Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Handelsemporiet i fråga står på Tunaslätten. Bilden nedan förklarar allt:

borlanges-forfall3.jpg

Globen halverad med en topp :angel:

Ska en dit från Faluhållet så passerar en Venusberget och Spiralgatan :rofl:
1aaad50a40e79e6a76dcda9e3bda88cf_720x560.jpg

spiralallc3a9-11.jpg

Glöm inte ryckepungsvägen i Falun….🙈🤣🤣😂😂😂😂

Jag var, men bara i kortsiktiga relationer.

Tycker inte att det fungerar i långvariga relationer.

Ber om ursäkt på förhand om min fråga är plump eller klumpig. Men jag fattar inte. Väljer man att vara poly? Jag trodde att man liksom var det eller inte? :o Eller menar du att du väljer att inte leva ut det, när du är i en långvarig relation?

Ha blev påmind om när en kompis la ut en bild på facebook när vi stod vid en busshållplats med någon textrad om att tack för dessa fantastiska dagar med bästa Karamelldrottningen!
Eller något liknade. Hållplatsen heter ju Trekanten men jag bodde ju där förut så var liksom inget varken hon eller jag tänkte att det skulle kunna uppfattas på annat sätt tills någon kommenterade :rofl:

Jag var, men bara i kortsiktiga relationer.

Tycker inte att det fungerar i långvariga relationer.
Aha, när jag träffar folk kortsiktigt så träffar jag också gärna flera parallellt men jag har inte sett det som att jag är poly. Men uttrycket kanske betyder olika för olika personer.

Ber om ursäkt på förhand om min fråga är plump eller klumpig. Men jag fattar inte. Väljer man att vara poly? Jag trodde att man liksom var det eller inte? :o Eller menar du att du väljer att inte leva ut det, när du är i en långvarig relation?

Ingen aning! :)

Men jag tyckte om att träffa flera personer under tiden jag dejtade mycket, framförallt innan jag blev kär, men jag gillar inte att göra det när jag är i en relation där jag planerar för framtiden.

Aha, när jag träffar folk kortsiktigt så träffar jag också gärna flera parallellt men jag har inte sett det som att jag är poly. Men uttrycket kanske betyder olika för olika personer.

Tänkte nog på det som poly i resonemanget att jag träffade flera under relativt långa perioder och trivdes med det.

Men skulle aldrig kunna vara i ett förhållande där jag ser en framtid som poly.

Det framställs ibland som att det är en läggning bland andra och att man blir olycklig av att leva monogamt om man har den läggningen.
Det är ju som att säga att bara för att jag är heterosexuell så måste jag alltid leva med en man -kan alltså inte leva ensam- för att inte vara olycklig.
Eller att bisexuella måste leva med både en man och en kvinna för att inte vara olycklig. Osv osv.

I call bullshit.

Det är ju som att säga att bara för att jag är heterosexuell så måste jag alltid leva med en man -kan alltså inte leva ensam- för att inte vara olycklig.
Eller att bisexuella måste leva med både en man och en kvinna för att inte vara olycklig. Osv osv.

I call bullshit.

Jag tycker inte att liknelsen är riktigt klockren. Sexualitet handlar vem man bli attraherad av, inte hur många man vill vara i relationen. Det finns bisexuella som är poly och heterosexuella som är monogama.

Sen är det väl upp till var och en att känna av vad man blir olycklig av. Men jag har aldrig hört talas om en bisexuell person som blir olycklig av att inte leva både med en man och en kvinna på samma gång, eller en heterosexuell person som måste ha en partner för att inte vara olycklig med hänvisning till att hen är heterosexuell. Däremot har jag läst flera intervjuer etc. med personer som mått dåligt i tvåsamhetsnormen och därför valt att leva polyamoröst.

Jag tycker inte att liknelsen är riktigt klockren. Sexualitet handlar vem man bli attraherad av, inte hur många man vill vara i relationen. Det finns bisexuella som är poly och heterosexuella som är monogama.

Sen är det väl upp till var och en att känna av vad man blir olycklig av. Men jag har aldrig hört talas om en bisexuell person som blir olycklig av att inte leva både med en man och en kvinna på samma gång, eller en heterosexuell person som måste ha en partner för att inte vara olycklig med hänvisning till att hen är heterosexuell. Däremot har jag läst flera intervjuer etc. med personer som mått dåligt i tvåsamhetsnormen och därför valt att leva polyamoröst.
Och varför måste så mycket kategoriseras.

Låt alla leva sitt liv utan elakheter mot andra.

Och varför måste så mycket kategoriseras.

Låt alla leva sitt liv utan elakheter mot andra.
Det måste det absolut inte! Jag har själv svårt att identifiera mig. Är absolut inte poly dock 😊.

Det var jag som i ett tidigare inlägg skrev att en del anser att polyamorösitet är en läggning eller identitet och sen kom det svar på det inlägget.

Det måste det absolut inte! Jag har själv svårt att identifiera mig. Är absolut inte poly dock 😊.

Det var jag som i ett tidigare inlägg skrev att en del anser att polyamorösitet är en läggning eller identitet och sen kom det svar på det inlägget.
Ja.missförstod ditt inlägg.

Men oavsett, låt det rulla på utan att andra påverkar.

Känns ganska ytligt med Tinder, men jag vet inte, så är det väl med de flesta dejtingsajter. Hittat några guldkorn och svajpat höger 😅, fått en del ”likes” men de kan jag ju inte se 🙃
Om du har swipeat slut på "utbudet" och ändå har likes du inte kan se så kan du nästan utgå från att det är folk du swipeat bort redan 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
571
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 453
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 421
Senast: Mineur
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 141
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar