Om du lever efter attraktionslagen så vet du antagligen varför du dras till honom.OBS varning för långt och flummigt inlägg...
Jag har som sagt funderat mkt på vad det är jag ska lära mig framöver. Jag har lagt mkt tid på "lära känna mig själv", ändra förhållningssätt, ha tillförsikt, vara mer öppen gentemot medmänniskor, mindre cynisk och misstänksam och jada jada. Jag är ju av naturen cynisk, fastnar lätt i övertänkande och därmed i egna uttänkta sanningar som jag sedan använder till att döma ut män, tror illa om män och skyddar mig själv i osund omfattning. De relationer jag haft har effektivt dött ut pga att jag aldrig kan släppa in nån i mitt liv, men jag är effektiv på att hålla avstånd. Ja, det finns väl en orsak till att jag är ensam liksom . Enda gången jag försökte att verkligen inte gå på min flyktinstinkt var ju med Dikeskörningen och ja, det blev ju inget vidare. Så jag har lite att jobba med minst sagt. Både med mig själv och med att att inte göra för stor sak av det faktum att män är svin trots att jag försöker tro att dom inte är det
Därför har min hjärna verkligen gått på högvarv här sista dagarna efter att J var här (ja nu orkar jag inte längre skriva Telefonkompisen så han får heta J). Jag alltså FATTAR INTE detta, och det är ju heller ingen vits till att övertänka heller, det ger ju inget. Men dock. Vi har allt mer kontakt, senaste året har det blivit mer och även om vi haft kontakt i 5 år så känns det som att vi börjar lära känna varann nu. Det har aldrig varit nåt uttalat mellan oss såklart, men det har heller aldrig varit helt oskyldigt. När vi började snacka med varann för fem år sedan var det som en käftsmäll, och även om det är mer städat så har spraket aldrig upphört. Jag är kaxig nog att påstå att det inte är helt oömsesidigt heller - varför skulle han annars ta kontakt med mig så mkt som han gjort genom åren? Det är först sista året som jag ibland hört av mig först, annars har allt varit på hans initiativ. Han har sparat mitt telefonnummer, han frågar mig personliga saker, han kommer dessutom ihåg detaljer av samtal vi haft i föbifarten osv. Jag har inte gjort det. Jag har alltid varit för misstänksam. Det är först nu som jag kan släppa garden, ytterst lite men dock gör jag det för jag tänker att det spelar ingen roll, jag har inget att dölja eller skämmas över. Jag gillar honom men jag vet att det spelar ingen roll och jag vet också att jag nog kan bjuda honom på det om han bara vill ha bekräftelse - så mkt kostar det inte mig att vara trevlig och tillmötesgående... Dock alltid med hans samboskap i bakhuvudet som ett stort skoskav. Jag har ingen plats för drama i mitt liv, inget intresse av det heller.
Och som sagt, jag vet om den där sambon. Det sätter honom i en helt annan dager. Jag blir inte klok på situationen. Jag försöker ju som sagt att inte ha förutfattade meningar, hålla mig open minded, ha ett tillåtande förhållningssätt. Jag sitter stilla i båten med insikten att jag kommer tids nog att få reda på både vad han vill och vad jag ska lära mig av detta. Jag är helt på det klara med det. Men en sak förstår jag inte - Varför vill livet utsätta mig för detta? Vore det inte bättre att liksom motbevisas i sin övertygelse om att ingen är att lita på? Vad är vitsen att matcha med någon där det aldrig kommer bli nåt av det? Om det nu finns en mening med saker och ting (ja jag är så flummig så jag tror på det där med attraktionslagen osv) så kan inte livet liksom matcha ihop med med män som är tillgängliga? Pålitliga? Som kanske kan vara nåt för mig, för första gången i livet? Jag behöver verkligen inte lära mig att vara ännu mer misstänksam och avståndstagande, jag behöver lära mig motsatsen.... Eller är det själva lärdomen, att jag ska lära mig att stålsätta mig och ignorera känslor? Tack men det kan jag redan.
Ja, flum som sagt. Men nu har jag fått skriva av mig.
Du behöver ändra din frekvens för att attrahera det du säger dig vilja attrahera.
Jag har också fastnat för fel killar, fäst mig med otillgängliga män och spelat kompis. Men det är ju för att jag inte vågat göra mig sårbar och hitta min man.
För knappt tre år sedan genomled jag ett snabbt men giftigt förhållande som på riktigt gav mig en spark i baken. Jag fick nog av dräggen. Jag lyssnade på många självhjälpsböcker om bland annat attraktionslagen. Så jag började leva efter den. Funderade på vad jag ville ha och började verkligen tänka på det dagligen. Plötsligt träffade jag en man som var nästan allt jag ville ha. En man som fick mig känna mig älskad. En man som älskade mig för precis den udda typ jag är. Som föredrog mina syniska åsikter och att jag helst inte ville vara bland folk och dra uppmärksamhet till mig. Vi ville samma saker och hade samma syn på livet. Jag tillät mig göra mig sårbar och det blev så jäkla bra!
Nu ledde inte förhållandet riktigt dit jag tänkt mig pga andra omständigheter men man måste vilja och våga för att ha chansen att hitta det också.
Jag tror att livet vill lära oss att tro på oss själva, att vi är goda nog att få det vi förtjänar. Vi är tillräckliga. Och att det finns någon som kommer älska oss för precis den vi är.