Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är ju nästan bättre om det är någon typ av scam och inte en vanlig dåre...

Vi var rätt säkra på att "min" dåre halvt stalkat en annan på ICA även om vi inte kunde bevisa något (det var ett oregistrerat kontantkort så det gick inte att kolla vem det var). Chefen på ICA var inget att hänga i julgranen i allmänhet men det här tog han på allvar och bla var vi tre istället för två när jag stängde och de andra två skulle vänta tills jag åkt iväg innan de stack.

Min kusin var sugen på att ta ett snack med idioten med ett basebollträ. Jag var helt vansinnigt förbannad över att något kräk till karl vågade ta sig rätten att göra mig otrygg. När jag upplyste puckot om att jag polisanmält det hela tyckte han att jag överreagerade och att han ju bara ville ha en dejt :meh:

1690118559527.webp

Har matchat med en man som har väldigt många plus enligt intressena han listar, men hittills är han seeeeg att skriva med. Och jag bara jämför honom med mannen jag hade en fikadejt med i början av sommaren. Där flöt samtalet på klockrent både i text och i verkligheten, himla synd att han pausade sitt dejtande 🤷

Har matchat med en man som har väldigt många plus enligt intressena han listar, men hittills är han seeeeg att skriva med. Och jag bara jämför honom med mannen jag hade en fikadejt med i början av sommaren. Där flöt samtalet på klockrent både i text och i verkligheten, himla synd att han pausade sitt dejtande 🤷
Igenkänningsfaktorn.
Vissa klickar det bara inte med, trots bra m ”likheter”

Börjar känna mig sugen på att kika lite på tinder igen :o Min käre vän finns kvar, men hen är ju upptagen och vår relation behöver inte ändras allt för mycket för att rymmas i mitt liv även med ett monogamt förhållande.

Men öppnade appen nu och la in lite nya bilder och redigerade profiltexten, men hittar inte längre vart jag ändrar ville åldersspann och avstånd jag söker inom. Någon som vill ta en screenshot och visa? 🙈

Verkar han vettig trots seghet, träffa honom!
Jag och min sambo hade usla konversationer i skrift, vi har det fortfarande 4 år senare 😆
Viktigast att det flyter irl.

Har varit med om det motsatta x antal gånger, bästa konversationerna, noll connection när man väl träffas 😅

Idag kom M (som han väl kan få kallas) hit och hängde ett par timmar. :) Väldigt trevligt och mysigt, vi matchar varandra bra känns det som, satt i flera timmar på min baksida och pratade om ditt och datt. Trodde nog inte att det skulle kännas så bra att träffa och lära känna en ny person som det gör, har liksom känt mig lite trött på människor 🙈

Börjar känna mig sugen på att kika lite på tinder igen :o Min käre vän finns kvar, men hen är ju upptagen och vår relation behöver inte ändras allt för mycket för att rymmas i mitt liv även med ett monogamt förhållande.

Men öppnade appen nu och la in lite nya bilder och redigerade profiltexten, men hittar inte längre vart jag ändrar ville åldersspann och avstånd jag söker inom. Någon som vill ta en screenshot och visa? 🙈
Gah! Matchning med en kille med trevlig profil nästan direkt 😬 och nu chattar vi! Jisses va längesen detta var sen senast 🙈

Verkar han vettig trots seghet, träffa honom!
Jag och min sambo hade usla konversationer i skrift, vi har det fortfarande 4 år senare 😆
Viktigast att det flyter irl.

Har varit med om det motsatta x antal gånger, bästa konversationerna, noll connection när man väl träffas 😅

Håller med. Det är väl ändå inte en chattkompis som eftersöks... huvudsaken kemin finns irl :)

Ska kanske göra ett riktigt startinlägg också.. Som sagt, skilde mig i våras efter 9 år ihop och ett barn tillsammans. Skilsmässan var på mitt initiativ, det finns mycket att säga om den men kort sagt delar jag det många sagt - jag har för evig tid sagt upp mig som projektledare och vill nu bara träffa någon som inte behöver mig till något, utan att vi bara gör varandras liv roligare.

Jag registrerade mig på en sajt i början av sommaren och fick då kontakt med en man som vi kan kalla Ingenjören. Lite galet är det men det är den första personen jag började skriva med.. vi har nu varit på tre dejter och det känna fantastiskt. Han är kommunikativ, respektfull och väldigt närvarande, och det är så ljuvligt med någon som har ordning på sitt liv och är uppstyrd! Jag har lite pirr i magen och det känns jättebra än så länge. ❤️

Mäns största fara med nätdejting är att deras dejt skulle visa sig vara överviktig. Vi kvinnor har lite annat att vara rädda för.. 🙄
Du har helt missat alla artiklar om män som blir lurade in i en fälla -av en kvinna- och istället för trevlig dejt blir påhoppade, misshandlade och rånade?

Du har helt missat alla artiklar om män som blir lurade in i en fälla -av en kvinna- och istället för trevlig dejt blir påhoppade, misshandlade och rånade?
Jag tror det kommer av en undersökning som gjordes för ett par år sedan där man frågade män respektive kvinnor vad det var de var mest oroliga för när de skulle träffa sin nätdejt IRL första gången; männen var rädda att kvinnan skulle vara ful/ tjock/ inte se ut som på bilden osv.
Kvinnorna var mest rädda för att bli våldtagna/ mördade osv.
(oj fick inte med mysbolls citat såg jag)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 031
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Rider ni med snokrem?
  • Evolve