Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag behöver råd.

Hur brukar det gå till efter en första dejt? Känns som att de flesta ”återkopplar” och berättar om de vill ses igen eller inte. Eller? Upplys en nybörjare som känner sig förvirrad!

Jag brukar göra det, skriva någon rad inom de närmsta 3 dagarna efter dejten. Tycker det hör till vanligt hyffs.

Men har även varit med om en Tinder-dejt som avmatchade mig innan jag hunnit hem från dejten... så det är tydligen också ett sätt att visa sitt ointeresse... :p :rofl:

Det är inte dig, det är bara att det är så många flera män än kvinnor på dejtingapparna, så vi får matchar/meddelanden snabbt och spenderar därför inte alls mycket tid på dom jämfört med vad de flesta män gör.

På tal om det, och att svepa för varandra som diskuterades tidigare, så tycker DB det är jättekul att svepa tjejer på min Tinder - han (dvs. jag) får flera matcher på 10 min än vad han brukar få på en vecka.... :o
Jag har typ fått två matchningar, men jag svepar å andra sidan inte många gånger själv

Mäh! Det händer inget här från något håll. Mina kompisar tycker jag ska avvakta och se om han hör av sig.
Hade jag inte hört nått typ dagen efter hade jag hört av mig och skrivit "tack för dejten! Skulle gärna göra om det igen om du har lust?" alternativt "tack för dejten! Jag känner att vi kanske inte söker samma sak, så jag tackar för mig och hoppas du hittar någon som matchar dig bättre". Typ. 😅

Hade jag inte hört nått typ dagen efter hade jag hört av mig och skrivit "tack för dejten! Skulle gärna göra om det igen om du har lust?" alternativt "tack för dejten! Jag känner att vi kanske inte söker samma sak, så jag tackar för mig och hoppas du hittar någon som matchar dig bättre". Typ. 😅

Samma här. Om jag inte känner att jag inte pallar vara drivande och inte direkt känner behov av att ses mer om inte den andre tar initiativ för en andra dejt. I sådana fall struntar jag nog i det. Men oftast känner jag mer behov av att kommunicera klart vad jag vill.

Tänker på det här med kärleken. Vad den kan göra konstiga saker med en.

Kollegan jobbar också i ett annat land, en kompis skojade om att jag skulle följa med henne dit och jobba med henne en vecka. Jag hade tänkt tanken redan innan. Det sjuka är att hon brukar flyga dit. Jag har aldrig flugit, det är typ min största skräck! Men men henne kände jag hur jag kunde släppa allt det bara hon var där lixom… O_o

Nu kanske jag ser lite mer sobert på det hela ❤️

Vad har ni gjort för knasigt för kärleken? 😁
Gud, vad har jag inte gjort för kärleken känner jag ibland. Men sen är jag ju Oxe och vi är väl romantiker har jag fått höra.

När jag var yngre kunde jag bli nästan som besatt i mina kärleksobjekt. Har bland annat lagt mig raklång i ett spårvagnsspår och vägrat gå hem när mitt kärleksintresse beordrat mig att ge mig av. "Vann" och fick följa med tillbaka ✌️

Kan känna att jag har varit skitjobbig ibland verkligen. Nästan aggressiv i min uppvaktning. Typ så man skäms lite nu såhär i efterhand. Har nog skrämt iväg en och annan med mina dramatiska och väldigt starka känslor, men det har också varit väldigt kul. Jag var bland annat jätteförälskad i en granne i sena tonåren, eller vi var inte grannar då men hade varit som barn. Och jag minns när han dök upp på en klubb på ett sunkhak en kväll, han plankade in och jag tyckte han var typ James Dean. Alltså jag var såååå hänförd. Försökte förmedla detta till honom och han förklarade då mycket sakligt att någon romans mellan oss kunde det aldrig bli för jag hade minsann ett par veckor tidigare HÅLLIT HAND med någon av hans polare på ett dansgolv. Så det gick icke. Trodde jag skulle dö av sorg, och sa väl nåt i den stilen också (Jaha då kan väl jag lika gärna GÅ OCH DÖ då). Och var så jäkla förbannad på "handgrabbing guy" (ja, han fick gå under det epitetet). Åh, those were the days.

Jag behöver råd.

Hur brukar det gå till efter en första dejt? Känns som att de flesta ”återkopplar” och berättar om de vill ses igen eller inte. Eller? Upplys en nybörjare som känner sig förvirrad!
Jag hör bara av mig igen ifall jag vill ses igen. Jag skulle inte höra av mig efter första dejten bara för att tala om att jag inte vill gå på en dejt nr 2.

Men det måste väl vara mycket bättre att du hör av dig själv om du är intresserad?
Är han inte intresserad så lär du få veta det 😊
Vadxär grejen med att det är killen som ska höra av sig, det är år 2023 😁
För min del är det inte en könsgrej, snarare så att jag inte vill känna att jag jagar. Jag vill bli jagad, det är min tur nu :D

Inte nog med att man ska gå och vara lite nervös och förväntansfull inför sin egen dejt, det är ju lika spännande med era dejter. Jag blir också nervös medan ni väntar svar. :D
På temat så är jag så galet nervös inför min dejt med Wow. Den här gången har jag ingen aning om vad jag kommer att känna, vad han kommer att känna och huruvida vi kommer att prata om vad som ska ske framöver. Det känns mer nervöst än inför vår första dejt. 😂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
294
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 856
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud