Egentligen bryr jag mig inte alls tänkte jag skriva, men samtidigt så ryggar jag tillbaka när jag ser att det är fina jobb, fina bilar, dyra grejer/hobbies. Jag har själv ett väldigt ”lågstatusjobb”, så jag känner då att jag aldrig kommer kunna mäta mig med det där, så då blir det ingen like heller.
Däremot så skulle jag absolut likea någon som skulle ha ”mindre” jobb än vad jag har, där bryr jag mig inte alls! Jag skulle inte ha några problem att dejta någon som var arbetslös heller, sålänge den har koll på ekonomin och söker jobb.
Sen vill jag aldrig bli sambos eller liknande så egentligen så spelar ekonomin ingen roll alls, men skulle jag börja dejta någon som tjänar runt 40-50’ i månaden så skulle det nog inte bli en sån bra relation då jag får ut ungefär hälften av det.
Även om jag inte vill vara sambos så vill jag ju gärna åka på semesterresor ihop osv, och där är jag på nivån att spara ett halvår för en vecka på en enkel ort på Cypern typ. Jag tänker att det kanske inte duger åt någon som åker till Karibien 3 gånger om året. Typ.
Och jag skulle aldrig acceptera att någon betalar för mig heller! Skillnad om man kanske blir bjuden om det är något speciellt, att man fyller jämt eller firar något årsjubileum eller liknande, men som sagt, att någon ska sitta och pröjsa för mig regelbundet bara för att jag inte har råd skulle jag aldrig acceptera. Skulle känna mig ovuxen och beroende, och som om jag skulle stå i skuld mest hela tiden.
Jag är den som får lite ont i magen för att någon bjuder mig på en glass liksom!
Jag har dessutom noll ambitioner att ”klättra uppåt” inom karriären, utbildar mig nu till undersköterska, och det är där jag kommer landa sen. Kommer inte bli mer än så, så min lön kommer inte öka något markant direkt.
Fast samtidigt, det är ju inte säkert att den där rika snubben har mer pengar över varje månad efter allt är betalt än vad jag har!
Handlar om utgifter, inte inkomster!