Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så om du säg om 10 år gick ner i vikt, blev vältränad och fit eller ökade på vikten med 20 kilo, så skulle du fortfarande ha kvar de bilder som du har nu?

Falsk marknadsföring enligt mig, att använda gamla bilder som inte speglar realiteten.
Jag har numera ett par bilder på tinder där man inte ser mitt ansikte men delar av min kropp. Jag väger mer än jag gör idag på båda bilderna. Tror 10 resp 7 kg. Är det också falsk marknadsföring? Dessutom har jag illasittande glasögon på bilderna jag skickar...

Jag får inte den logiken att gå ihop. Men om du säger det så :).
Antagligen för att volymen då flyttar från rumpa, mage, lår, höfter och byst till rygg och axlar. Muskler väger mycket mer än fett och kvinnorumpor kan hålla mycket volym för ganska lite vikt. Medan en musklad bakdel blir mindre, hårdare och tyngre samma med magen mindre bulk med egentligen mer massa.

Jag har numera ett par bilder på tinder där man inte ser mitt ansikte men delar av min kropp. Jag väger mer än jag gör idag på båda bilderna. Tror 10 resp 7 kg. Är det också falsk marknadsföring? Dessutom har jag illasittande glasögon på bilderna jag skickar...

Jag tror att allt annat än dagsfärska bilder på alla tänkbara vinklar av ens kropp och ansikte, iförd smickrande klädsel och accessoarer och sminkad fördelaktigt, är falsk marknadsföring. För vi är ju alla egentligen produkter som för allt i världen inte får göra konsumenten missnöjd.
(OBS raljerar med flit pga less, svar från upprörda personer som tycker att utseende visst är jätteviktigt undanbedes)

Jag har redan klargjort i förra dejtingtråden att jag inte tänker göra något känslomässigt eller intellektuellt jobb för dig, så det kan du fetglömma. Och för övrigt så var inlägget inte ens riktat till dig eller Hero, det var en generalisering om män överlag. Men om du kände dig träffad så kanske du ska ta en extra titt på din kvinnosyn, bara sådär apropå. "Få förklara", vilken jäkla formulering. Ungefär som att jag ska vara tacksam att få slösa energi på att redogöra för dig?

Nej, du riktade det till "män här" vilket betyder vi som pratar i tråden. Om det var en generalisering av män överlag så blir ditt påstående bara sämre.

Det är fullt rimligt att fråga dig om att förtydliga på vilket sätt jag har dålig kvinnosyn eftersom det var du som antydde att så var fallet. Jag har inte "dålig kvinnosyn", och behöver därför inte ta några extra tittar på den.

Antagligen för att volymen då flyttar från rumpa, mage, lår, höfter och byst till rygg och axlar. Muskler väger mycket mer än fett och kvinnorumpor kan hålla mycket volym för ganska lite vikt. Medan en musklad bakdel blir mindre, hårdare och tyngre samma med magen mindre bulk med egentligen mer massa.

Fast jag kan bara jämföra med mig själv och det tog 1,5 år att gå upp 6 kg muskler. Vad jag förstår har kvinnor ändå svårare att gå upp i rena muskler. Så för mig är logiken ändå svår att förstå...

Förresten. Vad är grejen med alla dessa män som söker någon som är mycket yngre? Tycker jämt jag ser det på dejtingsajterna, "Söker kvinna mellan 20-38 år" när mannen själv är typ 41. Nästan alla män har en lägre åldersgräns än högre, det är sällan jag ser det motsatta.
Är det många av er kvinnor här som söker efter en äldre, manlig partner?

Jag är nog rätt obrydd om åldern. Konstaterade väl typ att om djupingen var en förvisso väldigt ung pappa, hade han kunnat vara farsa till mekanikerkillen. Så brett är spannet på dom jag dejtar. :angel:
Han är å andra sidan den jag har mest gemensamt med. Mekanikerkillen är verkligen så himla ung på så många sätt. Kul att hänga med men emellanåt känner jag mig såå gammal. :D

Nej, du riktade det till "män här" vilket betyder vi som pratar i tråden. Om det var en generalisering av män överlag så blir ditt påstående bara sämre.

Det är fullt rimligt att fråga dig om att förtydliga på vilket sätt jag har dålig kvinnosyn eftersom det var du som antydde att så var fallet. Jag har inte "dålig kvinnosyn", och behöver därför inte ta några extra tittar på den.

Nehej du, försök inte med den. "Män här" betyder på sin höjd män på det här forumet, för det är en neverending story med snubbar som dyker upp här och beter sig rövigt. Vissa blir kvar, andra inte. Men visst, både du och Hero har i dejtingtrådarna uppvisat typiskt kassa och snubbiga beteenden, sen att ni vägrar kännas vid det utan bara säger "MEN FÖRKLARA FÖR MIG" kan jag inte göra så mycket åt.

Och nej, det är inte ett dugg rimligt att förvänta sig att jag ska skriva en prydlig lista över tecknen på din kassa kvinnosyn för att du tog åt dig av det jag skrev. Om du nu inte har någon dålig kvinnosyn, varför blir du upprörd? Är du fortfarande sur sedan den förra tråden, eller vad är det frågan om?

Du kan få ett tips, och det är att söka på frasen "emotional labour" och hur mycket av det som görs av kvinnor vs män. Med lite tur går det upp ett Liljeholmens så du begriper varför jag vägrar att hålla föreläsning för din skull.

Jag har i alla fall kommit på en fördel med att skaffa sig en partner... Då kanske manliga vänners partners och liknande skulle sluta ta för givet att jag och vänner umgås för att vi är intresserade av mer än "bara" vänskap :grin:

/Jävligt less på att vänner begränsar sig i hur mycket kontakt vi har osv för att inte råka irritera partners...

Fast jag kan bara jämföra med mig själv och det tog 1,5 år att gå upp 6 kg muskler. Vad jag förstår har kvinnor ändå svårare att gå upp i rena muskler. Så för mig är logiken ändå svår att förstå...
Det är svårare för personer som börjar träna sent i livet. Brorsan som byggde muskler sedan mitten av tonåren blir fit på nolltid.

Jag har i alla fall kommit på en fördel med att skaffa sig en partner... Då kanske manliga vänners partners och liknande skulle sluta ta för givet att jag och vänner umgås för att vi är intresserade av mer än "bara" vänskap :grin:

/Jävligt less på att vänner begränsar sig i hur mycket kontakt vi har osv för att inte råka irritera partners...

Känner igen det där. På den tiden jag hade fler killkompisar kom ofta frågan om vi var ihop. Heteronormen är ett gissel. :down:

Nog för att det kan vara svårt att gå upp i muskelvikt. Men du kan heller inte bara ta dig själv som exempel. Och att enbart prata kilon blir ganska dumt, vet du verkligen exakt vilka gram som är muskler eller fett? Verkligen? Att bygga på sig 6kg "bra" vikt måste inte ta 1,5 år, och gör det inte för alla. Och det beror rätt mycket på vilka muskelgrupper vi pratar om också, och en massa annat. Mao, ditt enstaka exempel säger inte sådär jättemycket. Till exempel så bygger personer som redan har större muskelmassa från början muskelvikt snabbare än de som inte har det. Sen beror det på hormon-nivåer, kost, genetik, mat- och sovvanor och en rad andra saker. En genomsnittsman kan bygga ca 0,5-1kg per månad med rätt rutiner.

Men jisses. Det var typ 4 år emellan och jag tänker varken lägga upp foton eller redovisa för exakt hur vikten omfördelades. Om du nu tränar så mycket är det väldigt märkligt att du inte alls verkar veta hur kroppen kan förändras av träning.

Känner igen det där. På den tiden jag hade fler killkompisar kom ofta frågan om vi var ihop. Heteronormen är ett gissel. :down:
Ja, jag hatar det. Den som nu avböjde att umgås ikväll pga partner, varken han eller partner vet något om vad jag attraheras av för personer, vet absolut inget om ifall jag kanske dejtar någon eller inte osv. Tänk om jag hade varit lesbisk och dejtat någon tjej för fullt nu? varför skulle jag då vara intresserad av en betydligt äldre man med ungar och partner sedan många år tillbaka? Jag funderar fan på att säga till alla nya, manliga bekantingar jag får att jag är lesbisk, bara för att slippa att de eller partners tänker sådär...

Varför uttalar du dig så tvärsäkert om kvinnors vikt när du har 0 koll? Förutom att du bara vill dejta smala tjejer.

Fast det är svårare/tar längre tid för (de allra flesta) kvinnor att gå upp i muskelvikt än det är för (de allra flesta) män att göra det. .

Fast fit är ju inte samma sak. Det är ju bara att gå ner i vikt så får alla magrutor.
Okej det är antagligen så att du av någon anledning har svårt att få i dig tillräckligt med näring för att bygga muskler det är också så att man har olika mänger av olika typer av muskelfibrer. Du kanske har den långa sorten som inte syns så mycket den som är bra för maratonlöpare och andra. Då bygger du inte lika mycket. https://traningslara.se/fysiologi-del-iii-muskler/

Men visst, både du och Hero har i dejtingtrådarna uppvisat typiskt kassa och snubbiga beteenden, sen att ni vägrar kännas vid det utan bara säger "MEN FÖRKLARA FÖR MIG" kan jag inte göra så mycket åt.

Och nej, det är inte ett dugg rimligt att förvänta sig att jag ska skriva en prydlig lista över tecknen på din kassa kvinnosyn för att du tog åt dig av det jag skrev. Om du nu inte har någon dålig kvinnosyn, varför blir du upprörd? Är du fortfarande sur sedan den förra tråden, eller vad är det frågan om?

Sådär ja. Tydligen menade du mig och inte "män generellt" trots allt.

Jag känns inte vid dina anklagelser, nej. Ingen har sagt åt dig att skriva en prydlig lista, men du kan ju gärna börja med att motivera varför du slänger dig med såna hatfyllda uttryck mot mig. Jag tippar på att du inte kan motivera det, och därför undviker det på ovanstående sätt.

Jag är inte särskilt upprörd, jag vill bara att du ska motivera varför du anklagar mig för att ha sån dålig kvinnosyn. Inte kan det vara så svårt om du är så övertygad?

..sur pga vilken tråd ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 110
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka