Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såe - jag har lyckats med att bli dumpad för 2. gången på enbart en vecka.....! :( Trevlig fortsättning, eller nåt.

H, den perfekta killen, kom på besök i lördags. Vi tittade lite på film, hånglade massor, hade underbart sex, mysade och hånglade igen innan han åkte hem. Allt frid och fröjd. Så i söndags, efter lite lättsamma meddelanden i chatt, skriver han att han tycker vi har kul tillsammans men tyvärr inte känner "det lilla extra" som behövs för att de ska bli nåt mer.

Och jag kände bara - eh, what?? Visste inte ens att han sökte nåt seriöst, men dessutom verkade han genuint interesserad iom att han ville träffas igen redan nästa dag efter vår första dejt... Men han kanske behövde känna efter lite mer. Äsch, försöker att inte överanalysera.

Känns dock tveksamt om jag kommer lyckas hitta någon "bättre" match via Tinder än H och DB, alla tidigare killar (och tjejer) jag träffat har inte ens varit i närheten..... Så har tappat lusten/orken lite att söka vidare, iaf just nu. Skriver dålig poesi och deppar istället. :p

För tre veckor sen var jag ute med en kompis på en club. Min kompis tappade sin sjal och en kille (kan kalla honom Mr Darcy) var gullig nog att komma med den till oss. Sen dansade vi lite med honom och hans kompis och det var rätt bra stämning. Vi gick iväg på toa och sen hittade vi inte Mr Darcy mer, men jag har tänkt en del på honom då han verkligen var min stil utseendemässigt. Så förra veckan såg jag honom i min kompis lista på hennes Tinder Gold. Han är 33, jag är 38, och jag är uppenbarligen äldre än vad han har ställt in sin Tinder på. För jag har 33 som gräns och har aldrig fått upp honom.

Hjälp mig Buke, hur ska jag göra? Ska jag acceptera att han tycker att 38 är för gammalt på pappret? (Det är min egen inställning just idag) eller ska jag be min kompis matcha och skicka honom mitt nummer med en liten förklaring om vem jag är, eller är det för på? Det röstar mina kompisar för. Till saken är att jag vet att han är jurist (stod på Tinder), så jag tänker att han kan vara lite fyrkantig med sånt där som ålder... fast han verkade inte tycka att jag var för gammal när vi sågs IRL...

För tre veckor sen var jag ute med en kompis på en club. Min kompis tappade sin sjal och en kille (kan kalla honom Mr Darcy) var gullig nog att komma med den till oss. Sen dansade vi lite med honom och hans kompis och det var rätt bra stämning. Vi gick iväg på toa och sen hittade vi inte Mr Darcy mer, men jag har tänkt en del på honom då han verkligen var min stil utseendemässigt. Så förra veckan såg jag honom i min kompis lista på hennes Tinder Gold. Han är 33, jag är 38, och jag är uppenbarligen äldre än vad han har ställt in sin Tinder på. För jag har 33 som gräns och har aldrig fått upp honom.

Hjälp mig Buke, hur ska jag göra? Ska jag acceptera att han tycker att 38 är för gammalt på pappret? (Det är min egen inställning just idag) eller ska jag be min kompis matcha och skicka honom mitt nummer med en liten förklaring om vem jag är, eller är det för på? Det röstar mina kompisar för. Till saken är att jag vet att han är jurist (stod på Tinder), så jag tänker att han kan vara lite fyrkantig med sånt där som ålder... fast han verkade inte tycka att jag var för gammal när vi sågs IRL...

Ta kontakt med honom!
Det kan ju inte bli mer än ett nej. Det där med åldern kanske har nått med att han önskar ett knippe barn längre fram eller nått sånt. Eller så är han bara fyrkantig.

Go girl!

Äsch, det behöver väl inte vara att han tycker DU är för gammal, kanske han t.ex. har satt det som gräns pga så många "äldre" kvinnor har barn? Du får ju inte veta om du inte försöker, så jag röstar också på "kör"! :)

Hur hade du själv velat att han gjort om situationen varit omvänd?

Kan du inte leta upp honom på messenger eller något istället? Och börja prata lite mer neutralt för att se vad han anser?

(tips annars: be din vän dela profilen så kan du själv gilla honom och se om du får en match tillbaka, så slipper kompisen agera budbärare)

Kan du inte leta upp honom på messenger eller något istället? Och börja prata lite mer neutralt för att se vad han anser?

(tips annars: be din vän dela profilen så kan du själv gilla honom och se om du får en match tillbaka, så slipper kompisen agera budbärare)
Kan man göra så med delande av profiler alltså? Hade ingen aning om det :)

Jag kan kontakta honom för jag vet vad han heter i efternamn. Men det är för att han skrev ut vart han jobbade så det var inte så svårt att kolla upp. :angel: Fast jag känner mig lite stalkig då.

Ber nog min kompis dela profilen till att börja med. Biter det inte får jag nog ta tag i mig själv, och bestämma mig.

Jag vet inte, ena dagen tycker jag att jag borde testa. Men sen vill jag respektera hans tankar om ålder också...

Asså, jag har en åldersgräns på Tinder men den är inte huggen i sten. Bara att över den gränsen är 95% av männen för gubbiga för att jag ska orka sålla mig igenom utbudet. Men jag skulle inte utesluta någon pga åldern om han var rätt och snygg (i mina ögon)

Asså, jag har en åldersgräns på Tinder men den är inte huggen i sten. Bara att över den gränsen är 95% av männen för gubbiga för att jag ska orka sålla mig igenom utbudet. Men jag skulle inte utesluta någon pga åldern om han var rätt och snygg (i mina ögon)
Precis så är det för mig också. Faktum är att flera av de män jag haft någon typ av närmare relation med är äldre än vad jag har som maxgräns på Tinder. Men, någonstans måste gränsen dras där...

Röstar helt klart på att kontakta honom @Amanda_F Du kommer ju göra det på ett schyst sätt är jag övertygad om och som kvinna tycker jag ändå vi har fördelen att våga göra det utan att det uppfattas för påfluget eller hotfullt (beroende på hur man gör det såklart) :)
Jag ska försöka. Jag vill i alla fall komma upp med en formulering som inte uppfattas allt för stalkig, men jag vill inte vänta för länge... med min vanliga tur träffar han en tjej på morgondagens nyårsfest typ..

Jag ska försöka. Jag vill i alla fall komma upp med en formulering som inte uppfattas allt för stalkig, men jag vill inte vänta för länge... med min vanliga tur träffar han en tjej på morgondagens nyårsfest typ..
Jag tycker i alla fall inte du ska nämna detta med åldersskillnaden, du vet ju inte ens säkert att han satt den gränsen.
Jag har ofta ändrat mitt åldersspann, ibland har det legat snävt för att jag inte orkat swipa på så många, och det har varit störst andel potentiella matchningar inom det spannet. Sen har jag vidgat det när jag swipat slut. Inga skarpa åldersgränser, och irl har jag träffat folk som legat utanför även det vidgade spannet.

Kan man göra så med delande av profiler alltså? Hade ingen aning om det :)

Jag kan kontakta honom för jag vet vad han heter i efternamn. Men det är för att han skrev ut vart han jobbade så det var inte så svårt att kolla upp. :angel: Fast jag känner mig lite stalkig då.

Ber nog min kompis dela profilen till att börja med. Biter det inte får jag nog ta tag i mig själv, och bestämma mig.
Det går fint, jag och min kompis skickar folk till varandra som vi tycker passar den andre, men för bäst resultat rekommenderas super-like😁 Men har förstått att många är skeptiska till folk som använder dem, jag tycker bara det är praktiskt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka