Att leta efter exakt på detaljnivå samma intressen som en tilltänkt partner kan vara väldigt svårt att få framgång med. Men jag tycker att det inte behövs, oftast är att ha samma inställning till hur man vill leva sitt liv en mycket bra grund att stå på. Många män vill bo i hus på landet och då brukar det automatiskt följa med ett visst intresse av att pyssla, bygga, vistas utomhus i natur och trädgård, ha div projekt inne/ute och ofta att en viss händighet att hantera verktyg/maskiner brukar följa med på köpet.
Min man hade inget trädgårdsintresse när vi träffades, men han är ändå med mig i trädgården varje dag och i allra högsta grad delaktig i mina trädgårdsprojektt. Jag står för själva växtintresset och planerandet och planterandet, medan han svetsar cortenstål till rabattkanter, kör grävmaskinen och markplanerar, hjälper till med att köra ner stöttepålar till träd, gräva planteringsgropar, mekar med gräsklipparen, bygger växthus, murar och annat som jag inte skulle hinna om jag skulle göra allt själv och dessutom inte har så stor glädje av att utföra. Så vi är tillsammans jämt i trädgården men jobbar aktivt på olika moment men i samma projekt. I mina ögon en perfekt kombo :-) Så vidga din urvalskrets något så kanske då hittar fler kandidater!