Barn är extremt viktigt för henne. Hon var ihop med en kille en kort period under hösten -20, så pass kort att vi aldrig hann träffa honom, innan han gjorde slut. Då var hennes största problem att hon inte hunnit bli gravid (trots att det tog slut!) innan han dumpade henne. Nu har hon sambo sen i höstas, vi väntar bara på barnbeskedet. Hon är ung, under 25, men det är f-n ta mig inte okej att vräka ur sig vad som helst bara för det. Min moster sa till mamma när hon skulle ha mig "att nu hade du allt tur, det höll på att bli försent", men då var hon fjorton år. Är man fjorton tycker man ju typ att de som är arton är färdiga för döden.
Jag vet ju hur syrran är, är hon förbannad på någon annan så får vi i familjen alltid veta att vi lever. Just nu är hon förbannad på att vi inte vill gå på en kusins konfirmation (det som jag skrivit en tråd om här på forumet) och då är vi dumma i huvudet alla tre, jag "vägrar" skaffa kille slash barn, min andra brorsa "vägrar" flytta ihop med sin tjej och den tredje brorsan "vägrar" flytta hemifrån = vi borde skärpa oss. Vi är dessutom uppväxta på landet där de flesta i min ålder har stora barn idag, det var norm att få barn mellan 20 och 25 och jag är 32. I min gymnasieklass får de flesta barn nu.
I vanliga fall kan jag skaka av mig det. Men vid vissa tidpunkter blir man extra känslig och just nu är det en sån tidpunkt. Lite för att konfirmationen skapade det här snacket (igen....) då jag vet att föräldrarna till konfirmanden också tycker att jag är märklig (jag vet att de spekulerar om det är något fel på mig eller om jag egentligen är lesbisk för att jag aldrig får tag på en karl, jag vet, charmiga personer, ni kanske fattar varför jag inte vill gå dit?), de började tjata på mig när jag var sjutton att jag var tvungen att skaffa barn så att deras unge fick någon jämngammal att leka med. Jag var sjutton, vilken vuxen person börjar promota barn för en sjuttonåring som har flera år kvar i skolan?
Oj förlåt, det låter helt sinnes. Måste ni ha kontakt?