Helt enig. Jäklar vad det behövde vara bra för att jag skulle göra mig omaket att överge mitt bekväma och trivsamma singellivHoppas att det var lite ironi
Själv ska jag bara ha det bästa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt enig. Jäklar vad det behövde vara bra för att jag skulle göra mig omaket att överge mitt bekväma och trivsamma singellivHoppas att det var lite ironi
Själv ska jag bara ha det bästa
Handelsemporiet i fråga står på Tunaslätten. Bilden nedan förklarar allt:
Globen halverad med en topp
Ska en dit från Faluhållet så passerar en Venusberget och Spiralgatan
Ska vi vara såna så har vi Snopptorp här i Eskilstuna, vem vinnerGlöm inte ryckepungsvägen i Falun….
Men ska du inte ge det en chans då? För visst var du poly?Tinder tyckte jag var superkul! Kan sakna att lära känna människor genom tinder ibland.
Men ska du inte ge det en chans då? För visst var du poly?
Jag var, men bara i kortsiktiga relationer.
Tycker inte att det fungerar i långvariga relationer.
Aha, när jag träffar folk kortsiktigt så träffar jag också gärna flera parallellt men jag har inte sett det som att jag är poly. Men uttrycket kanske betyder olika för olika personer.Jag var, men bara i kortsiktiga relationer.
Tycker inte att det fungerar i långvariga relationer.
Ber om ursäkt på förhand om min fråga är plump eller klumpig. Men jag fattar inte. Väljer man att vara poly? Jag trodde att man liksom var det eller inte? Eller menar du att du väljer att inte leva ut det, när du är i en långvarig relation?
Aha, när jag träffar folk kortsiktigt så träffar jag också gärna flera parallellt men jag har inte sett det som att jag är poly. Men uttrycket kanske betyder olika för olika personer.
Bara för att någon är poly, så är det ju inget måste att alltid leva i flersamhet.Ber om ursäkt på förhand om min fråga är plump eller klumpig. Men jag fattar inte. Väljer man att vara poly? Jag trodde att man liksom var det eller inte? Eller menar du att du väljer att inte leva ut det, när du är i en långvarig relation?
Bara för att någon är poly, så är det ju inget måste att alltid leva i flersamhet.
Det är ju som att säga att bara för att jag är heterosexuell så måste jag alltid leva med en man -kan alltså inte leva ensam- för att inte vara olycklig.Det framställs ibland som att det är en läggning bland andra och att man blir olycklig av att leva monogamt om man har den läggningen.
Det är ju som att säga att bara för att jag är heterosexuell så måste jag alltid leva med en man -kan alltså inte leva ensam- för att inte vara olycklig.
Eller att bisexuella måste leva med både en man och en kvinna för att inte vara olycklig. Osv osv.
I call bullshit.
Och varför måste så mycket kategoriseras.Jag tycker inte att liknelsen är riktigt klockren. Sexualitet handlar vem man bli attraherad av, inte hur många man vill vara i relationen. Det finns bisexuella som är poly och heterosexuella som är monogama.
Sen är det väl upp till var och en att känna av vad man blir olycklig av. Men jag har aldrig hört talas om en bisexuell person som blir olycklig av att inte leva både med en man och en kvinna på samma gång, eller en heterosexuell person som måste ha en partner för att inte vara olycklig med hänvisning till att hen är heterosexuell. Däremot har jag läst flera intervjuer etc. med personer som mått dåligt i tvåsamhetsnormen och därför valt att leva polyamoröst.
Det måste det absolut inte! Jag har själv svårt att identifiera mig. Är absolut inte poly dock .Och varför måste så mycket kategoriseras.
Låt alla leva sitt liv utan elakheter mot andra.
Ja.missförstod ditt inlägg.Det måste det absolut inte! Jag har själv svårt att identifiera mig. Är absolut inte poly dock .
Det var jag som i ett tidigare inlägg skrev att en del anser att polyamorösitet är en läggning eller identitet och sen kom det svar på det inlägget.
Om du har swipeat slut på "utbudet" och ändå har likes du inte kan se så kan du nästan utgå från att det är folk du swipeat bort redanKänns ganska ytligt med Tinder, men jag vet inte, så är det väl med de flesta dejtingsajter. Hittat några guldkorn och svajpat höger , fått en del ”likes” men de kan jag ju inte se