Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dans är ju det förslag.
Men har ju aldrig gått vägen för mig 😅. Dock inte därför jag började (eller fortsatte) dansa.
Men verkar hyfsat vanligt att folk träffas där.

Dans är tyvärr inget för mig, har så fruktansvärt dålig koordination 😆. Men, kanske i skidspåret, på springlopp eller på simhallen...? 😀

Vill man dejta någon på jobbet?! 🙈
En jag jobbar med påpekade (på fyllan) typ 15 ggr att jag swypat vänster på honom och undrade varför jag inte ville gå på dejt med honom.
Nej tack, nu är han inte min typ för övrigt heller men.

Kanske? Det är väl många som träffas på jobbet? Jag har dock aldrig gjort det. Har svårt att träffa folk irl.

Kanske? Det är väl många som träffas på jobbet? Jag har dock aldrig gjort det. Har svårt att träffa folk irl.
Ja det händer ju såklart.
Jag jobbar dock på samma avdelning som min exsambo gjort. Även om det tog slut på ett bra sätt, är det ändå jobbigt ibland.
Så skulle väldigt mycket till för att jag skulle dejta någon på jobbet.

Själv har jag faktiskt pratat med en (till synes) vettig kille idag. Han arbetar som FN-soldat och är just nu stationerad i Afrika men kommer hem om två veckor. Spontan som man är bjöd jag hem honom till mig :rofl:

Han är ovanligt nog nästan jämngammal med mig och förmodligen inte lika stökig som vissa av mina andra dejter 🙄😂 Kan nog bli bra!

Hallå hörrni! 😍

Nyss hemkommen från en käääärleksfilm på bio (En del av mitt hjärta) känner jag faktiskt för att avsluta min dejtpaus! 😮

Men - Tinder, Badoo och HP känns hopplöst samma lika. Inga nya intressantingar. Hur träffar man folk IRL? :p

Skulle säga krogen, jobbet eller via vänner.
Träffat alla mina så :) men det blir svårare och svårare.
Du har ju bra hobbys du kan träffa folk via!

Skulle säga krogen, jobbet eller via vänner.
Träffat alla mina så :) men det blir svårare och svårare.
Du har ju bra hobbys du kan träffa folk via!

Hmm, ja jag tycker att det borde gå att träffa nån via mina hobbys iaf!
Krogen är jag aldrig på och mina vänner har inte rekommenderat nån hittills iaf tyvärr :p

Jag har varit i stockholm under dagen, tinder är numera överfylld med rödvinsälskande resefantaster med för korta byxor och sånna där skor som ser ut som tofflor... Alla bilder ser ut att vara hämtade från valfri mode/resetidning :rofl:

Konversationen med den händiga killen går segt.. Han har bekräftat mina tankar om att han är blyg, försiktig och inte så framåt. Jag får känslan av att han tror att jag är partytjejen som raggar vilt, och inte riktigt fattar att jag pratar med honom för att jag är nyfiken på just honom. Det återstår att se om jag har rätt i det med :cautious:

Jag har varit i stockholm under dagen, tinder är numera överfylld med rödvinsälskande resefantaster med för korta byxor och sånna där skor som ser ut som tofflor... Alla bilder ser ut att vara hämtade från valfri mode/resetidning :rofl:

Konversationen med den händiga killen går segt.. Han har bekräftat mina tankar om att han är blyg, försiktig och inte så framåt. Jag får känslan av att han tror att jag är partytjejen som raggar vilt, och inte riktigt fattar att jag pratar med honom för att jag är nyfiken på just honom. Det återstår att se om jag har rätt i det med :cautious:

Min Tinder fick ju fnatt ett tag och jag fick typ bara upp Stockholmare och jäklar vilken skilnad det var på karlarna mot Göteborgstrakten O_o
Absolut mer fina kostymer, rödvin, golf, dyra resor och egenföretagare.

Min Tinder fick ju fnatt ett tag och jag fick typ bara upp Stockholmare och jäklar vilken skilnad det var på karlarna mot Göteborgstrakten O_o
Japp det kryllar av såna i Stockholm. Allas intressen är vänner, resa, gym, restauranger/aw 🙄.
Nu när jag är "hemma" i Dalarna är det helt andra presentationer.

Gissa varför jag sveper vänster på i princip alla :meh: Jag bor i fel stad.

Jag gick några gånger hos en psykolog som också var utbildad sexolog i somras. VI pratade om just detta. Enligt henne så har kvinnor (i allmänhet, om man generaliserar, naturligtvis finns det en överlappning osv osv) en större benägenhet än män att förvänta sig att fina stunder av samvaro ska leda till något mer. Hon håller ibland kurser och tog dem som exempel. I kurserna ingår att kursdeltagarna (som inte känner varandra) gör parövningar tillsammans. Övningarna ska leda till kontakt och närvaro. Enligt henne hände det inte sällan att män inte kände något behov av att bygga vidare på en sådan närhet och kontakt utan tog det för vad det var, en fin stund, medan kvinnorna inte sällan kände sig avvisade och tyckte att den fina kontakten borde innebära att det fanns något att bygga vidare på.

Jag vet inte. Men själv övar jag mig på detta, att försöka se det fina för vad det är, en fin stund eller en fin relation som var rätt just då, men som inte nödvändigtvis måste leda till något annat.
Jag måste verkligen vara en magnet för den andra sortens män. Tycker att det oftast är de som vill mer och behöver närhet och bekräftelse, och som tolkar in mer än jag menat.

Här i Norge vill "alla" vandra i fjällen.... Chattar just nu med en från Eritrea som bott här i 8 år och tydligen börjat gilla fjällvandring och skidåkning. :angel::D

Har nästan lite för mycket på g nu, sådär går det när man slö/tröstswipar på Tinder.... Den här från Eritrea vill träffas och det vill nog jag med, han verkar kul och snygg. Chattar med en till som jag började skriva med innan jul, men är inte jättepepp på honom så försöker "lägga honom på is"... Skriver även fortfarande med poeten som jag träffade för ett par veckor sedan, enbart för att min bästis vill träffa honom men hon vågar inte gå på "dejt" själv så jag har lovat få till så vi kan hänga tillsammans alla 3 nån gång.

Och sedan min dejt från i förrgårs, försöker hålla kontakten och se om det kan leda till något mer. Vi kan kalla honom H (istället för "danskillen"). Han var verkligen precis vad jag behövde nu, en perfekt dejt med en perfekt kille. 🥰 Kändes aningens ung (5 år yngre än mig), men urgullig, fantastiska värderingar och precis lagom nerdig intelligent, mycket interessant att prata med. Dessutom underbart bra på att både dansa och hångla.... Verkligen en jackpot jag hittade bakom den lite tveksamma profiltexten "193 cm :D" :p :rofl:

Åja, och glömde tillägga - min studiekompis som ville komma på besök tidigare i höstas är garanterat singel...! Han har fortsatt mejla och berättade att han var själv på julafton och såg på TV. Tror han skulle komma nån gång i januari istället, dvs kanske snart?

Så - jag har lite distraktioner som hjälper till att komma över DB. Saknar honom mindre och mindre, för att citera Melissa Horn...

Ja det händer ju såklart.
Jag jobbar dock på samma avdelning som min exsambo gjort. Även om det tog slut på ett bra sätt, är det ändå jobbigt ibland.
Så skulle väldigt mycket till för att jag skulle dejta någon på jobbet.
Jag förstår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka