Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle gärna vilja höra mer resonemang kring detta med att träffa någon som har barn, både från er som inte kan tänka er det (Vilka anledningar?), och er som kan tänka er det (finns det något som kan vara positivt med det?). Och om någon har erfarenhet av det, hur har det fungerat?

Jag har funderat kring detta en hel del på sistone. Har själv småbarn, och av de killar jag träffat nu är det bara en (L) som själv haft barn. Jag är tydlig i min presentation med att jag har barn, så de jag börjar chatta med vet vad de ger sig in på, men jag kan ändå redan från start känna mig krånglig och besvärlig. Jag kanske inte kan svara så snabbt på meddelanden för att jag behöver lägga undan mobilen, och när det kommer till att träffas blir jag den krångliga som har väldigt begränsat med barn-jobbfri tid (Jobbar dessutom en del kväll och helg vilket inte gör det lättare). Nu är det väl inte så farligt i dejtingstadiet, men kan känna att i en seriösare relation skulle det underlätta oerhört om den andra också har barn. Förståelsen för att det är en så viktig del av ens liv att vara förälder och att det ofta måste gå först, kunna snacka om mitt barn utan att känna att jag tråkar ut den andra, och kunna på ett naturligt sätt hänga och hitta på barnvänliga grejer tillsammans de dagar vi har våra barn, åka på barnvänlig semester i stället för att alltid behöva rigga barnfri tid. Men nog måste väl en relation mellan en barnfri och en med barn kunna funka också?

En sak som framkom här i tråden, att den andra förälderns närvaro skulle vara en negativ faktor, och att det kanske till och med skulle vara en fördel att någon är själv med sina barn förvånade mig. För mig skulle det kännas jättebra om den jag dejtar har bra kontakt och samarbete med sitt ex, och att de har barnen lika mycket. Jag kommer själv (förhoppningsvis) fortsätta vara god vän med mitt ex, ha tät kontakt med honom, och kanske även umgås ibland, och det skulle inte funka om min partner inte accepterade det. Det är helt över med kärleksrelationen, men vi kommer alltid vara föräldrar ihop och jag är glad över att ha kvar honom i mitt liv.
Angående att träffa någon som har barn så kan jag känna att det är mer komplicerat och då kanske folk backar. Jag kan känna att det är tillräckligt svårt att få ihop det med bara två personer.
Men jag pratar ändå med folk som har barn och skulle kunna inleda något om vissa förutsättningar fanns tex
-att barnen har accepterat separationen och inte kommer avsky att någon börjar dejta hens pappa.
-att han kan tänka sig att skaffa en till eller åtminstone är öppen för den diskussionen
-Sen har jag märkt att det är ett problem ibland att den som har barn inte är flyttbar. Chattade tidigare med en man som hade två barn. Han bodde nära barnens mamma och de hade inte varannan vecka utan barnen gick själva mellan föräldrarnas hus. Så han säger att han inte vill flytta inom närmsta tio- femton åren. Han säger också att han inte vill vara borta mer än max över dan då han gillar att kunna träffa barnen i stort sett varje dag. Så då innebär det att den han träffar kommer få flytta dit om man blir sambos och även om man dejtar kommer man i såna fall få sova över där eftersom han inte vill vara borta mkt från barnen.

Så för mig blir det komplicerat dvs att vara en bra och närvarande förälder på det sätt jag vill att pappor ska vara- ja det innebär att det blir svårt att dejta dem. Det skulle dock kunna funka om personen kanske redan bor i ett område där jag ändå spenderar mkt tid etc.

Men spontant känns det som det är den utan barn som kommer få anpassa sig mest? Dvs jag kommer få anpassa mig för någon annans barn. För då träffar man inte bara en person utan man träffar en hel familj som redan har sin livsstil och det känns som det är jag som får anpassa mig för att passa in i deras familj och för att barnen ska gilla mig och inte de som kompromissar för att också passa mig.
Och då förstår jag att folk backar för det gäller att man då känner att det är värt det.

Det här handlar inte om vad man skriver i profilen och inte, det var gårdagens diskussion. Det här är om vilka aspekter av sin personlighet man visar upp när man interagerar med andra. Och om vilket hyckleri det är att klaga på andras oärlighet om man själv ägnar tid åt att utge sig för att vara annorlunda än man är.
Kan det få räcka med hårklyverier nu? Jag känner mig inte särskilt pepp på att försöka bedriva någon diskussion längre eftersom jag tydligen försöker få igång ett drev när jag gör det. Mycket ska man läsa innan ögonen trillar ut...
Jag tycker bara att det räcker med att hålla sig till vad personer skriver utan att hitta på saker åt personerna.

Det är skillnad på att uppge sig vara något man inte är och att helt enkelt inte uppge allt om sig själv.

Jag förstår bara inte varför ni känner behov att raljera om att någon som är introvert låtsas vara extrovert när det var att personen bara valde att inte ange att den är introvert.

Jag tycker bara att det räcker med att hålla sig till vad personer skriver utan att hitta på saker åt personerna.

Jag förstår bara inte varför ni känner behov att raljera om att någon som är introvert låtsas vara extrovert när det var att personen bara valde att inte ange att den är introvert.

Istället för att anklaga mig för att hitta på och raljera så kan du gå tillbaks i trådarna och läsa själv, förslagsvis med lite annorlunda glasögon än förut. Nu tackar jag för mig vad gäller att diskutera med dig eftersom jag känner att du ändå inte förstår vad jag försöker få fram.

Istället för att anklaga mig för att hitta på och raljera så kan du gå tillbaks i trådarna och läsa själv, förslagsvis med lite annorlunda glasögon än förut. Nu tackar jag för mig vad gäller att diskutera med dig eftersom jag känner att du ändå inte förstår vad jag försöker få fram.
Jag sökte på extrovert och den användarens posts och hittade inget om att låtsas vara extrovert så du får nog länka för jag kan inte hitta det.

Jag sökte på extrovert och den användarens posts och hittade inget om att låtsas vara extrovert så du får nog länka för jag kan inte hitta det.

Har du svårt att förstå? Jag tänker inte bemöda mig med att sitta och länka för du kommer ändå bara svara att det är en tolkningsfråga eller något liknande blaha blaha-svar så att du kan fortsätta att döma allt till Heros fördel som du brukar.

Har du svårt att förstå? Jag tänker inte bemöda mig med att sitta och länka för du kommer ändå bara svara att det är en tolkningsfråga eller något liknande blaha blaha-svar så att du kan fortsätta att döma allt till Heros fördel som du brukar.
Jag förstår alldeles utmärkt att när det gäller vissa användare och ämnen så är fakta och sanningen underställt andra mål.

Apropå det här med att dejta någon som har barn eller ej.

Skrev lite med en man i 30-årsåldern. Efter några mail fram och tillbaka kom det fram att han hade en liten son på deltid, vilket inte stod på hans presentation.
Jag svarade att han därmed inte är intressant och tackade för mig, fick tillbaka:
"Va fan! Det är ju helt omöjligt att hitta en tjej här som kan acceptera att jag har barn!"

Jag kände mest att det inte är min huvudvärk. :p

Om det är hans erfarenhet borde han ha skrivit ut det från början kan jag tycka.

Jag håller med om att det är ganska konstigt att ha en bild på sig i en presentation som inte representerar hur man ser ut nu. Jag tycker inte det är nått konstigt att alla, såväl kvinnor som män har preferenser i utseende, och även vikt osv. Då är det ju isf "hårdare" att ha starka preferenser om vissa utseenden/egenskaper än vikt.

Jag vet inte riktigt :D Han verkar vara trevlig och ser inte allt för tokig ut. Han är tydligen hundrädd (:rofl:) men hälsade på min unga dåre när vi var ute. Ska försöka kolla upp vad han heter och se om han finns på facebook eller något.

Äsh dina hundar kommer charma honom med enkelhet ju :P

Jag håller med om att det är ganska konstigt att ha en bild på sig i en presentation som inte representerar hur man ser ut nu. Jag tycker inte det är nått konstigt att alla, såväl kvinnor som män har preferenser i utseende, och även vikt osv. Då är det ju isf "hårdare" att ha starka preferenser om vissa utseenden/egenskaper än vikt.

Äsh dina hundar kommer charma honom med enkelhet ju :P
Alltså, vikt kan ju ändra sig jättefort, upp eller ner.

Att gå från fit och tämligen vältränad till sladdrig övervikt är inget som går över en natt. Vi snackar ju inte om några enstaka kilon liksom.

Själv gör jag som de vilda djuren och lägger på min några kilon över vinterdelen av året, men det gör ju inte att jag hux flux har totalförändrat min kroppsform till oigenkännlig..

Hur menar du? Jag har aldrig själv eller känt någon annan som bara plötsligt tappat 10-15 kg eller gått upp detsamma (eller mer) utan anledning under en kort period.

Jag själv gick upp ca 10kg en gång under en period av ett halvår eller så. Men det var knappast som så att jag själv inte vet exakt varför det hände. Jag "råkade" inte...

Jag försöker inte säga vad som är rätt eller fel, men vadå "vikt kan ändra sig jättefort" ?

För övrigt så var ju grejen att presentera sig som nått man inte är, och att jag tycker man får ha preferenser om tex, vikt lika väl som annat angående utseende... inte huruvida folk kan gå upp eller ner i vikt.

Att gå från fit och tämligen vältränad till sladdrig övervikt är inget som går över en natt. Vi snackar ju inte om några enstaka kilon liksom.

Själv gör jag som de vilda djuren och lägger på min några kilon över vinterdelen av året, men det gör ju inte att jag hux flux har totalförändrat min kroppsform till oigenkännlig..
Jag har gått ner 10 kg sedan jul. Från 70 till 60. Så jo visst kan det gå fort.

B4EE7C52-06AC-456E-8344-2830884AA501.webp
Före. Den här bilden är från 7/12

34B9C5C6-2DB6-4916-A0A4-E0ADC1E41E5B.webp
Efter. Den här bilden är från i torsdags.

Inte gått på diet eller något. Jag är inne i en period när jag har väldigt mkt energi och då tappar jag aptiten samtidigt som jag bränner mer. Har hänt förut. Extravikten kom från graviditet.

@Milosari, bra jobbat förstås ! Men vad menar du med "inte gått på diet eller något" ? Du tappade väl inte 10 kg sen i julas genom att äta precis likadant och inte ändra tränings/aktivitetsvanor något?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 110
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat