Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
En av dom var utelåsta (min tinderdejt hade däckat i hans lägenhet) så dom kom egentligen förbi mig för att sova.

Då visade det sig att den ena av dom bodde på hotell. Här tänkte jag bara hotellfrukost :D
Så vi gick alla tre dit och "sov" i samma säng :) är faktiskt en fantasi jag alltid velat testa!

Det var den roligaste och sjukaste helgen på länge :laugh:

Låter väldigt trevligt! :p Fick du någon hotellfrukost då?

Själv fortsätter jag ha romantiska drömmar om en upptagen man i min omgivning, som jag inte (mycket sällan i alla fall) tänker på på det sättet i vaket tillstånd. Nu hade vi ett moment förra veckan, någon sekunds förlängd blick och ett leende. Inte mer än så. Drömde såklart på natten att vi kysstes. Måste vara typ femte, sjätte drömmen av det här slaget det här året.

Alltså, kan det bara sluuuuuuuta eller? :banghead:

Det haltar fram lite med kollegan just nu. Vi har knappt haft någon kontakt sen förra helgen och han har svarat väldigt kort om jag skrivit något till honom. Hade en dålig magkänsla under hela vecka så i söndags skrev jag till honom:
"Har det hänt något? Känns stelt sen förra helgen? Ursäkta om jag frågar men det känns som att jag har missat nått". Fick tillbaka "Nej det har inte hänt nått jag har bara haft mycket att göra". Kändes lite undvikande men jag släppte det och svarade bara "okej men säg till om det är nått. vill inte ha nått krångel".

Kanske bara ett missförstånd och jag som eldade upp mig i onödan, men magkänslan brukar stämma. Väldigt svårt när man inte ses så ofta tycker jag, och jag hade faktiskt hoppats på att han skulle fråga om vi skulle ses men nepp. Hursomhelst så kommer vi kanske ses på gymmet idag så jag får försöka kolla av stämningen lite. Vi har ett gemensamt julbord på fredag och jag vill verkligen inte att det ska bli stelt, iom att vi umgås i samma "gäng". Blir sjukt provocerad om han ska dra sig undan och låtsas som ingenting :devil:

Alltså när ens kompisar tuffsar ihop en med en kille på krogen med orden ”hon vill hångla ikväll, är du sugen?”, han säger ja, är grym på att hångla (och leker med mitt hår i nacken samtidigt :love:) OCH verkar som en sjukt härlig människa :o
Kommer inte bli någonting, men en trevlig hångelkväll var det :heart

Men det känns lite som med min kollega, Jag går all in, träffas några gånger och sen blir jag tvärless och vill knappt prata med människan mer.
Hahaha, det är precis så det är för mig nu med typ... alla jag någonsin haft kontakt med. Jag är så LESS på allt, och då orkar jag inte ta kontakt med nya personer heller eftersom jag vet att jag kommer tröttna på dem också hur snabbt som helst. Inte värt besväret.

Satt och swipeade på Tinder idag och satte kaffet i halsgropen. En kille som kallar sig A (vet att han heter Andreas) dök upp. Han är dömd till fängelse i fyra år för grov våldtäkt på en bekant till mig. Jag vet att han är ute för jag har sett hans kompis J, som blev dömd samtidigt... Blev så illa till mods att jag knappt tittat på telefonen sen dess :crazy:

Satt och swipeade på Tinder idag och satte kaffet i halsgropen. En kille som kallar sig A (vet att han heter Andreas) dök upp. Han är dömd till fängelse i fyra år för grov våldtäkt på en bekant till mig. Jag vet att han är ute för jag har sett hans kompis J, som blev dömd samtidigt... Blev så illa till mods att jag knappt tittat på telefonen sen dess :crazy:

Fy vad obehagligt!
Man har ju inte en aning om vilka folk faktiskt är när man sitter och swipar!

Den här idén med Tinder var den bästa jag haft på länge. Pratat (en massa snusk! :o ) med en skitrolig (men gift...) amerikan, och honom ska jag nog träffa någon gång efter jul... Pratar dessutom med en filmstjärnesnygg ( :love:) men lite äldre fransos, en spanjor och en dansk. Hade ett kort samtal med en holländare men det lyste igenom hur bitter han var på ett ex. Det är jag inte alls intresserad av... Tydligen går min neutrala landskapsbild hem hos utrikes födda men inte så bra hos svenskar?

Men en sak begriper jag inte. Varför alla dessa bilder på barn? Om man vill säga att man har barn så är det väl bara att skriva antal och ålder, men att lägga upp bilder på en köttmarknad... :yuck:

Jag har också sett oväntat många bilder på halvnakna män med sina hundar. Känns också lite märkligt...

Jag fortsätter med att träffa mitt ex, ligger i sängen och pratar detaljrikt om våra framtidsplaner. Tillsammans. Allt för att mota bort ångest och nedstämdhet.
Vi pratar om det hus vi ska ha tillsammans, vilken hundras, barn, trädgård, hammock o.s.v. Känns som att vi är ute på rejält hal is.
Men samtidigt som att jag inser att detta är så dumt och kommer aldrig ske, så är det väldigt mysigt och tryggt.

Eller så kan det ske? Det kanske skulle kunna bli vi?
Det enda jag vet är att jag saknar henne när jag inte är hos henne, och att det nog inte är helt rätt person för mig.

Det enda jag vet är att jag saknar henne när jag inte är hos henne, och att det nog inte är helt rätt person för mig.

Så har jag känt många gånger..

Men, jag försöker tänka att saker kan ändras snabbt. Både känslor och förutsättningar, åt båda håll. Så i sådana lägen försöker jag att bara fortsätta hänga, och så får vi se. Att man kommer möta på ett hinder, fallgrop eller vägskäl med tiden är något man kan lita på. Så det visar sig alltid.

Jättekul att läsa om alla äventyr här, har sällan så mycket tid att skriva dock!

Jag tycker tinder är väldigt underhållande, och kan inte låta bli att fortsätta swipa fast jag just nu inte vill ha några matchningar typ, för jag har inte tid att dejta nån mer än L, min första (och hittills enda) tinderdejt. Det är spännande att se vilka som kommer upp, läsa presentationer och kolla på alla knäppa bilder. Och så den där lilla spänningen när man kör en högerswipe. Jag har fått väldigt få matchningar nu dock, men det är som sagt lika bra! Jag borde ta paus, men tror att swipandet också är nåt slags sätt att hålla en aning distans till L, vill inte bli kär, inte ännu i alla fall. Har ett par roliga som jag chattar lite med.

Har fortsatt träffa L ett par gånger i veckan, ut och käka, dricka öl, se på film, sova hos varann. Väldigt trevligt häng! Bubblade upp en massa känslor första dejterna, men jag taggade ner lite sen, och förstod att han också var inne på att ta det lugnt och inte tänka en massa på vad som händer sen. Och det kändes skönt, lättat. Ska nog vara singel ett tag till. Men det är väldigt mysigt att ha nån att krama. Sexet blir bättre ju tryggare vi blir med varann också, riktigt härligt nu senast när vi båda släppte lite på prestationsångesten och kände "vi gillar det precis så här"!

Julbord med jobbet igår. Fanns en del små laddningar där med. Kollegan som gav mig en invit för några veckor sen (och som jag inte visste vem det var först) var där - han ignorerar mig totalt! Hade hoppats på att kunna bryta isen för jag har ändå tyckt han varit trevlig de gånger vi snackat innan, men han verkar tycka det är alltför pinsamt eller nåt. En gammal crush var där, men blev aldrig att vi pratade. Och en som jag swipat höger på av misstag (fast lite söt är han ändå) men vi har inte matchat så han vet nog inte det, ändå är jag lite nojig. Och så snackade jag med en ny kollega som var söt och väldigt trevlig. Vi kommer att ses på en aw på fredag.

Så har jag känt många gånger..

Men, jag försöker tänka att saker kan ändras snabbt. Både känslor och förutsättningar, åt båda håll. Så i sådana lägen försöker jag att bara fortsätta hänga, och så får vi se. Att man kommer möta på ett hinder, fallgrop eller vägskäl med tiden är något man kan lita på. Så det visar sig alltid.
Det är nog klokt tänkt. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 709
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
17 004
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 416
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 534
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve