Sag parkbankskillen igar, och det planerade samtalet om att "Jag tycker om att traffa dig men jag vill inte riktigt att vi gar fram for fort" hande inte riktigt som planerat, forran det blev forcerat i morse, da han fragade om jag ville komma pa middag ikvall da han har nagra vanner som kommer pa besok...
Da fick jag saga att det kandes for tidigt for att traffa vanner, och att fast jag tycker om att spendera tid med honom, sa vill jag inte ga sa fort fram. Sa att jag erkanner att jag bade vill ha kakan och ata den, iom att jag vill spendera mycket tid med honom, men anda inte ga for fort fram (och bli ett par "pa riktigt").
Han reagerade hyfsat bra, och sa att det ar ok och att han forstar hur jag tanker. Nar jag fragade honom om vad han tanker sa sa han att vi kan ha ett samtal om vart vi ar pa vag "at a later point", och sa kom vi overrens om att vara tydliga med nar vi tycker att vi behover ha det samtalet.
Han ar helt klart mer redo att gora nagot seriost av vart forhallande an vad jag ar, men jag tanker att sa lange jag ar tydlig med var jag ar, kanslomassigt osv, sa ar det upp till honom att avgora om han ar ok med min langsammare takt.
(Min berattelse om var konversation ovan kanns styltig - skyller pa att det ar knepigt att oversatta pa ett bra satt
)