Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur lång radiotystnad är okej innan man liksom tänker att man skiter i det (inget svar är också ett svar tänk) eller skickar och frågar hur personen mår?

P har ju flaggat för att det är mycket runt omkring och jag har till viss del förståelse för det, men enligt mig så prioriterar man ifall man känner något. Men vissa här inne ville inte ses mer än kanske varannan vecka i början. Känner ni ingenting då? Eller är ni tveksamma? Hur går tanken?

Jag vill ju ses åtminstone ett par gånger i veckan i början, mest pga uselt tålamod.
Någon form av kontakt är viktig varje dag, sms, messenger, whatsapp eller vad nu personen använder.
Radioskugga går fetbort, inga meddelanden, inget dejtande.

Hur lång radiotystnad är okej innan man liksom tänker att man skiter i det (inget svar är också ett svar tänk) eller skickar och frågar hur personen mår?

P har ju flaggat för att det är mycket runt omkring och jag har till viss del förståelse för det, men enligt mig så prioriterar man ifall man känner något. Men vissa här inne ville inte ses mer än kanske varannan vecka i början. Känner ni ingenting då? Eller är ni tveksamma? Hur går tanken?
Jag sågs gärna typ - gång i veckan i början. Behövde inte ha kontakt varje dag heller och särskilt inte när man bestämt träff redan, blir lätt att det blir lite tystnad då för jag liksom ”sparar” det jag vill prata om tills vi ses. Men radiotystnad tolkar jag som att personen inte svarar på skickade meddelanden och i det fallet tycker jag det är rimligt att få svar inom 24h, men en lite längre tillfällig tystnad kan vara okej, men den får inte vara upprepande. Dejtade en kille som absolut gärna tog både 48 timmar upp till en vecka eller två att svara. Jag ledsnade, helt omöjligt att hålla en konversation och kunna lära känna ordentligt.

Haha oj vad tvärtemot mig, jag har bara skrivit till honom i dejtingappen, vi matchade direkt och han är den enda jag träffar. Efter i måndags när vi träffats tog jag till och med bort appen från startskärmen för nu är allt fokus på honom. Inget är rätt eller fel men jag är så sjukt monogam som det bara går :D
Det skulle jag nog vara också om jag blev kär. Jag är ju kär i min kollega. De jag har träffat via nätdejtingen gillar jag och tycker är liggbara. Kan såklart utvecklas till något monogamt men jag behöver just detta nu. Jag trodde nog inte att jag hade förmågan att vara såhär lös men det verkar som om jag kan det.

Själv hade jag en första dejt på ett nakenbad för en tid sedan. :laugh:
Vi tyckte efteråt att det inte var någon idé att fortsätta kontakten så i fortsättningen kommer jag nog behålla kläderna på, iaf så länge vi är på offentliga platser. ;)

Hade en lunchdejt igår, vet inte vad jag tycker. Det känns som han inte har så mycket allmänbildning så det känns som vi skulle tappa samtalsämnen ganska snabbt. :bag:

Jätteviktigt att man är synkade i det här med kontakt.... Om jag är interesserad på riktigt så vill jag helst skriva varje dag, men känner av den andra och om de inte är lika "på" i kommunikationen så kan det dröja några dagar mellan att vi hörs. Med de jag varit seriöst interesserad i så har jag försökt få till att ses varje vecka, eller minst varannan. Men igen så beror det på hur upptagen den andra parten är - jag har ju mina hästar som håller mig sysselsatt ungefär hela tiden, men jag kan "göra" tid för att ses om jag gillar någon.

DB var btw och tittade på mig på dressyrtävling i helgen, pluspoäng till honom. :D Han blev lite skrämd av min töntiga unghäst som fick för sig att börja bocka och stegra sig, men utöver det så verkar han tycka om hästar och "hästlivet"; han har även varit flera ggr med sin dotter på besök i vårat stall under sommaren.

Nu har vi inte setts "ensamma" på dryga två veckor, men har pratat en hel del på telefon utöver vårat dagliga chattande. Våran "relation" lider generellt av att vi inte hinner träffas så ofta som vi skulle vilja, men samtidigt är det rätt skönt med någon som aldrig nånsin klagar på att jag är för upptagen...

Jag behöver inte ses så ofta. Allt är ju beroende på situation. Mitt ex som var på distans, vi sågs kanske 1-2 dagar per månad i början. Dikeskörningen hade ju barn varannan vecka så vi sågs inte alltid varje vecka ens när vi sågs regelbundet sas.
Men just radioskugga har jag personligen sjukt svårt för. Jag vill ha nåt att liksom förhålla mig till. Det behöver inte vara puttinuttiga meddelanden men snarare nån sorts kommunikation.
Jag känner samma. Jag behöver inte alls ses så ofta, jag hade också mitt ex på distans och snubben jag träffade innan dess hade barn på halvtid från olika förhållanden/olika mammor så han hade inte alltid alla sina barn samtidigt, och av förklarliga skäl sågs vi inte så ofta. Men höras kan man ju göra för det. Särskilt om det är en person man träffat ett tag och det ändå har känts bra med under den tiden, då hade jag nog ändå tyckt att det är rätt rimligt att man hörs av (om det är samtal eller sms är väl lite skitsamma för mig) varje eller varannan dag i alla fall?

Jag lever definitivt inte mitt liv med min telefon i näven 24/7 och jag kan missa ett meddelande i flera timmar om jag och min telefon inte befinner oss på samma ställe eller om jag är i stallet. Men radiotystnad i flera dagar gör jag enbart med folk jag egentligen inte vill prata med = låter samtalet dö ut av sig själv.

Jag kan ha lång radiotystnad med människor jag tycker om, på båda hållen. Vi är upptagna människor I guess, men också för att jag inte vill slänga iväg ett halvdant meddelande när jag är mitt uppe i något annat. Gäller alltså både familj, vänner, och dejter. Däremot beror det väl på meddelandet.

Ang radiotystnad så blir de extremt tyst från min karl när han har barnen, vilket gör att jag nojjar att han ångrat sig osv.
Men måste försöka våga prata med honom om det ifall vi ses på söndag 🙈🙊 för jag är istället relativt bra på och höra av mig.

Det skulle jag nog vara också om jag blev kär. Jag är ju kär i min kollega. De jag har träffat via nätdejtingen gillar jag och tycker är liggbara. Kan såklart utvecklas till något monogamt men jag behöver just detta nu. Jag trodde nog inte att jag hade förmågan att vara såhär lös men det verkar som om jag kan det.
Det är väl bra att du kan anpassa efter situationen och ha roligt på olika sätt. Man har ju olika faser i livet tänker jag.

Är det för mycket att ses 3 gånger första veckan? Vi har gått 2 promenader och nu ska vi ses igen, antingen i helgen eller nästa vecka. Vill se honom för jag ler för mig själv varje gång jag tänker på honom men vet inte vad som är bäst. Kanske inte finns ett svar på det.

Det är så gulligt för vi pratade om TV-spel sist och jag berättade att jag och min bror fick ett Super Nintendo när jag var typ 8 år och att det var fantastiskt och att vi satt i källaren ett helt sommarlov och bara spelade och så skämtade jag om att ifall vi gifter oss vill jag ha ett sånt spel i present. Då sa han att han redan har två hemma.

Så nu idag frågade jag om han vill spela TV spel någon dag och får till svar att han kan komma hem till mig och ta med ett Super Nintendo. Hur gulligt är inte det?

Hemma igen! En kort sväng, Kommer spendera några fler dagar hos O innan min semester tar slut. Känns ändå mer och mer rätt att det ska vara vi nu. Min oro ligger väl mest i att inte vara tillräckligt bra, men det får jag jobba på.
Vad innefattar du med ”bra”?

Är det för mycket att ses 3 gånger första veckan? Vi har gått 2 promenader och nu ska vi ses igen, antingen i helgen eller nästa vecka. Vill se honom för jag ler för mig själv varje gång jag tänker på honom men vet inte vad som är bäst. Kanske inte finns ett svar på det.

Det är så gulligt för vi pratade om TV-spel sist och jag berättade att jag och min bror fick ett Super Nintendo när jag var typ 8 år och att det var fantastiskt och att vi satt i källaren ett helt sommarlov och bara spelade och så skämtade jag om att ifall vi gifter oss vill jag ha ett sånt spel i present. Då sa han att han redan har två hemma.

Så nu idag frågade jag om han vill spela TV spel någon dag och får till svar att han kan komma hem till mig och ta med ett Super Nintendo. Hur gulligt är inte det?

Inte om båda vill och känner sig bekväma med det. <3

Imorgon bär det av på en övernattningsdejt

Nej för tusan! Man ses precis så ofta och mycket som man vill.

Själv ska jag träffa han jag träffade igår redan imorgon. Vi ska segla och övernatta. Jag tror det kommer bli magiskt. Jag älskar att vara på sjön och har saknat det så det nästan gör ont - så detta är som manna från himmelen. Även om väderleksrapporten säger ...inte så fint väder

Ska nog träffa segelbåtskillen ikväll.
Han får komma hit då herr pudel aldrig skulle klara en båt..

Vi är så himla lika, det är (tyvärr) helt stört.. varför dras jag till dessa snubbar?!

Ska nog träffa segelbåtskillen ikväll.
Han får komma hit då herr pudel aldrig skulle klara en båt..

Vi är så himla lika, det är (tyvärr) helt stört.. varför dras jag till dessa snubbar?!
Vi människor dras till det vi känner igen, på gott och ont. Man behöver analysera vad det är hos en själv som gör att en söker sig till en viss personlighetstyp, så att man kan identifiera den och göra andra medvetna val eller medvetet välja bort nåt man inte vill ha. Om man lätt hamnar i destruktiva mönster så är det en förutsättning för att bryta det mönstret, att vara medveten dels om mönstret och varför man fastnar i det. Lättare sagt än gjort, men så är det.

Vi människor dras till det vi känner igen, på gott och ont. Man behöver analysera vad det är hos en själv som gör att en söker sig till en viss personlighetstyp, så att man kan identifiera den och göra andra medvetna val eller medvetet välja bort nåt man inte vill ha. Om man lätt hamnar i destruktiva mönster så är det en förutsättning för att bryta det mönstret, att vara medveten dels om mönstret och varför man fastnar i det. Lättare sagt än gjort, men så är det.

Fast vi klickar ju först på tinder? (I vårat fall även innan) men hade ingen aning om det via tinder heller.

Är du säker på att det är du som dras till dem, och inte de som dras till dig?

Jag attraherar ofta killar som vill surfa på min självständighet, glädje och energi. De dras till mig för att de tror att jag planerar mycket och drar i grejer, vilket jag ju gör. De behöver liksom en push i livet och tror att det är jag. Sen tycker de att det är sjukt jobbigt att min telefon plingar och att jag hittar på grejer och att jag faktiskt är den där tjejen som de attraherades av. De känner sig små i sin manlighet när de inte behöver byta däcken på min bil eller sätta på drivremmen på gräsklipparen när den hoppat av. Jag undrar vart alla starka, trygga män är som vill ha en självständig tjej som har många bollar i luften, för de verkar omöjliga att hitta.

Jag och killen sågs varje dag och har fortfarande inte varit ifrån varandra. Det är helt och hållet vad som fungerar för en själv och personen en träffar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Kultur Nu är den igång! Såg första avsnittet precis och jag är helt såld. Känns som en serie för lite äldre barn, och även perfekt för en...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
6 476
Senast: MML
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka