Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det slutar egentligen inte där 😂

Efter ett tag sa jag till honom att vi var inte på samma nivå och jag önskade honom lycka till med letandet. Så fick jag att ”ni är fan lika dana allihop!” Och därefter fick jag en massa meddelanden om jag kunde ge det en chans till osv så fick blocka honom. Ehm nej tack säger jag bara, jag är glad jag slipper honom!
Var det endast i skrift el träffades ni?

Var det endast i skrift el träffades ni?
Det var i skrift. Jag fick en känsla av desperation redan i annonsen och på annonsens bilder, men eftersom vi hade en gemensam bekant så tänkte jag att vi kan väl prata lite med varann. Man vet aldrig om ens första intryck är fel.

Skriftspråket var det inget fel på och han använde emojis för att uttrycka känslan bättre. Men något plum i sina uttryck ibland och jag vågade inte träffa honom eftersom det kändes som han mycket väl skulle va väldigt påträngande och skifta i humöret.

Är också väldigt självständig (och har alltid varit) och vill nu träffa någon som säger ”jag löser det Kolblakkur” eller ”jag kan fixa det kolblakkur”, för jag har i varenda relation fått vara den som fixat allt. Är trött på att vara projektledare. Kanske är det liknande du känner när du letar efter en stor stark man? Att du vill bli omhändertagen?
Men exakt detta!!
Jag har alltid tagit hand om mig själv, försörjt mig själv, varit projektledaren av tvång, fixat, planerat. När jag lämnat över ansvar till mina tidigare partners har det visat sig att de inte klarat av de ansvaret. Det har inte blivit några resor till fjällen om inte jag organiserar, det har inte blivit någon kräftskiva, bilen har inte blivit besiktad etc. Och då har jag ändå varit tillsammans med vad man tycker är kapabla män. P som jag var tillsammans med i 9 år var chef i flera år innan han startade eget företag som han lyckas enormt bra med. Ändå klarade han inte av att organisera Sälen-resan trots att jag bad honom och han sa att det inte var några problem.

Jag vill ha en maskulin, trygg man som tar ansvar. Som kan styra upp och bestämma.

Men exakt detta!!
Jag har alltid tagit hand om mig själv, försörjt mig själv, varit projektledaren av tvång, fixat, planerat. När jag lämnat över ansvar till mina tidigare partners har det visat sig att de inte klarat av de ansvaret. Det har inte blivit några resor till fjällen om inte jag organiserar, det har inte blivit någon kräftskiva, bilen har inte blivit besiktad etc. Och då har jag ändå varit tillsammans med vad man tycker är kapabla män. P som jag var tillsammans med i 9 år var chef i flera år innan han startade eget företag som han lyckas enormt bra med. Ändå klarade han inte av att organisera Sälen-resan trots att jag bad honom och han sa att det inte var några problem.

Jag vill ha en maskulin, trygg man som tar ansvar. Som kan styra upp och bestämma.
Hög igenkänning, precis så var mitt ex. Inga initiativ och inget genomförande. Mannen jag träffar nu är raka motsatsen, han kommer med förslag och ser sedan till att det blir genomfört, bokar och fixar utan att jag behöver be om det ens. Det gör mig så himla glad!

Mäns största fara med nätdejting är att deras dejt skulle visa sig vara överviktig. Vi kvinnor har lite annat att vara rädda för.. 🙄
Kan iofs hålla med om att vi kvinnor har en del att vara försiktiga med om vi ska träffa nån vi bara pratat med online, men det är väl ändå inte bara män som bryr sig om utseende och eventuell övervikt ?!? För min del är in- och utsidan lika viktiga och för att jag ska bli attraherad av någon krävs både ett attraktivt yttre och en trevlig personlighet.

Kan iofs hålla med om att vi kvinnor har en del att vara försiktiga med om vi ska träffa nån vi bara pratat med online, men det är väl ändå inte bara män som bryr sig om utseende och eventuell övervikt ?!? För min del är in- och utsidan lika viktiga och för att jag ska bli attraherad av någon krävs både ett attraktivt yttre och en trevlig personlighet.
Jo, fast poängen @mysboll uttryckte (om jag tolkar rätt) är ju inte att kvinnor aldrig bryr sig om utseendet på den de dejtar, utan att det generellt är mycket mer riskfyllt för kvinnor som dejtar män, än vise versa.

Jo, fast poängen @mysboll uttryckte (om jag tolkar rätt) är ju inte att kvinnor aldrig bryr sig om utseendet på den de dejtar, utan att det generellt är mycket mer riskfyllt för kvinnor som dejtar män, än vise versa.
Absolut är det en större risk för kvinnor att dejta, men jag uppfattade också inlägget som en rätt hård känga till de män som inte önskar dejta överviktiga kvinnor, men det var kanske fel uppfattat @mysboll ?

Absolut är det en större risk för kvinnor att dejta, men jag uppfattade också inlägget som en rätt hård känga till de män som inte önskar dejta överviktiga kvinnor, men det var kanske fel uppfattat @mysboll ?

Nu kan jag ju inte prata för mysboll men det man brukar säga är väl att mäns största oro vid (nät)dejting är att kvinnan ska visa sig överviktig medan kvinnornas största oro är att bli dödad (eller våldtagen).

Bara sådana som är kapabla att ta hand om sina egna liv helt och hållet är intressanta för mig.

Jag vill helst bara behöva dyka upp. Jag är trött på att organisera andras liv. Det är ju även en stor del av vad mitt yrke går ut på. Jag är bra på det men jag behöver också en paus.

+ en på den.

man vill ju ha någon som berikar/ställer upp/fixar utan att man måste göra det själv eller be om det. Vägrar vara projektledare

🙋🏻‍♀️

Bifogade filer

• IMG_5418.webp
    IMG_5418.webp
    26,3 KB · Visningar: 210
Bara sådana som är kapabla att ta hand om sina egna liv helt och hållet är intressanta för mig.

Jag vill helst bara behöva dyka upp. Jag är trött på att organisera andras liv. Det är ju även en stor del av vad mitt yrke går ut på. Jag är bra på det men jag behöver också en paus.
Fast det där vet man ju inte om förrän man redan är tillsammans med någon, för under lurperioden är de så himla med sig och omkring sig så då märker man inte av det där beteendet.

Mitt ex var väldigt organiserad i allting. Jämt. Fixade hemma, ordnade och styrde upp. Tills jag flyttade in. Då var det som att han andades ut och tänkte att han slapp ansvaret.

Fast det där vet man ju inte om förrän man redan är tillsammans med någon, för under lurperioden är de så himla med sig och omkring sig så då märker man inte av det där beteendet.

Mitt ex var väldigt organiserad i allting. Jämt. Fixade hemma, ordnade och styrde upp. Tills jag flyttade in. Då var det som att han andades ut och tänkte att han slapp ansvaret.

Har dock inte för avsikt att någonsin flytta ihop med någon. Så då räcker det med att de kan sköta sitt ”på deltid”.

Exakt detta!
Det finns två tillfällen när relationens jämvikt rubbas verkar det som det ena är när man flyttar ihop det andra är om det kommer barn.

Jag har ju sagt så länge att jag inte vill flytta ihop med någon igen just för att slippa skavet som blir när man tycker att den andra borde göra saker som aldrig sker. Bor man inte ihop inträffar aldrig det skavet. Samtidigt så är jag rätt så säker på att om jag blir tillräckligt kär kommer jag vilja vara med min person hela tiden..typ

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 031
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka