Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svarar flera: vilken typ av negativa konsekvenser handlar det om då? Vem har tagit de besluten? Kommer jag råka sämre ut än han? Varför? Jag bryr mig inte ett skvatt om skvaller om mitt privatliv. Jag skäms liksom inte för att jag har lust att ha sex ibland.

Jag upplever att både kollegor och platschef är rätt liberala när det kommer till det mesta. Jag har inte hört något regelrätt skitsnack om någon utöver gnäll på en som är lite arbetsskygg.

Svarar flera: vilken typ av negativa konsekvenser handlar det om då? Vem har tagit de besluten? Kommer jag råka sämre ut än han? Varför? Jag bryr mig inte ett skvatt om skvaller om mitt privatliv. Jag skäms liksom inte för att jag har lust att ha sex ibland.

Jag upplever att både kollegor och platschef är rätt liberala när det kommer till det mesta. Jag har inte hört något regelrätt skitsnack om någon utöver gnäll på en som är lite arbetsskygg.
Snacket handlar inte om sexet eller relationen i sig utan vilka eventuella förmåner ni skulle ge varandra på företaget för att ni har en relation. Det är därför man ofta inte vill ha par på ett företag, för att slippa sk svågerpolitik.

Snacket handlar inte om sexet eller relationen i sig utan vilka eventuella förmåner ni skulle ge varandra på företaget för att ni har en relation. Det är därför man ofta inte vill ha par på ett företag, för att slippa sk svågerpolitik.

Inte svar direkt till dig utan på ämnet då du skrev ett bra svar.

Jag har så sjukt svårt för sådant. Alla är olika och funkar olika bra tillsammans på en arbetsplats. Jag kan absolut förstå att par kan ställa till det pga det, men det tycker jag övriga relationer också gör. Kanske tom mer om det inte ens finns något så tydligt som ett förhållande att faktiskt peka på för utomstående.

På vårt jobb finns det ett par men de jobbar inte direkt med varandra som så. Sedan är väl typ hälften skulle jag vilja säga mer eller mindre väldigt goda vänner sedan liksom upp till typ 30 + år tillbaka. Det finns många starka relationer här. Har aldrig upplevt att det i sig varken tagit upp som ett problem eller upplevts som ett problem. Jag personligen upplever att problemen med ev relationer (vänskapliga alltså) är enbart i de som förekommer precis överallt - att man har olika uppfattningar om varandra, ens arbetsinsats och arbetsmoral pga att alla är olika. Det tror jag är lika vanligt överallt och har mer med chefens förmåga som chef att göra i de situationer där ser gäller över/underordnad.

Vem som ligger med vem är det bara nyfiket skick snack om, aldrig något jag öht hört påverkat i övrigt på jobbet. Och jag har fått höra ganska mycket och säker varit objekt för snack också.

Själv har tanken faktiskt inte ens slagit mig att det skulle påverka. Om nu inte den jag låg med blev ett jävla as och ställde till det såklart men det är ju en annan femma (som man också får ta i beaktning såklart).

Exempel på en negativ konsekvens: Jag och en kollega hade ihop det. Det resulterade i att en av oss tvingades byta arbetsgrupp (krav uppifrån)
Han erbjöd sig att byta då jag jobbat där längre.

Exempel på en negativ konsekvens: Jag och en kollega hade ihop det. Det resulterade i att en av oss tvingades byta arbetsgrupp (krav uppifrån)
Han erbjöd sig att byta då jag jobbat där längre.
Hade ihop det hur? Jag har inte tänkt ha en relation med kollegan utan bara ligga med honom. Och hur såg kravet ut uppifrån? Hur motiverade de sig?

En relation och risk för förmåner har man väl så fort man interagerar med varandra. Flera på arbetsplatsen umgås utanför arbetstid och det uppmuntras.

Jag ska ta ett litet snack med honom om detta dock, hur det skulle kunna bli problem. Än så länge har han inga befogenheter mer än att han kan rekommendera mig, men min chef har redan spridit att jag är tilltänkt för den nya rollen.

Hade ihop det hur? Jag har inte tänkt ha en relation med kollegan utan bara ligga med honom. Och hur såg kravet ut uppifrån? Hur motiverade de sig?
Brukar inte skriva i den här tråden, men nu kunde jag inte låta bli. ;)
Om du ändå "bara ska ligga", så gör det någon annanstans än på jobbet är mitt råd. Inte värt att riskera en massa stök, skitsnack och elände på jobbet för ett ligg. Har sett alltför mycket skit komma ut ur sådant - inte bara för egen del utan även för andra. Hur enkelt och okomplicerat det än känns från början, så vet man aldrig hur det slutar. Som sagt - inte värt risken.

Brukar inte skriva i den här tråden, men nu kunde jag inte låta bli. ;)
Om du ändå "bara ska ligga", så gör det någon annanstans än på jobbet är mitt råd. Inte värt att riskera en massa stök, skitsnack och elände på jobbet för ett ligg. Har sett alltför mycket skit komma ut ur sådant - inte bara för egen del utan även för andra. Hur enkelt och okomplicerat det än känns från början, så vet man aldrig hur det slutar. Som sagt - inte värt risken.
Men exakt vilken sorts skit är det som kommer? Jag har aldrig jobbat på företag eller haft kollegor där det skulle kunna vara ett problem. Har haft affärer med kollegor tidigare, noll problem.

Min värsta farhåga var att hans intresse var känslomässigt och det hade ju kunnat bli besvärligt. Sårade och kränkta män kan vara farliga. Men jag har pratat rätt mycket med honom och han är införstådd med vad som gäller och tycker att det är finfint.

Det var ingen relation i tanke från vår sida heller men företaget hade dåliga erfarenheter från att folk hade inlett relationer efter fylleligg på firmafester osv
Kravet var som sagt att en av oss fick byta arbetsgrupp.

En relation och risk för förmåner har man väl så fort man interagerar med varandra. Flera på arbetsplatsen umgås utanför arbetstid och det uppmuntras.

Jag ska ta ett litet snack med honom om detta dock, hur det skulle kunna bli problem. Än så länge har han inga befogenheter mer än att han kan rekommendera mig, men min chef har redan spridit att jag är tilltänkt för den nya rollen.

Om han skulle kunna rekommendera dig för en högre ställning, så hade jag legat j*kligt lågt.... Som bäddad för problem/drama, om du har otur.

Så... Jag skrev det här i morse. Funderade på om jag skulle våga skicka det till DB...

Screenshot_20191222_075610.webp
Men fegade ur, och skrev istället bara att det var länge sedan vi setts nu, och "I miss you"...

Så... Jag skrev det här i morse. Funderade på om jag skulle våga skicka det till DB...

Visa bifogad fil 42287
Men fegade ur, och skrev istället bara att det var länge sedan vi setts nu, och "I miss you"...
Oj, jag hade blivit rätt stressad om jag fått ett sånt meddelande av någon.. du borde nog sluta träffa honom! Ni verkar vara engagerade på helt olika nivå i er relation.

Oj, jag hade blivit rätt stressad om jag fått ett sånt meddelande av någon.. du borde nog sluta träffa honom! Ni verkar vara engagerade på helt olika nivå i er relation.

Ja jag hade också blivit sjukt stressad över att någon sitter och räknar hur många minuter sedan man svarat/läst meddelade.
Jag fattar att du tycker om snubben @sorbifolia men ni är uppenbarligen galet olika i eran syn på relationen och jag tycker att det låter väldigt ohälsosamt.

Visa bifogad fil 42287

Mitt tips: Släpp honom. Dra plåstret. Gå vidare. Jag brukar tänka att är personen inte intresserad så är det så och det finns inget jag kan göra.

Svarar alla - texten jag skrev var ett forsök att "dra plåstret", genom att säga att jag inte kan ha kontakt med honom längre då det sliter sönder mig att vi är så olika i vårat engagement/känslor. Vet att jag beter mig självdestruktivt. Brukar inte alls uppföra mig såhär i relationer...

Lät bli att skicka texten då jag kände att det blev "för mycket" (skrev den främst till mig själv som ett sätt att få känslorna ner på pappret). Ska försöka hitta ett annat sätt att bryta med honom, har ju försökt träffas och prata igenom det de sista två vekcorna, men det går liksom inte. Har skrivit att jag inte vill ha det såhär, men han verkar inte förstå vad jag pratar om. Vet att jag borde blocka, men vill göra det på ett "snyggt" sätt då jag tycker om honom såpass mycket.

Svarar alla - texten jag skrev var ett forsök att "dra plåstret", genom att säga att jag inte kan ha kontakt med honom längre då det sliter sönder mig att vi är så olika i vårat engagement/känslor. Vet att jag beter mig självdestruktivt. Brukar inte alls uppföra mig såhär i relationer...

Lät bli att skicka texten då jag kände att det blev "för mycket" (skrev den främst till mig själv som ett sätt att få känslorna ner på pappret). Ska försöka hitta ett annat sätt att bryta med honom, har ju försökt träffas och prata igenom det de sista två vekcorna, men det går liksom inte. Har skrivit att jag inte vill ha det såhär, men han verkar inte förstå vad jag pratar om. Vet att jag borde blocka, men vill göra det på ett "snyggt" sätt då jag tycker om honom såpass mycket.
Jag förstod det. Men tycker ändå att det är en dålig idé. Jag har varit på väg att göra liknande någon gång men rannsakat mig själv och kommit fram till att det bara är att gripa efter halmstrån och fiska efter bekräftelse, till ingen nytta.

Vad ska han svara liksom? Och vad ska du göra med svaret?

De gånger jag varit i liknande situation har jag istället rak i ryggen ringt upp och sagt väldigt kort (väääldigt kort och sakligt, utan underton av bitterhet eller besvikelse, och utan att öppna för diskussion eller be om några förklaringar eller svar) att jag inte vill träffas mer pga att jag inte känner att relationen ger mig vad jag vill ha, eller skrivit ett kort (kort!!) liknande sms.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V