Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var ingen relation i tanke från vår sida heller men företaget hade dåliga erfarenheter från att folk hade inlett relationer efter fylleligg på firmafester osv
Kravet var som sagt att en av oss fick byta arbetsgrupp.
Ni fick alltså besked på att eftersom att ni hade haft sex så fick ni inte jobba ihop längre?

Svarar alla - texten jag skrev var ett forsök att "dra plåstret", genom att säga att jag inte kan ha kontakt med honom längre då det sliter sönder mig att vi är så olika i vårat engagement/känslor. Vet att jag beter mig självdestruktivt. Brukar inte alls uppföra mig såhär i relationer...

Lät bli att skicka texten då jag kände att det blev "för mycket" (skrev den främst till mig själv som ett sätt att få känslorna ner på pappret). Ska försöka hitta ett annat sätt att bryta med honom, har ju försökt träffas och prata igenom det de sista två vekcorna, men det går liksom inte. Har skrivit att jag inte vill ha det såhär, men han verkar inte förstå vad jag pratar om. Vet att jag borde blocka, men vill göra det på ett "snyggt" sätt då jag tycker om honom såpass mycket.

Förstår att det är svårt. Men vad mer, än att meddela av att du inte är intresserad av att ses/höras mer, finns det att säga till honom och varför vill du säga det? Du har uppenbarligen redan berättat för honom att du vill ha mer, han visar tydligt att han inte vill det. Jag tror som @Diskurs att det snarare är ett sätt att få en reaktion från honom, på ett närmast desperat och osunt sätt.

Om han skulle kunna rekommendera dig för en högre ställning, så hade jag legat j*kligt lågt.... Som bäddad för problem/drama, om du har otur.
Ja ja, självklart ska jag se till så att allt sådant är klart. Kollegan är väldigt anal när det gäller regler så jag tror han har koll på läget. Men i en sådan situation är det väl främst han som råkar illa ut tänker jag.

Ni fick alltså besked på att eftersom att ni hade haft sex så fick ni inte jobba ihop längre?
Ja. Det gällde inte bara oss. Det fanns fler som jag skrev. Så det var fler som fick byta arbetslag.
Det hade egentligen inget med oss att göra utan pga situationer som uppstått med andra som gjort liknande.

Så... Jag skrev det här i morse. Funderade på om jag skulle våga skicka det till DB...

Visa bifogad fil 42287
Men fegade ur, och skrev istället bara att det var länge sedan vi setts nu, och "I miss you"...
Nej nej. Skicka inte. Man måste inte dela allt man tänker. Som dagbok och bearbetning är det bra skriva av sig, men skicka inte. Det kan aldrig leda till något gott.

En fråga: partner är orolig för att jag sabbar alla möjligheter till karriär om jag ligger med kollegan. Kommer det fram så skulle jag ställas i dålig dager, och "män snackar" säger han. Jag tycker att han har ett hopplöst föråldrat sätt att se på saken. Inte kan det väl ha någon som helst påverkan om det kommer fram att jag har legat med en kollega på en arbetsplats med flera hundra anställda? Skulle det tyda på dålig moral eller något? Någon med erfarenhet?

Han kan bli organisatoriskt överordnad mig till våren. Men inte min chef. Det är inte alls omöjligt att jag kommer jobba på hans arbetsplats i framtiden men det ligger flera år framåt i tiden.

Jag hade varit VÄLDIGT försiktig. Oavsett om det är är ok enligt reglerna så kan det bli skitsnack och ja, det är fortfarande kvinnan som löper större risk att få skiten på sig sas. Mossigt och stenålders absolut men jag hade inte riskerat något sådant bara för ett ligg. Plus att om det finns risk för att känslor blir inblandade kan det bli jättekletigt.

Dessutom... om det finns en chans att han hamnar över dig i hierarkin hade jag aldrig velat att någon skulle ens ha tillstymmelse till möjlighet att säga att jag avancerat pga att jag legat med en chef.

Jag hade varit VÄLDIGT försiktig. Oavsett om det är är ok enligt reglerna så kan det bli skitsnack och ja, det är fortfarande kvinnan som löper större risk att få skiten på sig sas. Mossigt och stenålders absolut men jag hade inte riskerat något sådant bara för ett ligg. Plus att om det finns risk för att känslor blir inblandade kan det bli jättekletigt.

Dessutom... om det finns en chans att han hamnar över dig i hierarkin hade jag aldrig velat att någon skulle ens ha tillstymmelse till möjlighet att säga att jag avancerat pga att jag legat med en chef.
Japp ska absolut prata igenom allt för att undvika reella risker. Men tänker inte heller dra på för stora växlar av det. Jag hade inte brytt mig om någon trodde att jag hade legat mig till någon tjänst faktiskt. Folk får tro vad de vill. Jag har akademisk kompetens så det räcker för att tysta ner sådana spekulationer. Jag blir också fånigt rebellisk av tanken på att kvinnor skulle råka värre ut. Jag tänker inte låta just den tanken stoppa mig.

Svarar flera: vilken typ av negativa konsekvenser handlar det om då? Vem har tagit de besluten? Kommer jag råka sämre ut än han? Varför? Jag bryr mig inte ett skvatt om skvaller om mitt privatliv. Jag skäms liksom inte för att jag har lust att ha sex ibland.

Jag upplever att både kollegor och platschef är rätt liberala när det kommer till det mesta. Jag har inte hört något regelrätt skitsnack om någon utöver gnäll på en som är lite arbetsskygg.

Glöm inte alla de försmådda manliga kollegorna som kommer vara sura över varför du ligger med honom men inte med dem... Avundsjuka kan vara roten till mycket ont.

Glöm inte alla de försmådda manliga kollegorna som kommer vara sura över varför du ligger med honom men inte med dem... Avundsjuka kan vara roten till mycket ont.
Sorry, för bitterheten.... Självklart ska du göra som du vill. Den enda konsekvensen är att du röker ut idioter i organisationen, vilket kan vara fördelaktigt också...

Jag har ett bra exempel med min kollega. Vi har träffats från och till under snart tre år helt utan skuggor.
Nu är vi från pga V men har roligt när vi jobbar och hörs en del utanför arbetstid på en vänskaplig nivå.

Men jag har andra kollegor där det börjat bra och slutat med bitterhet, skitsnack och samarbetssvårigheter som även gått ut över andra kollegor.

Även om mannen verkat vettig så vet man ju inte förrän det kan vara försent sas.
Vi är garanterat flera här som varit med om att folk ändrar beteende, speciellt när de inte får som de vill.

Så summan av kardemumman, don't.

Angående diskussionen om att ligga med kollega.. Jag hade inte gjort det om risken finns att något skulle råka illa ut, varför skulle man ens vilja/råka orsaka att någon råkar illa ut? Känns onödigt att skapa problem, jag vill mina medmänniskor väl. :)

Åh det skulle jag verkligen inte räkna med om jag vore du. Är det mansdominerad arbetsplats? Isåfall är det garanterat du som kommer ta störst skada.
Vissa delar är, men inte alla. Jag har inte upplevt att det skulle vara någon som helst nackdel att jag är kvinna, tvärtom verkar de stolta över att de har en kvinnlig medarbetare.

Jag tänker mer på att han sitter på en post som innebär att ansvaret är större.

Vissa delar är, men inte alla. Jag har inte upplevt att det skulle vara någon som helst nackdel att jag är kvinna, tvärtom verkar de stolta över att de har en kvinnlig medarbetare.

Jag tänker mer på att han sitter på en post som innebär att ansvaret är större.

Nackdelen kommer ju först om du ligger med någon kollega, inte annars. Dels kommer det snackas, dels kommer svartsjuka. Skit inte där du äter.

Haha så snygg är jag inte, och de är gifta hela högen. Och det förutsätter att de vet. Jag kan ju förneka allt, och då vet de inte längre. De tror bara.

Usch... Känner mig som världens hemskaste människa! En vän till mig ska antagligen separera med sin sambo, och det första jag tänkte var hur jag hoppas att han ska inse att jag är en ganska så trevlig tös.. Dock ska jag absolut inte göra något "move", har berättat att jag självfallet är där för honom om det är för att dricka öl, skicka roliga memes eller hitta på äventyr precis som vanligt. Mina hållna tummar börjar nog snarare om ett par månader då han läkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka