:....Flickvän?
Han: Ja.
Jag: Jaha... så ni har ett öppet förhållande då?
Han: Nej.
Jag:.... Okej så vart sa du att du skulle nu då?
Han: Träffa en kompis, vilket "tekniskt" sett inte är en lögn.
Jag:... Okej men vet du det här är inte alls vad jag är ute efter så jag tror jag ska gå nu.
Han: Vad, varför då?
Jag: För att du ljuger för din flickvän för att träffa mig och jag tycker det är rätt pissigt beteende.
Han: Men du känner ju inte henne, väl? Och "tekniskt" sett så är ju inte det här otrohet för vi har ju inte gjort nånting. Än. *blink blink*
Jag: Nu går jag.

Har tappat hoppet om mänskligheten lite.

Wow. Han måste sett sig som guds gåva till mänskligheten. :wtf:

Jag:... Okej men vet du det här är inte alls vad jag är ute efter så jag tror jag ska gå nu.
Jag: För att du ljuger för din flickvän för att träffa mig och jag tycker det är rätt pissigt beteende.
Han: Men du känner ju inte henne, väl? Och "tekniskt" sett så är ju inte det här otrohet för vi har ju inte gjort nånting. Än. *blink blink*

Han hade alltså bilder av sig själv på tinder..? Håller med dig, nått fel är det på mänskligheten.

Jag ska på dejt igen. :angel: Denna gång blir det lite speciellt då killen är döv och som jag uppfattar det, lite nervös att träffa hörande tjejer tack vare det.
Vi har snackat en del och han verkar jättetrevlig och ärlig samt att han är villig att lära mig lite teckenspråk på första dejten vilket ska bli kul. :)

Jag träffade kryssningskillen från förra helgen i går igen. Han var ute på en pubrunda med sina kompisar och jag hängde på. Riktigt trevligt, snacket flöt på väldigt lätt och jag hängde med honom hem. Hände ingenting mer än en godnattpuss, men jäklar vad vi snackade då och även i dag i sängen i flera timmar. Det är väldigt lättpratat och blir inte obekvämt alls emellan oss så, himla skönt! Faktiskt riktigt skönt att för ovanlighetens skull att han var en kille som inte var så jäkla på rent fysiskt så här tidigt. :up:

Han vill ses igen iallafall, och det har jag verkligen ingenting emot. Då kan vi hoppas att det händer lite mer fysiskt med. :D

Surt! Men du har ju i alla fall en hel säsong av Jessica Jones framför dig :up:
Själv ska jag precis börja på avsnitt 4 :D.

Jag ska på dejt igen. :angel: Denna gång blir det lite speciellt då killen är döv och som jag uppfattar det, lite nervös att träffa hörande tjejer tack vare det.
Vi har snackat en del och han verkar jättetrevlig och ärlig samt att han är villig att lära mig lite teckenspråk på första dejten vilket ska bli kul. :)
Finns filmer på YT också om du vill vara lite förberedd :)

Alltså... Kollar man inte upp sånt innan man ses? Att man är okej med det? Det är jag, men jag hade nog också sagt tack men nej tack om det nämndes på det sättet. Så jävla klumpigt.

Enda fördelen med att walk of shamea i en pyttestad är att man alltid kan låna promenadvänliga kläder av värden när man ska bege sig hemåt dagen efter. Man känner redan varandra och bor förmodligen inom 2km radie så att lämna tillbaka en påse kläder är sällan jobbigt. :angel::D
Vi var inte ens hemma hos honom utan hos en av hans vänner, så jag vet inte om jag i frack och han i klänning hade hjälpt oss så mycket heller :D

Verkar som att flera här har haft en spännande helg!

Själv har jag hängt med Arkitektstudenten i nästan två dygn. Trodde han skulle sova över en natt bara, men sen blev det att han hängde kvar. Vi har haft det skitbra. Vi har varit på bio, käkat ute, druckit vin, gått på lång vinterpromenad, jammat musik, dissat melodifestivalen och haft massa bra sex (mycket bättre än förra gången då det funkade sådär). Och så har vi haft det där lilla snacket om intentioner, och det gör mig just nu lite fundersam till sinnes. Han säger att han är inte "där" än för nåt jätteseriöst, att det kanske kan bli så, men att han har svårt att släppa folk nära, efter att ha blivit dumpad av nån han var riktigt kär i för ett par år sen. Men han är i alla fall inte intresserad av att träffa andra nu när han träffar mig. "Okej, så då tar vi det lugnt och fortsätter ses lite" var väl slutsatsen vi kom fram till. Jag berättade också om att jag haft en kk ett tag men att jag inte träffat honom nu på ett par veckor för att inte röra till det.

Min känsla nu: vet inte om jag orkar det här. Jag är inte kär i honom, inte än, men jag är rädd för att bli det och att det ska bli som med L. Jag har själv lätt för att knyta an till folk och förälska mig, kanske alltför lätt, men det är också nåt härligt med det. Att behöva hålla tillbaka och inte få ge sig hän är frustrerande. Samtidigt är det ju väldigt tidigt att veta vad man känner, vi har setts 4 gånger totalt, och jag har inte alls varit klar själv över om vi riktigt klickar. Men denna gång när vi sågs kändes det bara bättre och bättre.

Sen kan jag känna att om vi skulle hålla det på ett helt fritt plan och öppet för att träffa andra så hade det varit lättare, nu blir det ju nåt konstigt mellanting.

Spontant känner jag nu att jag vill träffa Konstnärskillen, för att hålla mig på banan, för att tanka bekräftelse. Förmodligen en dum idé som bara biter mig i rumpan i slutänden. Han vet fortfarande inget, jag har bara sagt att jag har mycket att göra och sovit dåligt och inte kunnat ses denna vecka. Vi har dock hörts en del och skickat flirtiga meddelanden, skrivit lite om hur pirrigt det kändes första dejterna osv. Det finns ju nåt speciellt mellan oss, även om jag inte vill ha nån relation. Och han är skönt rak och bekräftande. Jag behöver inte ha några barriärer när jag är med honom.

Abropå att ha på sig finkläderna på söndagmorgonar så får man väl föreställa sig att man är på väg till ett bröllop... :P

Apropå koder och dyl på tinder. På en kort stunds swipade sig jag två personer med inklippta katter på huvudet (snap-filter?), någon som vet vad det är kod för? :rofl:

Ingen aning, men tror filtret finns i messengers videochatt iaf..?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 146
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 859
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka