Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var så sjuuuuuukt casual med en kille förut och vi var så sjuuuukt sköna med allt att jag till och med skickade hem honom med en annan tjej från en klubb en gång. Sen satt jag och bölade hela natten och försökte övertyga min kompis att DET ÄR FAKTISKT SÅ JÄVLA CASUAL OCH DET ÄR INTE DÄRFÖR JAG ÄR LEDSEN JAG ÄR BARA LEDSEN ÖVER NÅT ANNAT OKEJ?!?

:D
Haha, nej där ska jag försöka att INTE hamna!
Ni har nog rätt allihopa, att jag ens tänker tanken att vi ska kunna fortsätta hänga som det känns nu är knäppt. Men att låta bli blir inte heller nån lätt match... Tänker att jag blir tvungen att snabbt som sjutton skaffa mig lite annat på gång, inte för att det är så bra läge för det heller men för att minska risken att trilla dit och vilja träffa L...
Har tindrat lite idag, skrivit till ett par matchar som hamnat på paus medan jag dejtat L men inget svar. Och fått en ny match som jag chattat lite med, söt och verkar bra, men bor inte i stan utan var här några dar bara. Kanske ändå går att få till nåt skoj.

Och apropå kollegor - hittade plötsligt en kollega jag är jätteattraherad av nu på Tinder. Vi är hundratals kollegor på mitt jobb och jobbar här och var och ses sällan. Den här killen snackade jag med i typ 10 minuter för två månader sen och trots att vi bara snackade om vädret typ så kändes det så laddat... tyckte jag då, kan ju ha varit inbillning! Skickade vänförfrågan på fb som han besvarade, men sen har vi knappt setts och inte fått minsta chans att snacka igen. Sitter här nu och velar mellan att svepa höger och vänster... Känns lite läskigt om han har den där premiumtindern där man ser vilka som gillar en, då känner jag mig som en stalker...

På mitt jobb är vi så många som sagt, och behöver inte träffa på varann ofta, så att dejta en kollega behöver inte vara nåt stort problem. Det händer rätt ofta att det sker. Jag har inte gjort det ännu, men skulle inte aktivt undvika det i alla fall! Blir värre såklart om man jobbar närmare, men jag tänker att allt ordnar sig väl... Jag har nog aldrig varit så rädd för sånt där, jag har till och med blivit ihop med folk jag delat lägenhet med, det om något är väl våghalsigt, men jag har inga såna spärrar.

Haha, nej där ska jag försöka att INTE hamna!
Ni har nog rätt allihopa, att jag ens tänker tanken att vi ska kunna fortsätta hänga som det känns nu är knäppt. Men att låta bli blir inte heller nån lätt match... Tänker att jag blir tvungen att snabbt som sjutton skaffa mig lite annat på gång, inte för att det är så bra läge för det heller men för att minska risken att trilla dit och vilja träffa L...
Har tindrat lite idag, skrivit till ett par matchar som hamnat på paus medan jag dejtat L men inget svar. Och fått en ny match som jag chattat lite med, söt och verkar bra, men bor inte i stan utan var här några dar bara. Kanske ändå går att få till nåt skoj.

Och apropå kollegor - hittade plötsligt en kollega jag är jätteattraherad av nu på Tinder. Vi är hundratals kollegor på mitt jobb och jobbar här och var och ses sällan. Den här killen snackade jag med i typ 10 minuter för två månader sen och trots att vi bara snackade om vädret typ så kändes det så laddat... tyckte jag då, kan ju ha varit inbillning! Skickade vänförfrågan på fb som han besvarade, men sen har vi knappt setts och inte fått minsta chans att snacka igen. Sitter här nu och velar mellan att svepa höger och vänster... Känns lite läskigt om han har den där premiumtindern där man ser vilka som gillar en, då känner jag mig som en stalker...

På mitt jobb är vi så många som sagt, och behöver inte träffa på varann ofta, så att dejta en kollega behöver inte vara nåt stort problem. Det händer rätt ofta att det sker. Jag har inte gjort det ännu, men skulle inte aktivt undvika det i alla fall! Blir värre såklart om man jobbar närmare, men jag tänker att allt ordnar sig väl... Jag har nog aldrig varit så rädd för sånt där, jag har till och med blivit ihop med folk jag delat lägenhet med, det om något är väl våghalsigt, men jag har inga såna spärrar.
Inte ör du en stalker för att du swipear höger på någon på tinder! Det låter som du är nyfiken på honom, och då är det väl klart du ska swipea höger :) Antingen gör han det också, eller inte. Har ni inte setts på så länge så lär det ju inte bli allt för många pinsamma stunder om ni inte matchar ;)

Det är kul att du tycker att jag ger bra tips, men det här är faktiskt första gången du säger det. Varenda gång jag försöker ge dig råd så startar ditt svar alltid med ordet "Fast.." Som att jag inte riktigt fattar din situation och att mitt råd därmed är helt irrelevant. Du säger att du tar till dig av konstruktiv kritik, men det är precis det jag tycker du får här i tråden. Som @athena_arabians skrev tidigare, vi får också rejält med mothugg på det här forumet ibland. Ibland tar jag inte åt mig, men ibland får jag också nya insikter om hur jag uppfattas och att jag tänker knasigt ibland. Buke är rena guldgruvan när det kommer till att få hjälp med självrannsakan. Nåväl, nu lämnar jag det här. Har inte läst ikapp i tråden ännu så ni har säkert kommit vidare för länge sen :o

Jag håller inte med om allt du skriver. Men vissa saker tar jag till mig :) . Framför allt skriver du på ett sätt som inte känns dömande och som att du verkligen försöker ge råd och tips.
Jag är lite förvånad över vilken uppfattning många har fått av mig. Men det mesta beror nog på hur jag uttrycker mig och att jag ibland är lite för frispråkig. Kanske inte tänker till vad jag vill få ut av det jag skriver, utan det blir mer på känsla.

Ja, ni har rätt. Jag vet inte alls jag. Men tänker att jag fortsätter hänga med honom och ser vad som händer. Jag tror att ett problem är att han är svår att lära känna. Han pratar inte så mycket om känslor och är rätt tystlåten av sig, och det är väl just där som jag ofta känner att jag får ett band med människor. Men sådant kan ju komma med tiden också. Alla är ju inte en öppen bok.

Jag skulle ge han lite mera tid och ställ frågor om honom. Visa intresse så öppnar han nog sig lite när ni har börjat lära känna varann mera. Jag känner igen mig lite där. Jag pratar inte så mkt känslor och inte så mkt om mig själv. Är väl inte så mkt för att prata om mig själv och ger kanske lite korta svar. Men jag uppskattar ändå när man ställer frågor och visar intresse.

Promenadkillen har varit här. Skickade ett sms att det var underligt att han inte hade svarat, men mitt svar hade inte kommit fram.
Men han kom hit iaf. Vi drack öl och tittade på youtube. Men inget hände, och jag inser mer och mer att attraktionen inte finns där, inte heller den där riktiga nyfikenheten om eller intresset för honom. Synd när han är trevlig och lättpratad.

Jag tror det kan vara så att jag har en dejt på lördag, min första riktiga dejt. :o:D Vi ska se på bio, känns spännande och kul!
Det gick jättebra tycker jag, var riktigt kul! :D Vi kommer ses igen om han inte bangar. :) :up:

Verkar som att min mormor precis har dött också, hon blev jättesjuk efter att ha tagit hand om morfar som fick alzheimers och hon blev då helt nedbruten av det och sjuk... :( Önskar att min släkt inte var så splittrad som den är, så himla dålig kommunikation och sura miner över gamla melodier från det förflutna. Men nu slipper mormor må dåligt.

Vila i frid. :heart

Det gick jättebra tycker jag, var riktigt kul! :D Vi kommer ses igen om han inte bangar. :) :up:

Verkar som att min mormor precis har dött också, hon blev jättesjuk efter att ha tagit hand om morfar som fick alzheimers och hon blev då helt nedbruten av det och sjuk... :( Önskar att min släkt inte var så splittrad som den är, så himla dålig kommunikation och sura miner över gamla melodier från det förflutna. Men nu slipper mormor må dåligt.

Svårt när en inte kan gilla ditt inlägg utan att gilla att din mormor dött ❤️
Beklagar sorgen!

Men härligt att din första dejt gick bra :) Hoppas det blir fler!

Svårt när en inte kan gilla ditt inlägg utan att gilla att din mormor dött ❤️
Beklagar sorgen!

Men härligt att din första dejt gick bra :) Hoppas det blir fler!
Förstår, ja jag känner att livet verkligen är en bergochdalbana just nu för varje dag som går. (bra, dåligt, bra, dåligt) Och tack så mycket, det värmer. :heart:heart

Ja, jag kände att jag var så full av energi haha och tycker han känns intressant. Lite annorlunda mot killar som jag är van att umgås med då han verkar vara väldigt "nischad" i det han gillar, så får se ifall detta kanske kan bli ett problem eller inte. Men känns väldigt lovande!! :D Kunde vara mig själv med honom, precis som jag kan med min bästa vän och närmaste vänner. Det är awesome! :love:

Beklagar sorgen.

Men kul att dejten blev lyckad!

Jag beklagar sorgen! :heart

Jag beklagar sorgen! :heart
Tack :heart får tankar som vad jag kunde ha gjort annorlunda, men känner att jag måste acceptera det som skett och göra det bästa av situationen. Hennes minne kommer alltid leva kvar inom mig. :):heart Gillade hennes klarsynthet eller vad man ska kalla det, kändes som att hon visste vad jag gjorde och kände mig fastän vi inte träffats på länge. Hon kändes så jordnära och modern trots sin ålder. Så himla sött när hon hade lite halsband och örhängen när hon och morfar kom på besök. :love:

Det finns många vackra människor runtomkring oss. :heart

Ärligt talat så var det en sak som hände för några veckor sedan, jag har bara inte kopplat ihop händelserna förrän nu. Det var en man, i ett sammanhang, som tog sig friheter. Jag råkade inte illa ut, men det var tydligen tillräckligt för att sätta igång någonting i mig. Det var strax därefter jag blev otaggad på dejting, och berättade för er att jag känner mig lite som ett köttstycke. Nu märker jag att jag ryggar tillbaka till och med när frukostkillen tar i mig. Det räcker med att hans händer närmar sig privatare delar så känner jag att jag fryser till. Igår ville han ha sex och jag kände ett så stort obehag att jag tog bort hans händer och sa att jag ville sova. När vi släckt lampan och legat tysta ett tag så kände jag mig avslappnad igen, och kunde själv ta initiativ. Det kändes bättre när jag själv fick initiera. Då slog det mig att den där händelsen för några veckor sedan nog satte igång en himla otrevlig dominoeffekt som jag har svårt att stoppa.

Urk. Varför kan inte alla karlar bara hålla händerna i styr :(

Så himla obehagligt :( man blir så arg!! Det ska inte behöva vara såhär.
Kram :heart

Har gått och hoppats att skåningen ska dumpa mig så jag slipper mitt känslomässiga kaos. Mitt vanliga liv är så mycket enklare, SJ står och trampar i kulissen och vill bli insläppt på scen igen :p
Men istället skickade han ett gulligt meddelande, blev ju såklart för det och SJ kan stå kvar ett tag till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 377
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka