Hoppar in här som ny, både på forumet och i dejtingvärlden. Som ung och inte så erfaren skulle jag behöva ett litet råd.
Har träffat en kille via dataspel, naturligt och slumpmässigt så inte någon dejting app eller så. Vi klicka extremt väl på en gång och vi kan ha konversationer som pågår i timmar och till och med dagar. Vi har samma humor, intressen och lika värderingar. Vi kan ha både lättsamma och djupa/intima konversationer. Även saker som vi inte riktigt håller med om kan vi diskutera på ett extremt sansat och moget sätt. Känns som att jag känt honom i alla år från första stund, och då brukar jag ha extremt svårt för att känna mig bekväm med nya människor. Han verkar extremt emotionellt mogen och ärlig. Har aldrig pressat mig till någonting. Vi har ännu inte träffats då vi bor långt ifrån varandra.
Men grejen är att han är 12 år äldre än mig och jag har alltid varit lite emot att vara med någon mycket äldre, mest för att det känns omoraliskt och kanske lättare att bli utnyttjad? Men det har aldrig känts såhär bra med nån någonsin och jag märker inte ens av våran ålderskillnad. Är det något att bry sig om när allt annat känns så bra?