Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och den bekanta hann inte ses förra veckan, jag hade kaos med jättemycket jobb och det blev inte att vi hördes av helt enkelt. Idag skrev jag till han att om han fortfarande är sugen på en kaffe så kan jag alla dagar nästa vecka utan på torsdag, då svarade han snabbt ”tisdag?” så det blir en kaffedejt på tisdag. 😊 Har ingen aning vad det kan bli av det eller vart varken jag eller han står i livet, men det ska iallafall bli trevligt.

Har dessutom en fräsch karl som förra veckan plötsligt började följa mig på Instagram och vi har skrivit lite fram och tillbaka under veckan, han bor ett par mil härifrån, känns som om det snart kommer en fråga från någon av oss om inte vi ska ses nån dag också, men vad vet jag! 🤷🏻‍♀️😂 Skulle den komma så skulle jag eventuellt tacka ja. 😅

Sen har en gammal bekant hört av sig massor senaste veckorna, vi träffades för flera flera år sen på en fest där vi hade gemensamma bekanta, sen har vi pratat till och från under många år. Hamnat i säng nån gång på fyllan också, men det är en evighet sen, sen rann allt ut i sanden då jag mådde skit då. Han kläckte seriöst ur sig att vi kanske skulle ta upp det igen och se vad det blir. Han är skitrolig, trygg, lugn och en sån där människa som är gudasnäll. Vi är nog ganska lika i typ allt? Har varken sagt vi eller bä till att ta upp det där vi avslutade, men vi har iaf sagt att vi ska ses över en pizza framöver. 😅 Vi hade verkligen skitkul ”förr i tiden”, bowlade, käkade pizza, gick ut och festade och glodde film.

Så ja, det går tydligen från noll till hundra här? 🤯😂

Ska iaf träffa den första bekanta nästa tisdag, sen får jag väll se om jag blir nå klokare. 😂

Grävmaskinisten vill att jag kommer och äter middag med honom ikväll. Och sover över. Tyvärr löser jag inte hundvakt, och jag vill inte ha med hunden till honom för han har två större jakthundar. Då kan jag inte slappna av och det vill jag inte vara med om, så jag sover inte över. Frågan är om jag ska äta middag? Är det elakt när jag inte är jätteintresserad?

Vi behöver ju alla äta, och det är ju såklart trevlig med lite mys och hårgos.

Grävmaskinisten vill att jag kommer och äter middag med honom ikväll. Och sover över. Tyvärr löser jag inte hundvakt, och jag vill inte ha med hunden till honom för han har två större jakthundar. Då kan jag inte slappna av och det vill jag inte vara med om, så jag sover inte över. Frågan är om jag ska äta middag? Är det elakt när jag inte är jätteintresserad?

Nu har jag inte riktigt hängt med så jag vet inte hur mycket du träffat honom och så... Men jag behöver i alla fall träffa en person ett par gånger för att känna någon form av attraktion. Blir alltid lika fundersam när jag fått "det klickade inte" efter typ en middag på en pub. Jisses, jag hade inte ens kunnat bedömt om det var en vettig människa att bli vän med efter så få timmar tillsammans!

Jag var pa dejt igen igar - har tydligen bestamt mig att kora ganska hart med dejtandet just nu

Filmjournalist som bor i narheten sa vi traffades pa en lokal pub (andrade dock vilken efter att ha messat med en van och fatt reda pa att hon ocksa hade en forsta dejt i samma pub pa samma tid! Tankte att det kunde vara lite distraherande, sa andrade lage :p !)
Trevligt snubbe dar snacket gick pa bra, ar definitivt oppen for en andra dejt - ar val bara 2 saker som gnagde pa mig lite - Hans profil sa att han var 6ft - alltsa 183cm. Det kanns definitivt som en optimistisk lasning - jag uppfattade honom mer som min egen langd, alltsa 175.

Traden har sakert behantlat langd redan och jag vet att killar upplever att de far manga fler matchningar om de ar langre - jag har sjalv lite problem med min egen sjalvbild nar det kommer till korta killar, men det kanns anda trakigt nar nagon ljugit sadar.

Andra grejen var att vi sa hejda bara med en kram - svart att veta men vi hade redan snackat lite lost om en andra dejt, sa jag tror intresset var dar, och gissar att han kanske bara ar lite blyg - men jag hade garna hanglat lite..!
Jag har problem med att de ljuger om något som är så uppenbart. Jag dissade en kille enkom för att skrivit att han var 180, men visade sig vara min längd. Jag bryr mig inte om längd och frågar inte om längd heller, men bryr mig om att de ljuger om det.

Så länge du inte säger att du är superintresserad eller ger honom falska förhoppningar så kan du väl egentligen göra precis hur du vill 😊 bara för att en går på dejt (eller ens x antal dejter) så har en ju inte lovat någon någonting?

Nu har jag inte riktigt hängt med så jag vet inte hur mycket du träffat honom och så... Men jag behöver i alla fall träffa en person ett par gånger för att känna någon form av attraktion. Blir alltid lika fundersam när jag fått "det klickade inte" efter typ en middag på en pub. Jisses, jag hade inte ens kunnat bedömt om det var en vettig människa att bli vän med efter så få timmar tillsammans!

Jag vet ganska omgående om den jag träffar är nån jag attraheras av eller inte, nånstans måste man ju börja liksom och för mig blir det nog oftast där. Det är mer sällan att det går åt hållet ingenting->attraherad är attraherad->ingenting. Vettig med sunda värderingar brukar jag ha klarat av innan. Sen om det inte går att föra ett samtal IRL blir de ointressanta för mig.

Trevligt snubbe dar snacket gick pa bra, ar definitivt oppen for en andra dejt - ar val bara 2 saker som gnagde pa mig lite - Hans profil sa att han var 6ft - alltsa 183cm. Det kanns definitivt som en optimistisk lasning - jag uppfattade honom mer som min egen langd, alltsa 175.

Traden har sakert behantlat langd redan och jag vet att killar upplever att de far manga fler matchningar om de ar langre - jag har sjalv lite problem med min egen sjalvbild nar det kommer till korta killar, men det kanns anda trakigt nar nagon ljugit sadar.
Att någon ljuger är ju sjukt trist.
Jag är 184, min sambo sa att han var 181. Vi både undrade länge vem av oss som hittat på, för det diffade ju typ 1 dm på oss!
När vi kontrollmätte oss var sambon lite längre än han sagt 😁 han har bara mycket sämre hållning och alltid låga skor. Vet inte hur han gör, han han ser inte ut att ha dålig hållning, men när han sträcker på sig blir han många cm längre!

Jag vet ganska omgående om den jag träffar är nån jag attraheras av eller inte, nånstans måste man ju börja liksom och för mig blir det nog oftast där. Det är mer sällan att det går åt hållet ingenting->attraherad är attraherad->ingenting. Vettig med sunda värderingar brukar jag ha klarat av innan. Sen om det inte går att föra ett samtal IRL blir de ointressanta för mig.
Precis så är det för mig också. Möjligen att någon jag träffar mycket irl i annat sammanhang än dejting kan gå från ingenting (ok kanske inte helt ingenting men typ i alla fall) till att bli mer attraktiv när jag lär känna den. Men den tiden/möjligheten har en ju inte riktigt när det gäller dejting.

Precis så är det för mig också. Möjligen att någon jag träffar mycket irl i annat sammanhang än dejting kan gå från ingenting (ok kanske inte helt ingenting men typ i alla fall) till att bli mer attraktiv när jag lär känna den. Men den tiden/möjligheten har en ju inte riktigt när det gäller dejting.
Exakt så funkar det för mig också.

Ja.. Vet inte riktigt vad jag ska svara på detta. Kul för dig, eller nått?
Jag kan verkligen inte bedöma en hel personlighet efter en träff. Som en snubbe som sa "det kändes som två vänner som var ute och tog en öl" och jag kan för mitt liv inte förstå hur det är ett negativt betyg på en första dejt!
Visst, jag kan väl få någon form av hum om det är en person jag vill träffa en gång till eller ej, men för att säga att jag är attraherad av personen behövs det mer än så. Någon form av magkänsla ja, men där stannar det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 421
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
11 752
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 172
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka