Låter som psykisk ohälsa i mina öron. För hans del alltså.Överlevt min första dag utan ett ljud från honom, ny dag i dag. Känns fortfarande som om jag gått sönder totalt. Jag hoppas det vänder snart för just nu fungerar jag inte. Kanske mest för att det blev så konstigt, från massa fint till tvärnit på bara några dagar. Får liksom ingen ordning i huvudet, och det är såklart det värsta nu. Att det bara maler och gnager och jag pinar mig själv genom att sitta och läsa våran konversation i hopp om något svar. För två veckor sen så skrev han att han får bara mer och mer känslor hela tiden, och undrar hur mycket kärlek som går att känna, att han aldrig kommer tröttna på det här, att det känns så jäkla bra. Till att det sen inte är någon idé? Det är ju det absolut värsta alltså! Jag brukar kunna se ett mönster, hitta en förklaring, men ingen. Det är kaos i huvudet och jag är så frustrerad.
Samtidigt som jag vill blocka han just för att jag inte ska se något och få läka ihop i lugn och ro, så hoppas jag hela tiden på att det ska komma en förklaring, ett ljud bara, vad som helst. Att han bara behöver tid. Något litet hopp att hålla i.
Jag fattar att det kommer gå över, att en dag får jag sova en hel natt igen, kunna äta utan att det växer i munnen, kunna släppa tankarna på allt, men nu är det riktigt kaos och jag tror hjärnan och hjärtat ska sprängas snart! Jag vet inte ens om jag är ledsen längre, eller om jag bara är så innerligt frustrerad!
Jag önskar att jag var en sån som bara kunde släppa saker och gå vidare, kunna fokusera på annat och låta tiden ha sin gång utan att knäckas så här, men jag är inte det. Saken blir ju inte bättre av att jag har semester och det är totalt skitväder ute, sitter bara i soffan som en zombie och tiden går så sakta. Långa dagar blir det när jag bara får 2-3 timmars sömn innan jag vaknar med ett ryck av tankarna. Sov mellan 1 och 4 i natt, det är den enda stunden hjärnan får vila. Jag förstår inte hur jag kan bli så här påverkad?! Jag vill inte det! Jag vill gå vidare med mitt och fortsätta livet, och det skrämmer mig inte ens att vara själv heller så jag har ju inget att vara rädd för. Jag klarar mig, och har klarat värre saker än så här. Jag vet det. Jag vill bara inte vara utan honom…