Visst är det synd att man inte bara kan trycka på en knapp för att släppa alla förhoppningar och känslor?
Sen diskussionen med vad han nu var för nånting så har jag först jobbat alldeles för mycket, praktiskt sätt att trycka undan vad jag känner. Sen plockade jag fram känslorna igen, tittade på dem och sörjde rätt rejält. Bästis har fått stå ut med att jag gråtit i telefon en hel del. Jag höll mig undan från mannen ett tag, sen hörde jag av mig och tyckte "ok, vi kör på att vara vänner om du också vill det". Han sa att han ville det, men kommunikationen har dött ut. Vilket ju gör mig ännu ledsnare, för jag ville inte förlora honom som vän. Och jag har ingen aning om vad som händer, om han håller en artig distans för att ge mig tid/inte vill ge mig falska förhoppningar/håller på att bearbeta sin separation eller bara inte vill vara vän egentligen....
Jag känner iallafall att bollen ligger hos honom vad gäller kontakt. Får se om han dyker upp när det börjar närma sig när vi hade saker inplanerade ihop, det var nämligen uteaktiviteter som går finfint att göra som vänner. Även om distans kan vara utmärkt för att bearbeta vad som hänt/att han inte var intresserad av mig så orkar jag inte riktigt med tanken att inte kunna ha en vänskaplig relation med honom åtminstone.