Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han kom hit, vi pratade igenom en hel del.
Det kändes på något sätt att vi fick ett riktigt avslut :) nu kommer vi inte ses eller höras mer.

Känns ju pisstrist, men man kan ju inte påverka nåns känslor tyvärr.

Skönt med ett riktigt avslut ändå. Tror det är helt rätt för dig att avsluta och fokusera på dig nu ett tag framöver, vilket du ju redan påbörjat! Ett steg på vägen framåt :heart

Usch, @pepp så himla trist att han inte känner samma som du. :( Men ändå skönt att få prata igenom saker så det blir ett riktigt avslut. Det är just det som varit så svårt för mig med DB, att han inte velat svara ordentligt när jag frågat vad för typ av förhållande han vill ha, och han sa igen och igen att han ville fortsätta ses, men ställde alltid in när vi skulle träffas.... Lovade att vi skulle prata om saker när vi sågs och sedan sågs vi ju inte mer...

Nu senast när jag blockade honom så sa han först att han saknade mig och skulle försöka komma över samma kväll - sedan så slutade han helt fullkomligt att höra av sig eller läsa mina meddelanden. Det var ju i söndags och nu fyra dagar senare har han fortfarande inte läst eller hört av sig (jag unblockade på julafton och skickade god jul....)

Förlåt att jag tjatar om honom, behövde bara skriva av mig lite! 🙈 Men - det finns flera/andra bra killar där ute, så vi får inte ge upp än!

Usch, @pepp så himla trist att han inte känner samma som du. :( Men ändå skönt att få prata igenom saker så det blir ett riktigt avslut. Det är just det som varit så svårt för mig med DB, att han inte velat svara ordentligt när jag frågat vad för typ av förhållande han vill ha, och han sa igen och igen att han ville fortsätta ses, men ställde alltid in när vi skulle träffas.... Lovade att vi skulle prata om saker när vi sågs och sedan sågs vi ju inte mer...

Nu senast när jag blockade honom så sa han först att han saknade mig och skulle försöka komma över samma kväll - sedan så slutade han helt fullkomligt att höra av sig eller läsa mina meddelanden. Det var ju i söndags och nu fyra dagar senare har han fortfarande inte läst eller hört av sig (jag unblockade på julafton och skickade god jul....)

Förlåt att jag tjatar om honom, behövde bara skriva av mig lite! 🙈 Men - det finns flera/andra bra killar där ute, så vi får inte ge upp än!

Tjata på du! Tycker jag tjatar om F hela tiden :D jag trodde ju verkligen att han kände mer än vän med tanke på hur det var när vi sågs, hur han tog på mig osv.
Ibland undrar jag om killar har lättare för det där, vet inte hur jag ska förklara det, men visa mer utan att känna mer.

Har jag känslor för nån så beter jag mig annorlunda och tar på personen annorlunda. Och så tvärtom.
Detta blev extremt luddigt ser jag nu :D :D

Sådana där mindfuck-snubbar är det värsta. När man tror att det finns en chans och undrar om det bara är man själv som inbillar sig. HELT RÄTT att du blockade. Skicka inget mer till honom nu utan gå vidare.

Tjata på du! Tycker jag tjatar om F hela tiden :D jag trodde ju verkligen att han kände mer än vän med tanke på hur det var när vi sågs, hur han tog på mig osv.
Ibland undrar jag om killar har lättare för det där, vet inte hur jag ska förklara det, men visa mer utan att känna mer.

Har jag känslor för nån så beter jag mig annorlunda och tar på personen annorlunda. Och så tvärtom.

Jag gick några gånger hos en psykolog som också var utbildad sexolog i somras. VI pratade om just detta. Enligt henne så har kvinnor (i allmänhet, om man generaliserar, naturligtvis finns det en överlappning osv osv) en större benägenhet än män att förvänta sig att fina stunder av samvaro ska leda till något mer. Hon håller ibland kurser och tog dem som exempel. I kurserna ingår att kursdeltagarna (som inte känner varandra) gör parövningar tillsammans. Övningarna ska leda till kontakt och närvaro. Enligt henne hände det inte sällan att män inte kände något behov av att bygga vidare på en sådan närhet och kontakt utan tog det för vad det var, en fin stund, medan kvinnorna inte sällan kände sig avvisade och tyckte att den fina kontakten borde innebära att det fanns något att bygga vidare på.

Jag vet inte. Men själv övar jag mig på detta, att försöka se det fina för vad det är, en fin stund eller en fin relation som var rätt just då, men som inte nödvändigtvis måste leda till något annat.

Jag gick några gånger hos en psykolog som också var utbildad sexolog i somras. VI pratade om just detta. Enligt henne så har kvinnor (i allmänhet, om man generaliserar, naturligtvis finns det en överlappning osv osv) en större benägenhet än män att förvänta sig att fina stunder av samvaro ska leda till något mer. Hon håller ibland kurser och tog dem som exempel. I kurserna ingår att kursdeltagarna (som inte känner varandra) gör parövningar tillsammans. Övningarna ska leda till kontakt och närvaro. Enligt henne hände det inte sällan att män inte kände något behov av att bygga vidare på en sådan närhet och kontakt utan tog det för vad det var, en fin stund, medan kvinnorna inte sällan kände sig avvisade och tyckte att den fina kontakten borde innebära att det fanns något att bygga vidare på.

Jag vet inte. Men själv övar jag mig på detta, att försöka se det fina för vad det är, en fin stund eller en fin relation som var rätt just då, men som inte nödvändigtvis måste leda till något annat.

Intressant att läsa!

Är nog bra att öva på det. Problemet för mig är mer att jag inte vill ge så mycket av mig själv om det ändå inte kommer leda nånstans...

Jag fattar precis vad du menar, så SÅ luddigt var det inte. :laugh: Tror nog jag känt precis samma, och mkt interessant inspel från @Diskurs ang psykologen. Har faktiskt funderat på det här i det sista, för mig så väckte det sättet som DB höll runt mig första gången vi haft sex, enormt mycket känslor och längtan... men i efterhand har jag kommit på att han kanske bara försökte värma sig på min kropp.....? :cautious:

Försöker just nu att hålla mig lite "nonchalant" och avvaktande efter gårdagens dejt, som var superkul och slutade med att jag blev med hem och sov hos honom... troligen årets bästa sex :love: men är ju inte säkert att han vill träffas igen ändå.

Det tror jag inte men vissa killar har förstått att det är bästa chansen att få bra chans och fortsätta träffas. Det märker man bara här med hur mycket värderingar folk ligger i "vad tänker han egentligen om mig" istället för att basera sina handlingar på vad man själv vill.

Det tror jag inte men vissa killar har förstått att det är bästa chansen att få bra chans och fortsätta träffas. Det märker man bara här med hur mycket värderingar folk ligger i "vad tänker han egentligen om mig" istället för att basera sina handlingar på vad man själv vill.

Håller med! Jag träffade en kille i höstas som jag trodde kände som jag, dvs "mer", men i slutändan blev det tydligt att det inte var sant i och med hur han betedde sig. Så jag sa tack och adjö.

A har dragit till fjällen en vecka och Raceföraren utomlands. Själv stannar jag hemma och sträckjobbar i 8 dagar.
Så just nu kan man lugnt säga att mitt dejtingliv är stendött :p

Men jag och A har planer att ses när han kommer hem efter nyår.

Jag börjar tappa hoppet om att få till någon dejt alls under detta året. Börjar i alla fall greppa tinder nu men har okynnessvept och funderar på att starta om kontot..

Jag var hemma hos en tjej nu på kvällen. Hon sa att hennes syster skulle komma förbi lite senare. Rätt var det var ringde det på dörren och hennes syster, systerns man och deras lilla barn stövlade in.

Jag fick snabbt på mig kläderna och försökte ordna till håret. Systern låtsades som ingenting men mannen gav mig ett menande leende. Tjejen mimade till mig att hon inte visste att hela familjen skulle komma... Jag avböjde syrrans fika och smet iväg.

Tjejen messade senare och skrev att syrrans man är homofob och inte visste att hon dejtade tjejer. Jag svarade att nu vet han. ;)

Håller med! Jag träffade en kille i höstas som jag trodde kände som jag, dvs "mer", men i slutändan blev det tydligt att det inte var sant i och med hur han betedde sig. Så jag sa tack och adjö.

Helt rätt. Om de inte levererar vad man vill ha oavsett anledning så är det bara att tacka för kaffet och gå vidare. Livet är för kort för att må dåligt över någon som inte är engagerad.

Hallå hörrni! 😍

Nyss hemkommen från en käääärleksfilm på bio (En del av mitt hjärta) känner jag faktiskt för att avsluta min dejtpaus! 😮

Men - Tinder, Badoo och HP känns hopplöst samma lika. Inga nya intressantingar. Hur träffar man folk IRL? :p
Dans är ju det förslag.
Men har ju aldrig gått vägen för mig 😅. Dock inte därför jag började (eller fortsatte) dansa.
Men verkar hyfsat vanligt att folk träffas där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka