Uppdatering för er som minns killen med "omogen humor"/sunkiga värderingar. Han åkte förbi min hemstad på väg till ett jobb under helgen och frågade om jag ville ses för en snabb kaffe. Jag tänkte att en kaffe kan väl inte skada, så får jag träffa honom och se om magkänslan stämmer (så vet jag senare att jag i alla fall gav det en ärlig chans).. och herregud vad jag ångrade mig direkt.. det tog väl kanske 2 minuter innan jag insåg att detta absolut inte handlade om grov eller "omogen" humor – utan att det låg värderingar bakom som är så långt ifrån allt jag står för man bara kan komma. Blev nästan obehagligt ett par gånger. Skämten handlade delvis om att ”det var tur att vi träffades på en offentlig plats för du ska bara veta vad jag gjort med tidigare dejter”, som han tyckte var ett skämt med glimten i ögat – det tyckte INTE jag var ett roligt skämt. Så blev en snabb kaffe och nästan halvsprang hem..
Visst nu har jag ändå gett det en chans att träffa honom och se om vi kanske bara missförstod varandras humor i meddelande och på telefon.. men återigen lärt mig att magkänslan stämmer nästan alltid. Känns det off så är det antagligen något som är off.. Nu skiter jag i att mina vänner säger att jag är kräsen – nu återgår jag till att vara mitt kräsna jag!
Jag tycker inte det ar vidare kraset att inte bli attraherad av folk som skamtar om valdtackt eller annat sexuellt vald; sa tro inte att det ar dina krav/standards som det ar fel pa!