Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej det är antagligen så att du av någon anledning har svårt att få i dig tillräckligt med näring för att bygga muskler det är också så att man har olika mänger av olika typer av muskelfibrer. Du kanske har den långa sorten som inte syns så mycket den som är bra för maratonlöpare och andra. Då bygger du inte lika mycket. https://traningslara.se/fysiologi-del-iii-muskler/

Kan vara så att jag inte sköter kosten exemplariskt sen att jag tränat konditionsidrotter större delen av livet och gör det fortfarande 4 dagar i veckan.
Men känns inte som att jag har några problem att bygga muskler då jag är betydligt större idag än för 1,5 år sen. 6 kg syns som sagt.

Kan vara så att jag inte sköter kosten exemplariskt sen att jag tränat konditionsidrotter större delen av livet och gör det fortfarande 4 dagar i veckan.
Men känns inte som att jag har några problem att bygga muskler då jag är betydligt större idag än för 1,5 år sen. 6 kg syns som sagt.

6kg skulle knappt märkas på en 110-kilossnubbe. Men om man väger 65 så blir det en väldig skillnad. Varför fokusera på enbart kilon när det inte är särskilt relevant i diskussionen?

Men det är ju för att du kanske inte är så storväxt, hade du varit en större snubbe hade det ju inte synts alls.

6kg skulle knappt märkas på en 110-kilossnubbe. Men om man väger 65 så blir det en väldig skillnad. Varför fokusera på enbart kilon när det inte är särskilt relevant i diskussionen?

Nope, men de flesta tjejer är inte i 110 kg trakten. De är oftast mindre, så min poäng är att 10 kg syns. Syns 10 kg på min polare som är 190 cm(han vägde 100kg och gick ner till 89) så gör det de på en tjej som är 165.

Nope, men de flesta tjejer är inte i 110 kg trakten. De är oftast mindre, så min poäng är att 10 kg syns. Syns 10 kg på min polare som är 190 cm så gör det på en tjej som är 165.

Jag pratade om män. För du är ju också en snubbe och pratade just om dina 6kg. Smartare är väl isf att prata om % om man nu skall vara universiell. Och det är skillnad om du gått från att vara spinkig till att lagt på sig x antal kg "bra" vikt, mot om du redan är ganska grov/tränad och förändras samma x kg genom att bygga på lite fett, tex.

Ärligt så vet jag inte vad vi pratar om här längre. Känns som en meningslös diskussion, då vad som "syns" ändå är en subjektiv bedömning.

Jag pratade om män. För du är ju också en snubbe och pratade just om dina 6kg. Smartare är väl isf att prata om % om man nu skall vara universiell. Och det är skillnad om du gått från att vara spinkig till att lagt på sig x antal kg "bra" vikt, mot om du redan är ganska grov/tränad och förändras samma x kg genom att bygga på lite fett, tex.

Ärligt så vet jag inte vad vi pratar om här längre. Känns som en meningslös diskussion, då vad som "syns" ändå är en subjektiv bedömning.

Såklart det är skillnad. Men att tro att det inte syns är att ljuga för dig själv. Även 6 kg syns på en 100kg snubbe om än inte lika mkt som för en som är 65 kg. Om det är din poäng ?

Inte jag heller. Känns som vi kommit en bit utanför topic.

Såklart det är skillnad. Men att tro att det inte syns är att ljuga för dig själv. Även 6 kg syns på en 100kg snubbe om än inte lika mkt som för en som är 65 kg. Om det är din poäng ?

Inte jag heller. Känns som vi kommit en bit utanför topic.

Som sagt, det är subjektivt. Jag bryr mig faktiskt inte just om ämnet, om jag ska vara helt ärlig.

Nja, hålla vikten var inga problem. Men att gå upp i vikt.
Men såklart man inte går upp i vikt om man inte ändrar sina vanor.

Jag var sjuk en gång i 2 veckor då gick jag ned 3 kg. Tog nån månad innan jag tog igen dom :).
Jag gick ner 15 kg när jag blev sjuk o jag lovar dig att "vandrande lik" beskrev mig rätt bra.
56 kg på en fullvuxen karl 1.78 hög garanterar jag ser jävligt ut.

Som sagt, det är subjektivt. Jag bryr mig faktiskt inte just om ämnet, om jag ska vara helt ärlig.

Såklart, jag har då inga problem att se skillnaden.
Jag tror många är förblinade för att förändringen sker oftast inte på några dagar utan över en längre period.
Intressant, att du verkar så engagerad då :)

Nope, men de flesta tjejer är inte i 110 kg trakten. De är oftast mindre, så min poäng är att 10 kg syns. Syns 10 kg på min polare som är 190 cm(han vägde 100kg och gick ner till 89) så gör det på en tjej som är 165.
Bra exempel jag har nämligen gått från 49 kg till 63 kr och är 167 cm så jag vet precis exakt hur kroppen ändras när man går upp i vikt. Från 49 - 59 så var det dock ingen som tyckte det såg ut som jag gått upp i vikt även om jag vandrade upp ett par storlekar i kläder. Istället tyckte man att jag såg "friskare ut", det var väll hålrum som fylldes ut och bröst som blev större. Så det beror säkert på, sen ser jag väldigt olika smal/tjock ut beroende på vinkel och kroppshållning om jag spänner magmuskulaturen eller låter magen hänga ut osv. Lite så här fast med kroppen https://geometryarchitecture.files.wordpress.com/2014/06/4.jpg.

Från 49 - 59 så var det dock ingen som tyckte det såg ut som jag gått upp i vikt även om jag vandrade upp ett par storlekar i kläder. Istället tyckte man att jag såg "friskare ut", det var väll hålrum som fylldes ut och bröst som blev större.
Om du gick upp i storlekar i kläder så är det väl ganska obvious? Att dom sa att dom tyckte du såg "friskare ut" är för att du gjort en viktförändring. Nu har jag ju ingen aning om hur lång du är ... Men idag anses det att vara frisk om man ligger lite över snittet i BMI. Då medelvikten har gått upp över tid och därmed vad som anses "normalt". Men det är en annan historia...

Jag har i alla fall kommit på en fördel med att skaffa sig en partner... Då kanske manliga vänners partners och liknande skulle sluta ta för givet att jag och vänner umgås för att vi är intresserade av mer än "bara" vänskap :grin:

/Jävligt less på att vänner begränsar sig i hur mycket kontakt vi har osv för att inte råka irritera partners...
Sånt är så löjligt :down:

Jag skulle gärna vilja höra mer resonemang kring detta med att träffa någon som har barn, både från er som inte kan tänka er det (Vilka anledningar?), och er som kan tänka er det (finns det något som kan vara positivt med det?). Och om någon har erfarenhet av det, hur har det fungerat?

Jag har funderat kring detta en hel del på sistone. Har själv småbarn, och av de killar jag träffat nu är det bara en (L) som själv haft barn. Jag är tydlig i min presentation med att jag har barn, så de jag börjar chatta med vet vad de ger sig in på, men jag kan ändå redan från start känna mig krånglig och besvärlig. Jag kanske inte kan svara så snabbt på meddelanden för att jag behöver lägga undan mobilen, och när det kommer till att träffas blir jag den krångliga som har väldigt begränsat med barn-jobbfri tid (Jobbar dessutom en del kväll och helg vilket inte gör det lättare). Nu är det väl inte så farligt i dejtingstadiet, men kan känna att i en seriösare relation skulle det underlätta oerhört om den andra också har barn. Förståelsen för att det är en så viktig del av ens liv att vara förälder och att det ofta måste gå först, kunna snacka om mitt barn utan att känna att jag tråkar ut den andra, och kunna på ett naturligt sätt hänga och hitta på barnvänliga grejer tillsammans de dagar vi har våra barn, åka på barnvänlig semester i stället för att alltid behöva rigga barnfri tid. Men nog måste väl en relation mellan en barnfri och en med barn kunna funka också?

En sak som framkom här i tråden, att den andra förälderns närvaro skulle vara en negativ faktor, och att det kanske till och med skulle vara en fördel att någon är själv med sina barn förvånade mig. För mig skulle det kännas jättebra om den jag dejtar har bra kontakt och samarbete med sitt ex, och att de har barnen lika mycket. Jag kommer själv (förhoppningsvis) fortsätta vara god vän med mitt ex, ha tät kontakt med honom, och kanske även umgås ibland, och det skulle inte funka om min partner inte accepterade det. Det är helt över med kärleksrelationen, men vi kommer alltid vara föräldrar ihop och jag är glad över att ha kvar honom i mitt liv.
Jag har svårt att tänka mig det främst för att jag inte vill ha barn. Jag har inte riktigt energin som krävs för barn, gillar inte all planering som krävs och oavsett vad så måste ju barnet gå före. Jag skulle kunna tänka mig att överväga det dock men det beror isåfall väldigt mycket på situationen. En stabil situation där båda föräldrarna kommer överens, barnet är helt okej med att pappan träffar en ny samt jag får vara med och bestämma reglerna i hemmet så kan det gå. Men då ska det till en man jag verkligen faller för, i första hand så är det ändå en barnfri man jag söker.

Ja men precis - för när @Zinfernia uttryckte :wtf: över bl.a vissas utseende så sa du inget men när @Hero gör det så är det avskyvärt.

Jag måste säga att du framstår som extremt bitter mot i synnerhet männen i denna tråd.

Haha, det var just därför jag använde smilien. Men jag förstod att jag inte skulle kunna använda den på samma sätt och vilken reaktion det skulle få. Men det va kul att se reaktionen, hur man gör denna skillnad beroende på vem som uttrycker sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 115
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka