Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, han betedde sig dessutom rövigt igår så jag tyckte att min ilska var helt befogad. Trots det så bröt jag på ett himla trevligt sätt, förklarade bara att det här tyvärr inte fungerar för mig. Att jag är glad att vi sågs igen efter sommaren men att mitt beslut kvarstår. Det är inte rätt för mig helt enkelt.

Ändå det svaret, och nu börjar han tjata igen om att jag tar fel beslut och att han vill prata. Jag säger att jag inte vill prata, då säger han att vi borde avsluta det här snyggare än såhär. Så jag svarade att det borde han tänkt på innan han betedde sig illa igår. Det ligger liksom inte bara på mig att avsluta snyggt. Så nu försöker han bortförklara sig och DÅ blev jag ilsken. Så nu small det rejält.

Ja ja. Jag har aldrig trott att saker och ting mellan oss skulle sluta smooth heller.
Låter som att det var lika bra att bryta med honom... :meh: Se nu till att inte återuppta kontakten senare, för han lär väl (som många andra) komma drällandes om någon månad eller så och prata om hur mycket bättre allt skulle bli om ni försökte igen.

Därför att kontrar man som han gjorde är man en rövhatt. Han förminskade @Singoallas ilska genom att inte se/inte bry sig i varför hon var arg. Det är på samma nivå som "har du PMS eller?". Ett förminskade av kvinnor baserat på vårt kön.

Jag säger inget om Singoallas ilska var befogad eller ej men hans respons var under all kritik. Det har inget att göra med att "inte uppfylla önskemålen".
Då finns det nog massor med kvinnliga rövhattar också - även på buke. Ingen kan väl alltid bete sig och uttrycka sig "enligt boken".
Näpp, jag håller fast vid att det avskyvärda ordet "rövhatt" haglar lite för tätt här, enligt mig.

Låter som att det var lika bra att bryta med honom... :meh: Se nu till att inte återuppta kontakten senare, för han lär väl (som många andra) komma drällandes om någon månad eller så och prata om hur mycket bättre allt skulle bli om ni försökte igen.

Precis. Har sagt till mina vänner att de får hjälpa mig att se till att det inte blir så också. Dom har fått se lite konversationer mellan oss och tycker att han är en riktig idiot. Så jag skulle ju inte få något stöd där ifrån iaf.

Då finns det nog massor med kvinnliga rövhattar också - även på buke. Ingen kan väl alltid bete sig och uttrycka sig "enligt boken".
Näpp, jag håller fast vid att det avskyvärda ordet "rövhatt" haglar lite för tätt här, enligt mig.

Det har du all rätt att tycka, precis som jag har rätt att inte hålla med dig eller ändra mitt ordval pga din recension.

Har inte sett till kollegan sen i helgen och vi har inte haft nån kontakt sen dess. Har en halvdålig magkänsla och det känns som han drar sig undan.

Som vanligt så är det väl följande som händer, jag ser så snäll ut och de vill inte såra mig så de drar sig undan istället. :grin: Klart man kan bli besviken men herregud mer skinn på näsan än så har jag :confused:

Hatar när folk drar sig undan. Som att det skulle bespara än negativa känslor på något vis? Nä, jag tror dom är konflikträdda.

M ringer, jag svarar inte. Meddelande:

- Kom igen!
- Det är verkligen svårt för dig att respektera min vilja märker jag. När jag inte vill ses över en drink, när jag inte vill prata i telefon och när jag inte vill fortsätta ses. Det är som att du inte riktigt tar mig på allvar. Tjat leder ingen vart.
- Jag skulle uppskatta att få säga adjö på ett värdigt sätt.
- Och vad jag vill är därmed oviktigt för dig?
- Absolut inte, dock svårt att tyda när du sa att det var okej att komma förbi igår.
- Jag har sagt länge att jag inte vet vad jag vill. Vilket jag inte visste igår heller, men jag gav dig en chans och du tog den inte. Så nu vet jag. Det är inte svårare än så. Det är inga hard feelings från mitt håll. Det är bara så jag vill ha det och jag önskar att du kunde respektera det. Men det är viktigare för dig att få igenom vad du själv vill, på bekostnad av vad jag vill. Det visade du både igår och idag.
- Jag är hemskt ledsen om du känner så och ber om ursäkt om jag betett mig illa.
- Det är lugnt.
- Jag har känt något väldigt fint med dig.
- Jag med, men det räcker inte alltid tråkigt nog.
- Ja, men det var därför jag ville ses.
- Jag förstod det. Men du är det som det är.
- Ja, men jag vill inte att det ska vara så.
- Så är det ibland. Man kan inte alltid få som man vill.
- Så är det verkligen.
Paus
Han igen:
- Jag vill bara träffa dig och tacka för allt. Kan jag svänga förbi ditt jobb senare så kan vi ta en kaffe?

:meh:

M ringer, jag svarar inte. Meddelande:

- Kom igen!
- Det är verkligen svårt för dig att respektera min vilja märker jag. När jag inte vill ses över en drink, när jag inte vill prata i telefon och när jag inte vill fortsätta ses. Det är som att du inte riktigt tar mig på allvar. Tjat leder ingen vart.
- Jag skulle uppskatta att få säga adjö på ett värdigt sätt.
- Och vad jag vill är därmed oviktigt för dig?
- Absolut inte, dock svårt att tyda när du sa att det var okej att komma förbi igår.
- Jag har sagt länge att jag inte vet vad jag vill. Vilket jag inte visste igår heller, men jag gav dig en chans och du tog den inte. Så nu vet jag. Det är inte svårare än så. Det är inga hard feelings från mitt håll. Det är bara så jag vill ha det och jag önskar att du kunde respektera det. Men det är viktigare för dig att få igenom vad du själv vill, på bekostnad av vad jag vill. Det visade du både igår och idag.
- Jag är hemskt ledsen om du känner så och ber om ursäkt om jag betett mig illa.
- Det är lugnt.
- Jag har känt något väldigt fint med dig.
- Jag med, men det räcker inte alltid tråkigt nog.
- Ja, men det var därför jag ville ses.
- Jag förstod det. Men du är det som det är.
- Ja, men jag vill inte att det ska vara så.
- Så är det ibland. Man kan inte alltid få som man vill.
- Så är det verkligen.
Paus
Han igen:
- Jag vill bara träffa dig och tacka för allt. Kan jag svänga förbi ditt jobb senare så kan vi ta en kaffe?

:meh:
Men hjälp?! Vad är det för fel på människan??! Jag skulle skriva att det inte går och att du inte vill ha mer kontakt med honom och därefter faktiskt blockera honom att han inte ens kan kontakta dig. Dock hindrar det väl inte honom från att dyka upp oanmäld tyvärr.. men med lite tur fattar han att han är oönskad.

Men hjälp?! Vad är det för fel på människan??! Jag skulle skriva att det inte går och att du inte vill ha mer kontakt med honom och därefter faktiskt blockera honom att han inte ens kan kontakta dig. Dock hindrar det väl inte honom från att dyka upp oanmäld tyvärr.. men med lite tur fattar han att han är oönskad.

Håller helt med. Jag svarade bara "Nej" och det har han inte svarat på. Nu har det ju blivit en principsak helt plötsligt. Han respekterar inte mitt nej och då stängs alla dörrar illa kvickt.

Sprillans ny i sammanhanget. Sedan mensen kom igång efter barnet har jag blivit helt knäpp vid ägglossning. Jag tänker oanständiga tankar om alla män som ser någotsånär bra ut. Innan jag gör bort mig totalt så funderar jag på om jag kanske skulle börja ragga på nätet istället?

Så hur gör man? Vilka sidor är bra? Jag är inte alls ute efter någon fast relation, bara snusk. Hur privat kan man vara? Jag är inte pigg på att få dickpics på mobilen som mitt barn lånar...

Sprillans ny i sammanhanget. Sedan mensen kom igång efter barnet har jag blivit helt knäpp vid ägglossning. Jag tänker oanständiga tankar om alla män som ser någotsånär bra ut. Innan jag gör bort mig totalt så funderar jag på om jag kanske skulle börja ragga på nätet istället?

Så hur gör man? Vilka sidor är bra? Jag är inte alls ute efter någon fast relation, bara snusk. Hur privat kan man vara? Jag är inte pigg på att få dickpics på mobilen som mitt barn lånar...

Du kan vara privat och om du använder t.ex. tinder så kan man inte skicka eller ta emot bilder inom appen i sig själv. Varken Tinder eller t.ex. happypancake innebär i sig något problem på någon utav dessa fronter utan det blir isf hur du fortsätter utanför dessa appar eller vad du ger för info genom dessa.

Jag använder Tinder..
Testade BC ett tag men avskydde upplägget på sidan.
På Tinder kan du ju stänga av aviseringar för meddelanden och man kan heller inte skicka egna bilder där (rätta mig om jag har fel)

Bara att vara tydlig i presentationen eller när du skriver meddelanden om vad du är ute efter :)
De jag träffat därifrån har då iallafall bara varit ute efter sex!

Min dejt skrev till mig i morse (han som befinner sig i Spanien)
- Träffade en tjej ikväll i Lissabon som var så jäkla lik dig

Och så började jag tänka på honom igen... saknar honom faktiskt :( trots allt strul. Han satte sig i hjärtat..
Han kommer hem igen nångång i Januari.. funderar om jag ska bjuda ut honom på dejt då..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 712
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
17 008
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 423
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 534
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Klippa hund