Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jo jag vill, men inte direkt. Vill få lite extra tid mot hur många verkar göra. Vill att jag ska känna hur han är först, om det finns minsta risk att han skadar mig eller inte lyssnar på ett nej.
Då skulle jag nog berätta det vid något tillfälle, "Jag känner att jag vill vänta med sex tills vi känner varandra bättre", antingen så kommer han tycka att det är precis vad ni ska göra för att du ska vara bekväm, eller så kommer han inte tycka det och då kan du direkt dumpa honom. Man låter liksom skräpet bära ut sig själv genom att vara rak och tydlig i vad man vill :)

Nu är nästa träff inplanerad till imorgon, Super Nintendo och kaffe och prat. Kanske en promenad.

Jag har aldrig dejtat (säger man dejta när man bara pratat med varandra i 1,5 vecka innan man träffas och sen bara träffats 2, snart 3 gånger? Och vet inte hur man gör.

Jag har alltid lärt känna killen innan man började umgås innan så här och känner mig lite vilsen nu, hur vet man vad man känner och hur länge ska man träffas innan det räknas som ett förhållande? Och hur gör man med det här med sex? En av anledningarna till att jag är så rädd är att ett ex var så fruktansvärt hårdhänt och skadade mig rätt rejält många gånger så jag är livrädd. Kan bara tänka på sår och blod i flera dagar eller mer och väldig smärta och utan kontroll över läget. Fick vestibulit så vet ju att det kommer göra skit ont nu med. Men jag vet ju att andra tycker det är viktigt. Men jag vill inte. Krama, kyssa, hålla hand, massera, mysa i sängen på annat vis men inte mer. Det måste kännas helt stabilt först.

Och hur tusan ska jag smyga in allt vad att umgås med mig innebär? Jag har fått förklara min högfungerande autism för att den redan märks och det har han accepterat. Men allt det andra som definitivt kommer märkas med tiden eller rätt så snart för jag kämpar för att dölja det men som är svårt. Kom in på ett samtalsämne och råkade nämna en tjej jag bodde med och fick lite panik och sa att vi hade bott i kollektiv fast det egentligen var ett behandlingshem:banghead::crazy:
J

Jo jag vill, men inte direkt. Vill få lite extra tid mot hur många verkar göra. Vill att jag ska känna hur han är först, om det finns minsta risk att han skadar mig eller inte lyssnar på ett nej.
Att prata om det, och att vara ärlig med din bakgrund, kommer ge dig svar på hur respektfull och villig till anpassning han är. För att ge honom en chans att älska dig måste du ju visa vem du är. Läskigt, men nödvändigt.

Nu är nästa träff inplanerad till imorgon, Super Nintendo och kaffe och prat. Kanske en promenad.

Jag har aldrig dejtat (säger man dejta när man bara pratat med varandra i 1,5 vecka innan man träffas och sen bara träffats 2, snart 3 gånger? Och vet inte hur man gör.

Jag har alltid lärt känna killen innan man började umgås innan så här och känner mig lite vilsen nu, hur vet man vad man känner och hur länge ska man träffas innan det räknas som ett förhållande? Och hur gör man med det här med sex? En av anledningarna till att jag är så rädd är att ett ex var så fruktansvärt hårdhänt och skadade mig rätt rejält många gånger så jag är livrädd. Kan bara tänka på sår och blod i flera dagar eller mer och väldig smärta och utan kontroll över läget. Fick vestibulit så vet ju att det kommer göra skit ont nu med. Men jag vet ju att andra tycker det är viktigt. Men jag vill inte. Krama, kyssa, hålla hand, massera, mysa i sängen på annat vis men inte mer. Det måste kännas helt stabilt först.

Och hur tusan ska jag smyga in allt vad att umgås med mig innebär? Jag har fått förklara min högfungerande autism för att den redan märks och det har han accepterat. Men allt det andra som definitivt kommer märkas med tiden eller rätt så snart för jag kämpar för att dölja det men som är svårt. Kom in på ett samtalsämne och råkade nämna en tjej jag bodde med och fick lite panik och sa att vi hade bott i kollektiv fast det egentligen var ett behandlingshem:banghead::crazy:
Angående det här med sex. Jag har faktiskt aldrig berättat det här direkt nån gång, men kände nu att jag ville skriva det för att du ska se att du inte är ensam om de tankarna.

Jag har ”bara” haft sex med två män i mitt liv, även om jag legat med båda många gånger. Första gången sa jag till honom att det var min första gång och han försökte nog faktiskt vara försiktig. Men jag spände mig och det gjorde skitont och jag tyckte egentligen att det var hemskt. Nästa gång vi träffades, typ nån vecka senare, tyckte inte han att han behövde ta det lugnt mer utan han smällde bara på och det gjorde ännu mer ont. Nu visste jag ju dessutom att det hade gjort ont första gången och spände mig ännu mer för det. Vi hade inte sex en enda gång utan att jag hade jätteont och typ nästan grät av smärta. Han tog det inte ett spår lugnare och idag kan jag inte förstå att jag ändå gick med på det gång efter gång.

Sen tog det nog ungefär två och ett halvt år innan jag träffade nästa kille. Jag var livrädd första gången vi skulle ligga, för jag mindes ju allt för väl hur ont det gjort med han den andra killen. Men han var bättre, det gjorde ont med honom också (framför allt för att jag var så spänd!) men han la ner ett hästjobb på att få mig att slappna av och till slut var det ändå helt uthärdligt. Hade det inte tagit slut mellan oss i den vevan hade jag nog till och med börjat gilla det. Så prata med honom är mitt råd när ni kommer så långt, berätta vad du varit med om och hur det känns för dig. Är han vettig kommer han ta det lugnt och i din takt. Och du är absolut inte ensam! Kram

Måste
Att prata om det, och att vara ärlig med din bakgrund, kommer ge dig svar på hur respektfull och villig till anpassning han är. För att ge honom en chans att älska dig måste du ju visa vem du är. Läskigt, men nödvändigt.
Ja, jag vet. Jag är rätt så bra på att få andra att dras till mig, men kan få flera timmar av prat att bara handla om den andra (vilket många gillar) eller vara sprudlande glad och liksom busig och bara prata på.

Visar sällan känslor och verkar glad även när jag mår skit, mina vårdkontakter försöker gräva där i och har gjort så länge, sen typ 2005. Nuvarande terapeuten har jag haft i över 4,5 år och hon kämpar fortfarande med mig, gång efter gång och det går ibland att visa något men oftast är det svårt då med, inget jag gör med flit, jag har spärrar i mig trots att hon är en av dom viktigaste personerna i mitt liv. Samma med mina föräldrar, jag pratar jätte glatt med dom och sen går jag och tar en överdos av mina mediciner för att jag inte vill leva,

Suger på känslor:cry:

Angående det här med sex. Jag har faktiskt aldrig berättat det här direkt nån gång, men kände nu att jag ville skriva det för att du ska se att du inte är ensam om de tankarna.

Jag har ”bara” haft sex med två män i mitt liv, även om jag legat med båda många gånger. Första gången sa jag till honom att det var min första gång och han försökte nog faktiskt vara försiktig. Men jag spände mig och det gjorde skitont och jag tyckte egentligen att det var hemskt. Nästa gång vi träffades, typ nån vecka senare, tyckte inte han att han behövde ta det lugnt mer utan han smällde bara på och det gjorde ännu mer ont. Nu visste jag ju dessutom att det hade gjort ont första gången och spände mig ännu mer för det. Vi hade inte sex en enda gång utan att jag hade jätteont och typ nästan grät av smärta. Han tog det inte ett spår lugnare och idag kan jag inte förstå att jag ändå gick med på det gång efter gång.

Sen tog det nog ungefär två och ett halvt år innan jag träffade nästa kille. Jag var livrädd första gången vi skulle ligga, för jag mindes ju allt för väl hur ont det gjort med han den andra killen. Men han var bättre, det gjorde ont med honom också (framför allt för att jag var så spänd!) men han la ner ett hästjobb på att få mig att slappna av och till slut var det ändå helt uthärdligt. Hade det inte tagit slut mellan oss i den vevan hade jag nog till och med börjat gilla det. Så prata med honom är mitt råd när ni kommer så långt, berätta vad du varit med om och hur det känns för dig. Är han vettig kommer han ta det lugnt och i din takt. Och du är absolut inte ensam! Kram
Tack snälla, snälla du för att du delade med dig. Det var skönt att läsa. Jag måste verkligen våga säga det till honom. Fast vi är inte där än som tur är.

Jag tycker nog det är anmärkningsvärt att HAN fortsatte utsätta sin partner för sådan smärta att hon nästan gråter.
Skönt att du är fri från honom! ❤️

@Lillefrun nu minns jag faktiskt inte riktigt hur jag gjort, jag har säkert skrivit det i några av de äldre dejtingtrådarna och begravt det för tillfället. Men jag har nog alltid börjat med att berätta att jag inte har bra erfarenheter av sex för att jag inte har blivit lyssnad på. Och det är jag ganska säker på är det enda jag sagt första gången saken kom på tal. Det tycker jag räcker alldeles utmärkt och ska räcka för att den andre ska ta tillräcklig hänsyn hädanefter. Sedan behöver man ju kommunicera mera men då är liksom ribban lagd tycker jag för att den andre verkligen ska vara extra noga med att få bekräftat samtycke. Sedan för min del krävs det också att personen jag har sex med snabbt lär sig förstå mig och själv bidra med tillräckligt mycket trygghet för att det öht ska fungera bättre och bättre. Jag kommer högst troligt aldrig passa ihop med någon som är otrygg i sig själv och/eller i sin kommunikation. Jag har också en typ av högfungerande autism och för mig är det otroligt ansträngande och svårt att öht själv bekräfta och prioritera mina känslor och behov (bara av att säga nej ens tänker jag på nu). Det är väldigt lätt för mig att både låta mig själv bli förminskad och att förminska mig själv så någon som inte ens uppfattar det kommer det aldrig bli något bra med på någon nivå.

Det blev ingen övernattning pga galet väder i prognosen. Kändes väldigt bra och klokt. Annars en fantastisk dejt som innehöll allt jag ville.

Apropå sex. Jag hade inte haft sex med nån annan än sambon på alla år vi var ihop. Nu har jag haft sex med två olika på kort tid och båda har varit skitfina och lyhörda. Kan bero på att jag är tydlig?

Han är seg på sms, till och med när jag hört av mig om tid inför imorgon så har jag inte fått svar än. Han skrev tidigare idag och skickade bilderna han tagit på Alvin och Milou. Han är en jätte duktig fotograf och har tagit super fina bilder på dom.

Jag hoppas inte han redan tappat intresset för jag vet inte riktigt vad jag har gjort för fel i så fall. Våra promenader har varit super fina och han har definitivt varit med på det hela men kanske är det något fel eller så är han bara så här seg på att svara.

Jag vet fortfarande inte om herrn vill komma förbi imorgon eller inte, så återstår å se.
Jag hoppas på det iallafall.
Jag saknar ju honom 🥺

Jag vet fortfarande inte om herrn vill komma förbi imorgon eller inte, så återstår å se.
Jag hoppas på det iallafall.
Jag saknar ju honom 🥺

Det verkar som att du har svårt att uttrycka vad du vill till honom? Eller vad säger han när du säger att du vill ses imorgon? Jag har fått den känslan av flera inlägg du skrivit. Vad du vill är också viktigt!

Frukostdejt i morse, kl 08. :)
Gott fika och trevlig dejt, kommer förmodligen träffas igen. Han har redan skickat sms om att ses i veckan.

Jag har även fått sms av lunchdejten jag hade i torsdags, han undrar om han får ringa så han hör nog av sig i morgon.

Trevligt att få lite uppskattning. 🥰

Kan bero på att jag är tydlig?
Jag är helt säker på att det är någonting man utstrålar eller hur självsäker man är i sig själv som gör det. Jag är verkligen ingen dominant person, men mig frågar ofta killarna om det är okej att de kommer, de liksom undrar om jag har kommit klart (jag kommer gärna fler gånger). 99% av mina kompisar har aldrig varit med om att en kille frågat om han får komma.

Jag har heller aldrig varit med om någon som ska vara superdominant och hård med mig, men det har typ alla mina vänner.

Det kanske är att jag väljer en viss typ av kille, vad vet jag, men någonting är det ju att jag sällan haft dåligt sex. På riktigt. Och det är inte så att jag styr upp killarna och berättar hur de ska göra, de bara fungerar bra. Sen är det ju klart att sexet blir bättre när man känner någon, men jag har bara haft riktigt kasst sex med en kille och han var och är en av mina bästa vänner så vi kände varandra jättebra innan. De flesta av mina vänner har haft en hel rad med kasst sex.

Det väckte ju en massa känslor i mig. Jag är ingen person som mobbar andra. Jag tycker att jag är snäll och empatisk. Vad gör jag för att män ska känna sig små med mig? Jag tycker att jag är väldigt förlåtande och öppensinnad. Men något är det ju och enligt terapeuten är det för att jag är så självständig och klarar mig själv.

Det är nog 10.000 kr-frågan... Jag undrar exakt samma sak. Jag får tom komplimnger att jag är en sån som får andra att känna att de kan slappna av och vara sig själva osv. så jag borde inte vara nån som upplevs som ett primärt hot. Men bevisligen utvecklas jag till ett hot med tiden? Senaste exet och jag ahde många sådana här dispyter där hans känsla av litenhet sken genom och gav stora problem. fortfarande idag skiner det igenom, det är det enda bekymret i vår nuvarande kompis-relation . Det dyker upp ibland som ett gammalt skavsår.

Det är nog 10.000 kr-frågan... Jag undrar exakt samma sak. Jag får tom komplimnger att jag är en sån som får andra att känna att de kan slappna av och vara sig själva osv. så jag borde inte vara nån som upplevs som ett primärt hot. Men bevisligen utvecklas jag till ett hot med tiden? Senaste exet och jag ahde många sådana här dispyter där hans känsla av litenhet sken genom och gav stora problem. fortfarande idag skiner det igenom, det är det enda bekymret i vår nuvarande kompis-relation . Det dyker upp ibland som ett gammalt skavsår.
En kille tyckte att det var jättekul att jag jagade och att jag avlivade både höns och kaniner hemma själv. Men när han insåg att jag faktiskt hade egna vapen och att min bössa var lite mer flashig än hans egna så blev det väsen om att jag borde byta in min bössa eftersom jag så sällan sköt med den ändå. Att de 3-4 skotten som gick ur den på ett år lika gärna hade kunnat gå ur någon gammal side-by-side.

Han är seg på sms, till och med när jag hört av mig om tid inför imorgon så har jag inte fått svar än. Han skrev tidigare idag och skickade bilderna han tagit på Alvin och Milou. Han är en jätte duktig fotograf och har tagit super fina bilder på dom.

Jag hoppas inte han redan tappat intresset för jag vet inte riktigt vad jag har gjort för fel i så fall. Våra promenader har varit super fina och han har definitivt varit med på det hela men kanske är det något fel eller så är han bara så här seg på att svara.
Nu säger jag inte att det är så att han är ointresserad, men skulle det visa sig att han är det, så innebär det INTE att du gjort något fel. Jag har många gånger träffat en person ett par gånger och sen känt att det inte känns så viktigt att träffas igen, och då gör man inte det. Inte för att någon gjort något fel, utan bara för att det inte känns helt rätt :) Oftast har personerna varit jättetrevliga och dejterna varit bra, det har bara inte känts helt rätt helt enkelt.

En kille tyckte att det var jättekul att jag jagade och att jag avlivade både höns och kaniner hemma själv. Men när han insåg att jag faktiskt hade egna vapen och att min bössa var lite mer flashig än hans egna så blev det väsen om att jag borde byta in min bössa eftersom jag så sällan sköt med den ändå. Att de 3-4 skotten som gick ur den på ett år lika gärna hade kunnat gå ur någon gammal side-by-side.

Ja jesus, aldrig upphör jag att förvånas över mäns mindrevärdeskomplex och dess konsekvenser.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Kultur Nu är den igång! Såg första avsnittet precis och jag är helt såld. Känns som en serie för lite äldre barn, och även perfekt för en...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
6 476
Senast: MML
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat