Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kan vara privat och om du använder t.ex. tinder så kan man inte skicka eller ta emot bilder inom appen i sig själv. Varken Tinder eller t.ex. happypancake innebär i sig något problem på någon utav dessa fronter utan det blir isf hur du fortsätter utanför dessa appar eller vad du ger för info genom dessa.
Men man lägger upp en bild på sin profilsida?

Jag använder Tinder..
Testade BC ett tag men avskydde upplägget på sidan.
På Tinder kan du ju stänga av aviseringar för meddelanden och man kan heller inte skicka egna bilder där (rätta mig om jag har fel)

Bara att vara tydlig i presentationen eller när du skriver meddelanden om vad du är ute efter :)
De jag träffat därifrån har då iallafall bara varit ute efter sex!
Vad är BC?

Men man lägger upp en bild på sin profilsida?
Det väljer du själv om du gör eller inte, det behöver du inte göra på varken happypancake eller tinder. Med tinder så kan du ha betalmedlemskap så att du ställer in så att enbart personer som du själv gillar och då godkänner får möjlighet att svepa på dig. På happypancake kan man ha privata fotoalbum som enbart de man ställer in kan få se.

Det är två sätt du kan få det lite mer privat.

Nästa fråga, mitt namn är mycket ovanligt. Ska jag ange mitt andranamn istället? Iofs också mkt ovanligt...
På happypancake så väljer du användarnamn själv så där kan heta kanelbulleochsaft om du vill men på tinder så tar den namn från facebook (nu kan man registrera sig med telefonnummer också, antar att man skriver in själv då?) så där blir det lite mindre privat isf.

På happypancake så väljer du användarnamn själv så där kan heta kanelbulleochsaft om du vill men på tinder så tar den namn från facebook (nu kan man registrera sig med telefonnummer också, antar att man skriver in själv då?) så där blir det lite mindre privat isf.
Provar Tinder nu och valde andranamnet och en landskapsbild. Betalfunktionen känns lockande men detta är en dålig månad att börja. Men om jag klickar bort någon nu, är de borta för alltid? Eller kan de dyka upp igen? Jag råkade trycka superlike på någon, vilken är den ”normala” knappen?

Betyder en siffra vid superlike-stjärnan att jag har en superlike att använda, eller att jag mottagit en? (På Tinder) Jag har gratismedlemskap.

Betyder en siffra vid superlike-stjärnan att jag har en superlike att använda, eller att jag mottagit en? (På Tinder) Jag har gratismedlemskap.
Äh, strunta i att svara, jag antar att det betyder att jag har en superlike att använda, annars borde superlikaren ha dykt upp i flödet vid det här laget.

Senast ändrad:
Provar Tinder nu och valde andranamnet och en landskapsbild. Betalfunktionen känns lockande men detta är en dålig månad att börja. Men om jag klickar bort någon nu, är de borta för alltid? Eller kan de dyka upp igen? Jag råkade trycka superlike på någon, vilken är den ”normala” knappen?
De kan dyka upp igen men om inget annat så kan du ta bort ditt konto och göra om det så kommer alla tillbaka igen.

Sprillans ny i sammanhanget. Sedan mensen kom igång efter barnet har jag blivit helt knäpp vid ägglossning. Jag tänker oanständiga tankar om alla män som ser någotsånär bra ut. Innan jag gör bort mig totalt så funderar jag på om jag kanske skulle börja ragga på nätet istället?

Så hur gör man? Vilka sidor är bra? Jag är inte alls ute efter någon fast relation, bara snusk. Hur privat kan man vara? Jag är inte pigg på att få dickpics på mobilen som mitt barn lånar...

Gillar Tinder för man kan bara kontakta de man matchat med. Man kan inte skicka bilder heller. Jag har visserligen bara hittat killar som är ute efter mer än sex men det är ju medvetet från min sida :)

Jag drar åt höger för gilla, nåt grönt tror jag. Vänster för att klicka bort, nåt rött tror jag. Upp för superlike, nåt blått. Har inte fått tillbaka så många flera gånger jag klickat bort men aldrig swipeat max per dag heller, långt ifrån.

Sån kaosnatt igår. Våra värsta issues kring sex krockade totalt. Trodde han skulle dra mitt i natten och aldrig mer vilja ses för att jag är ett jävla projekt. Han trodde det samma med mig. Blä vad dåligt jag mådde (nivå = det tog ett halvt dygn innan jag ens sa något till @Bison :meh:).

Men det var ändå något som skulle komma fram förr eller senare med min bakgrund och vi kunde faktiskt som vanligt prata om det tills det kändes riktigt bra igen. Sådan sjukt stor vinst för mig ändå, det har aldrig tidigare varken löst sig eller blivit något annat än väldigt negativt för mig i en sådan situation. Och det mönstret har jag liksom varit i konstant i typ 10 år tror jag om jag tänker efter.

Hur gick det? Hoppas det blev bra trots opepp :)
Jo men det gick väll helt okej. Först tog vi en liten promenad för att hitta något ställe som hade bord och sen slog vi oss ned för en öl. Samtalet flöt på bra men inget vidare djup (men vad ska man förvänta sig av ett första möte liksom) och jag hade trevligt. Dock känner jag mig väldigt neutral i det hela, hade ju önskat att det fanns ett litet pirr där i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 709
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
17 008
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 422
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 534
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka