Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja, hålla vikten var inga problem. Men att gå upp i vikt.
Men såklart man inte går upp i vikt om man inte ändrar sina vanor.

Jag var sjuk en gång i 2 veckor då jag ned 3 kg. Tog nån månad innan jag tog igen dom :).
Jag menade hålla vikten uppe eftersom det är det som är ditt problem enligt tidigare.

Ok, kanske det som skiljer då. Jag har aldrig stressat i längre perioder i livet och har tränat på samma nivå i stort sett hela tiden. Dvs , samma vanor.

Vad gäller 10 kg så syns det väldigt väl. Har en kollega som gått ner 10 kg ca 180 cm och kompis som är lika lång som tappat 10 kg. Samt en annan kompis som är 190 som tappat lika mkt. På allihopa känner man knappt igen dom. Men såklart syns 10 kg mer om man är kortare. Du kanske är 2 meter ?

Det finns de som 10kg sätter sig på ett ställe (tänk på alla män och gubbar med kagge hur vikt kan samla sig), men om du tänker dig en vältränad människa tex där det distribueras lite, och personen redan är relativt "grov" så måste det inte synas så mycket med vanliga kläder på sig. Vi snackar ju inte direkt nakna side-by-sides här :) Men klart att man kan se det.

Stress i sig gör ju inte att man plötsligt packar på vikt, men livssituationer kan bidra till att det blir svårare att hålla sina bra vanor. Men du har gjort rätt i dina prioriteringar om du hållt dig undan det.

Jag är dessvärre inte mer än 182 själv, även om jag gärna varit 2 meter :rofl:

Nja, hålla vikten var inga problem. Men att gå upp i vikt.
Men såklart man inte går upp i vikt om man inte ändrar sina vanor.

Jag var sjuk en gång i 2 veckor då gick jag ned 3 kg. Tog nån månad innan jag tog igen dom :).
Så efter en en och en halv månads sjukdom skulle du vara nere nästan 10 kg då?

Så om du säg om 10 år gick ner i vikt, blev vältränad och fit eller ökade på vikten med 20 kilo, så skulle du fortfarande ha kvar de bilder som du har nu?

Falsk marknadsföring enligt mig, att använda gamla bilder som inte speglar realiteten.

Fast jag tar inte nya bilder titt som tätt på mig själv. Framför allt så tar inte andra bilder på mig så ofta. Eller ja, väldigt sällan bortsett från när hästen är med.
Nu har jag nog inte gått upp 10 kg, men ändå så att jag märker av det. Var iofs inte speciellt fit innan heller, så jag tror ingen bryr sig om de extra kilona.
Jag bryr mig faktiskt inte om ifall det skulle anses som falsk marknadsföring då jag inte räknar det som att jag marknadsför mig på tinder. Jag visar mest bara att jag finns och att jag skulle vilja träffa någon.

Och nej, tio år gamla bilder skulle jag inte välja.

Fast just det jag sa var att jag tycker det är helt okej att ha preferenser ang. övervikt tex på samma sätt som man kan ha det om längd, skägg, hårfärg/längd, whatever. Nog är vi alla med på att viktförändringar sker, men du kan ju tex inte räkna med att någon ska gå ner i vikt för just din skull, för att du gillar det.

Jag har förståelse för om en tjej verkligen älskar män med rejält skägg, och blir lite besviken om jag hade rakat av mig storskägget jag hade på bilden lagom till dejten. Nu skulle jag ju heller inte ha något problem med att strunta i att raka mig några månader isf heller..Det kräver liksom ingen större effort och jag trivs med endera. Skägg kanske inte är den bästa liknelsen eftersom vi kan fixa det ganska fort och lätt utan någon just arbetsinsats. Värre är det ju om vi inte KAN odla skägg, men då har vi ju heller ingen sån bild förstås.

Alltså, nån sån exakt gräns finns det ju inte. Det blir ju alltid subjektivt, och dessutom ser 5kg (eller vadsomhelst) mer eller mindre väldigt olika ut på olika människor. Personligen skulle det nog behövas 10-15kg för att man skulle kunna ana att jag vägde mindre på profilbilderna, eftersom bilderna inte är speciellt avslöjande om vad jag väger så att säga.

Jag gillar tjejer med långt hår, men jag blir inte besviken om det visade sig att tjejen hade en page när vi sågs. Skulle bara tänka att hon hade klippt sig. Lägger ingen värdering i det, livet går framåt och tinder hänger inte alltid med i alla svängar.

Det finns tusen olika skäl till att en person går upp i vikt, det betyder inte att hen per automatik kommer att bli försoffad och plötsligt inte orka gå utanför dörren mer. Så vad har det argumentet ens för relevans i det här fallet?

Ja, och? Jag tänker liksom inte sluta skriva bara för att du råkar tycka att jag är jobbig, om du inte insett det tidigare. Jag får tycka att det är drygt att det är stor fokus på yta oavsett hur många gånger ämnet tas upp i de här trådarna, och för övrigt kan jag inte minnas att jag personligen har nämnt något om det tidigare.

Vad det har för relevans att jag har en åsikt? Tja, svårt att svara på. Det är väl du som verkar vara extremt fokuserad på just detta med kilon, det är verkligen inte jag. Därför pratar jag hellre om annat (som till viss del förstås är relaterat även till vikt).

Jag tycker faktiskt inte du är jobbig, eller att du ska sluta skriva heller. Tvärtom tycker jag det är roligt att prata med dig och alla andra här - det är ju därför jag är här! Att det är fokus på yta inom nätdejting tja.. jag tänker inte försöka svara på varför, men nog är det så helt enkelt. Iaf till en början. Själv har jag som alla preferenser för utseende, men jag skulle aldrig vilja ens dejta nån som bara hade "rätt" utseende och inte den personlighet jag letar efter.

Fast det beror ju på hur tränad man är också. När jag tittar på bilder på mig i olika perioder så ser jag smalare ut när jag vägde 60 kg och var riktigt tränad än när jag vägde 50 kg och ganska otränad.

Förmodligen var inte dessa 10 kg du gick upp bara muskler? Att gå upp 10 kg i muskler tar väldigt långt tid.

Jag gillar tjejer med långt hår, men jag blir inte besviken om det visade sig att tjejen hade en page när vi sågs. Skulle bara tänka att hon hade klippt sig. Lägger ingen värdering i det, livet går framåt och tinder hänger inte alltid med i alla svängar.

Håller med dig.

Men hur skulle du tänka om hon hade rakat sig helt och hållet och sa att hon tänkte ha kvar det så? Hade du inte lagt någon värdering i det då?

Men det är ju skillnad när kvinnor har preferenser gällande män och när män har preferenser gällande kvinnor begriper du väl ;) Det förstnämnda är helt okej, det senare helt oacceptabelt.

Nej, det är inte någon skillnad alls, däremot har männen en tendens att uttrycka sig på betydligt otrevligare sätt vad gäller deras preferenser. Det visar ofta på typiskt snubbiga beteenden rotade i dålig kvinnosyn, medveten eller ej. Jag tycker inte att det är något som bör stå oemotsagt, för även "skitsaker" räknas om vi ska komma framåt i utvecklingen istället för att unkna könsroller ska fortsätta frodas.

Så du får hemskt gärna sluta med dina insinuerande inlägg om att vi är så hemska mot de stackars männen pga att de är män. Tror du att det är det som detta handlar om så måste du ha fantastiskt dålig läsförståelse.

Håller med dig.

Men hur skulle du tänka om hon hade rakat sig helt och hållet och sa att hon tänkte ha kvar det så? Hade du inte lagt någon värdering i det då?
Näe, det hade jag inte. Jag bryr mig å andra sidan generellt väldigt lite om utseende. Jag gillar långt hår för att det är mysigt att leka med, men kort hår har sin charm också egentligen.
Jag faller för personligheten.

Nej, det är inte någon skillnad alls, däremot har männen en tendens att uttrycka sig på betydligt otrevligare sätt vad gäller deras preferenser. Det visar ofta på typiskt snubbiga beteenden rotade i dålig kvinnosyn, medveten eller ej. Jag tycker inte att det är något som bör stå oemotsagt, för även "skitsaker" räknas om vi ska komma framåt i utvecklingen istället för att unkna könsroller ska fortsätta frodas.

Eftersom jag är en av de (två?) männen här, så tar jag det som givet att du antyder mig nu i detta med "dålig kvinnosyn". Nu tänkte jag att du ska få förklara för mig på vilket sätt jag har en dålig kvinnosyn.

Näe, det hade jag inte. Jag bryr mig å andra sidan generellt väldigt lite om utseende. Jag gillar långt hår för att det är mysigt att leka med, men kort hår har sin charm också egentligen.
Jag faller för personligheten.

De flesta av oss faller för personligheten. Det gör inte att man inte får eller kan tänka alls på utseende. Det är inget motsatsförhållande liksom.

Eftersom jag är en av de (två?) männen här, så tar jag det som givet att du antyder mig nu i detta med "dålig kvinnosyn". Nu tänkte jag att du ska få förklara för mig på vilket sätt jag har en dålig kvinnosyn.

Jag har redan klargjort i förra dejtingtråden att jag inte tänker göra något känslomässigt eller intellektuellt jobb för dig, så det kan du fetglömma. Och för övrigt så var inlägget inte ens riktat till dig eller Hero, det var en generalisering om män överlag. Men om du kände dig träffad så kanske du ska ta en extra titt på din kvinnosyn, bara sådär apropå. "Få förklara", vilken jäkla formulering. Ungefär som att jag ska vara tacksam att få slösa energi på att redogöra för dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 110
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka