En lite rolig anekdot...
Senaste snöstormen som var här innebar ett kaos på jobbet och lastbilen som jag brukar köra fastnade i flera decimeter lössnö. Fredag kväll naturligtvis och den unga killen som körde jobbade sin första dag. Chefen låg hemma med kräksjuka. Kort sagt, jag kände ett behov av att rycka in.
Vi började skotta och försöka få loss skiten men det satt som berget och bara slirade iväg åt fel håll. Jag ringde en maskinförare jag känner, han hade såklart druckit öl och kunde inte komma. Jag fick ringa en firma som vanligtvis jobbar med snöröjning och där fick vi hjälp. Så kommer det dit en karl med en maskin som kunde hjälpa oss, vi hann prata en hel del innan allting var bärgat och loss och ja, han var riktigt jäkla trevlig
Döm om min förvåning när jag springer ihop med honom i mitt trapphus för ett par veckor sedan
Det visar sig att en släkting till honom bor granne med mig. Världen är liten. Först kopplade det inte i min skalle att det var han, men polletten trillade snabbt ner och jag grämde mig över att jag inte hade nåt att säga. Men så idag stod han ute på gården när jag kom hem från en hundpromenad. Han såg lite ställd ut, men han verkade känna igen mig, om inte annat när jag öppnade mun för min dialekt är rätt unik här i byn. Jag frågade om han hade bärgat några lastbilar på sistone eller hur det var med det. Det hade han inte gjort, snön tog ju slut... Ser fram emot att springa ihop med honom fler gånger