Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det skiljer en del mellan mig o min dejt. Men det gör inget för vi trivs ändå. Dessutom vill hon ha en riktig MAN som hon kan lita på :). Det var väl Mats Rådberg som sjöng om oss män att lita på ;)
Vem vill inte ha en riktig man att lita på? Jag skulle inte räkna in dig i den kategorin, oavsett din ålder, och som det står in min profil på nätet så hör inte SD-sympatisörer dit heller.

Har läst dejtingtrådarna ett tag men aldrig skrivit något förrän nu. Är singel sen ca 4 månader. Har dejtat en 5-6 st, mestadels från HP. Jag har haft distans tidigare och vill inte ha det igen, träffade en kille som bor 10 mil härifrån, inga barn och som ville ha. Jag som också vill ha barn tyckte det skulle funka bra. Men jag klarar inte av distans längre, märkte det när jag åkte till honom. Så jag lade ner honom. Men det här med barn blir också svårt, jag är i en ålder då jag typ måste skaffa nu. Och jag är jättekräsen vilken pappa jag vill ha till mitt barn, tror inte jag kommer hitta någon som jag verkligen vill ha som pappa till mitt barn så funderar på att skaffa själv.

Just nu träffar jag en kille som har två barn sen innan på heltid. Jag har i min profil att jag vill ha barn och han har ändå skrivit till mig så antar att han inte är främmande för fler barn. Han är liksom sjukt rolig och trevlig, hör av sig ofta, bokar in nya dejter direkt. Ger mig bekräftelse, mår bra av honom och han bor nära mig. Men han har ju två barn på heltid sen innan. Vi bestämde ses nu i helgen igen, och han skulle lösa det så att vi kan ses sa han, annars har han ju barnen. Men kanske han löser att hans föräldrar är barnvakt. Så han vill ju verkligen ses. Oj massa svammel.

Så jag står nånstans vid att skaffa barn själv, men då måste jag lägga ned dejtandet ett tag? Och har jag barn själv så är det väl mer ok att eventuell dejt har barn sen innan tänker jag. Ytterligare en fördel med att skaffa barn själv är ju att när det har slut med pappan så behöver jag inte ha mitt barn på halvtid. Många funderingar här. Någon kanske har någon bra input?
Jag tycker du ska simma lugnt. Du har varit singel i 4 månader skriver du och redan börjat tänka på barn med två olika som du träffat under den här tiden. Det låter inte som om du letar efter en partner utan mer efter någon som gör dig med barn.

Men hur många ggr hade ni träffats innan du stämde av?
Nu är läget lite annorlunda eftersom vi kände var de innan vi började dejta(kollega).

Men det kanske var efter 4-5 dejter? Hade han inte velat ha barn, hade det ju varit bättre att sluta dejta direkt.

Nu var han öppen för flera barn, vi fortsatte dejta och efter något år var jag säker på att jag gärna ville ha barn med just honom!

Jag har inte svept höger på någon sedan det spårade ur med mannen som var så insmickrande hela tiden i våras. Jag skrollar lite på tinder men sveper vänster på allt, hade det funnits en kanske variant hade några kunnat hamna där. Jag köpte ett hus i stället och tänker att det blir bra. Om någon man nu skulle råka fråga mig om jag vill hångla vid rätt tillfälle i månaden skulle jag kanske kunna tänka mig att haka på det, annars får det nog vara.

Jag tycker du ska simma lugnt. Du har varit singel i 4 månader skriver du och redan börjat tänka på barn med två olika som du träffat under den här tiden. Det låter inte som om du letar efter en partner utan mer efter någon som gör dig med barn.
Nej nu har du nog läst lite fel eller jag som skrivit flummigt. Jag har inte velat skaffa barn med dessa, är främst ute efter en partner som tillför något till mitt liv, som gör mig glad och pirrig.

Jag har inte svept höger på någon sedan det spårade ur med mannen som var så insmickrande hela tiden i våras. Jag skrollar lite på tinder men sveper vänster på allt, hade det funnits en kanske variant hade några kunnat hamna där. Jag köpte ett hus i stället och tänker att det blir bra. Om någon man nu skulle råka fråga mig om jag vill hångla vid rätt tillfälle i månaden skulle jag kanske kunna tänka mig att haka på det, annars får det nog vara.
Exakt så.

Nej nu har du nog läst lite fel eller jag som skrivit flummigt. Jag har inte velat skaffa barn med dessa, är främst ute efter en partner som tillför något till mitt liv, som gör mig glad och pirrig.
Det är möjligt att jag tolkat dig fel. Det jag läst är mest om pappamaterial och brådska att få barn..

Har träffat nye FWB:n på hemmaplan nu. Alldeles utmärkt trevligt, så det är något jag vill göra om lagom oregelbundet. Det är skönt att kunna vara öppna om vad vi är ute efter, dvs liggande men ingen exklusivitet. Den uttalade dealen är ärlighet och lyhördhet för varandra och att stämma av regelbundet så att inget skaver, det känns tryggt och bra 😊

Det är möjligt att jag tolkat dig fel. Det jag läst är mest om pappamaterial och brådska att få barn..
Förstår vad du menar. Men svårt att skriva ut allt. Så blev mest fokus på barn och pappa i min text. Men har tankar på att skaffa barn själv så behöver nödvändigtvis ingen pappa

Igår hade jag och F (hundkillen) ett snack om vad vår relation är och vi bestämde att vi har ett förhållande :) Vi hade liksom bara hängt en massa all i princip all vår lediga tid utan att definiera något men vi var överens om att det är så :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 031
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Rider ni med snokrem?
  • Evolve