Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det behöver ju inte skita sig. Jag har legat med kollegor förut, och även en lärare. Jag har besökt tidigare kk's på jobb och hittat på dumheter där. Ingen har fått reda på något. Sannolikheten är jättelåg. Diskussionen handlar om möjliga konsekvenser vid worst case scenario. Men en konsekvens som påverkar min karriär är rätt allvarlig och det måste jag absolut ha i åtanke.

Angående diskussionen om att ligga med kollega.. Jag hade inte gjort det om risken finns att något skulle råka illa ut, varför skulle man ens vilja/råka orsaka att någon råkar illa ut? Känns onödigt att skapa problem, jag vill mina medmänniskor väl. :)
Han är förvisso några år yngre än mig, men fotfarande vuxen. Han är fullt kapabel att ta ansvar för sina egna handlingar. Han är singel, jag är i öppet förhållande, det är inte tal om att ligga på arbetsplatsen och bli påkommen där. Om någon känner sig kränkt över vad jag gör på min fritid så är det nog deras bekymmer, inte mitt.

Haha så snygg är jag inte, och de är gifta hela högen. Och det förutsätter att de vet. Jag kan ju förneka allt, och då vet de inte längre. De tror bara.

Rykten brukar ju inte direkt bry sig om huruvida något är sant eller inte, oavsett om du skulle förneka skulle det ju pratas om de får reda på det. Jag hade aldrig chansat om jag seriöst ville göra karriär där. Ett tillfälligt/extrajobb där en inte bryr sig absolut, men inte annars. Det finns fler fiskar i sjön. Eller fler kukar i sjön som en vän brukade säga.

Chattar fortfarande med de andra två på Tinder. "Brodern" till min fd arbetsgivare och en som vi kan kalla Raceföraren.
Brodern håller jag kort. Försöker få det till att rinna ut i sanden. Tycker det är svårt att dissa någon som känner hela min släkt, ffa när det faktiskt klickar lätt i chattandet. Jag har liksom ingen vettig ursäkt där. Jag kan ju inte säga "du...jag har jobbat för ditt syskon med äkta hälft och avskyr dom"
Han har föreslagit både fika och gå ut på en öl/vin...

Raceföraren var lite stel i början men det börjar ta sig. Funderar på om jag ska våga mig på en fika.

Chattar med A. Jättetrevligt. Hoppas en dejt nr 2 blir av.

Musikern fortsätter gilla alla mina fb-inlägg. Så skumt när han inte gjort det förr...

@Milosari För mig låter det som ett klassiskt fall av stort avstånd mellan hur saker borde vara och hur de vanligen är. Folk borde inte bry sig om huruvida ni ligger. Om någon av er får en viss tjänst så borde det inte ha spelat in för det beslutet att ni har legat, och ingen som får veta borde tro att så var fallet. Om en person lovar och svär att hen ska vara diskret så borde hen agera därefter. Båda som säger "inga känslor" borde kunna hålla sig till det i tid och evighet. Aldrig ändra sig och, om de ändrar sig, aldrig bete sig illa p.g.a. desperation. Oooch så vidare.

Min erfarenhet är att verkligheten fungerar annorlunda och därför hade jag avstått om det var en arbetsplats där jag ville utvecklas (eller bygga nätverk för framtida karriär).

Usch... Känner mig som världens hemskaste människa! En vän till mig ska antagligen separera med sin sambo, och det första jag tänkte var hur jag hoppas att han ska inse att jag är en ganska så trevlig tös.. Dock ska jag absolut inte göra något "move", har berättat att jag självfallet är där för honom om det är för att dricka öl, skicka roliga memes eller hitta på äventyr precis som vanligt. Mina hållna tummar börjar nog snarare om ett par månader då han läkt.
Äsch, det är väl ändå inte så hemskt? :)

Chattat lite kort med ännu en men det känns mer som en anställningsintervju.
Vilka 8 ord skulle din familj beskriva dig med?
Vad äter du till frukost?
Hur skulle du fördela betydelsen av mental respektive fysisk närhet?
Hur viktigt är självutveckling för dig i en relation?

Voff orkar inte.....

Tror det är över med M nu 😔. Struntar i om det inte blir nån kk-liknande relation eller nåt sånt, men vill inte mista den fina vännen jag trodde jag hade. Han svarade på mitt sista sms nu att han vill ha kontakt och att han ska ringa imorgon, men vi får väl se 😥.

@Milosari För mig låter det som ett klassiskt fall av stort avstånd mellan hur saker borde vara och hur de vanligen är. Folk borde inte bry sig om huruvida ni ligger. Om någon av er får en viss tjänst så borde det inte ha spelat in för det beslutet att ni har legat, och ingen som får veta borde tro att så var fallet. Om en person lovar och svär att hen ska vara diskret så borde hen agera därefter. Båda som säger "inga känslor" borde kunna hålla sig till det i tid och evighet. Aldrig ändra sig och, om de ändrar sig, aldrig bete sig illa p.g.a. desperation. Oooch så vidare.

Min erfarenhet är att verkligheten fungerar annorlunda och därför hade jag avstått om det var en arbetsplats där jag ville utvecklas (eller bygga nätverk för framtida karriär).
Absolut, jag tror att du är något på spåren och frågan är väl hur gärna jag vill hänga kvar på ett ställe som inte är som det borde vara. Är min karriär så viktig att jag låter den styra mig utanför arbetstid också? Kanske. Men det är inte självklart. I vissa avseenden är jag mer styrd av principer än förnuft och det är kanske inte det bästa.

Skickade en kort god jul-hälsning till Musikern. Nu har det gått 1,5 vecka sen vi la ner dejtandet så det kändes ok att iaf säga god jul utan att det skulle tolkas som nån typ av flirt.

Fick ett betydligt längre och varmare svar tillbaka. Det var jag inte beredd på :o

Avslutade med DB i går kväll. Blev inte direkt den typen av avslut jag velat ha, men det verkade inte gå att få till, så...

Nu är han blockad på messenger, orkade inte med flera dåliga förklaringag och forsök till kontakt. Skulle han verkligen vilja få tag på mig så kan han via flera andra kanaler, men det lär knappast hända, han tar nog hintet att jag tröttnat nu.

Då har det gått 1,5v av 5 utan att ses och det går ju rätt så bra än så länge. Vi rings via Messenger och har hörts typ varje dag. Och även om det känns jättelångt tills vi ses så är det också skönt att slippa fundera över julfirande och faktiskt även nyårsfirande. Det är också skönt med lite distans till de saker som inte är så enkla i/med vårt dejtande, se om jag landar i nåt liksom. Men som jag saknar närheten. Ni som lever på de här distanserna - fy fasen vilka kämpar ni är!

God jul allihopa!

Jag mailade min chef igår och tackade ja till tjänsten. Sen ringde jag kollegan och sa att det blir komplicerat om han ska vara överordnad mig. Det visade sig att jag hade missförstått, hans roll är parallell till min, inte överordnad. Han kan stötta mig vid konflikter men det är typ allt. Äsch, nu svänger jag tillbaka till att tycka att det är en bra idé 🙄

Men men, nu är det jul och lite distans är kanske bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka