Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lovar att det går över. ;) Är typ mer flytande på att prata engelska än svenska numera. :laugh:
Jag känner mig sällan hindrad när vi pratar om våra specialintressen, vardagssaker och sånt, men jag har definitivt en lucka när det kommer till mer insnöade politiska termer och andra smala områden. Vi löser det, han är väldigt vältalig och lär mig nya ord mest hela tiden och ofta går det ju att beskriva sig runt enstaka ord.

Pratar numera engelska med hundarna på heltid, av bara farten. Däremot har jag tappat min brittiska engelska efter alla timmar med amerikanen :arghh:

Jag känner mig sällan hindrad när vi pratar om våra specialintressen, vardagssaker och sånt, men jag har definitivt en lucka när det kommer till mer insnöade politiska termer och andra smala områden. Vi löser det, han är väldigt vältalig och lär mig nya ord mest hela tiden och ofta går det ju att beskriva sig runt enstaka ord.

Pratar numera engelska med hundarna på heltid, av bara farten. Däremot har jag tappat min brittiska engelska efter alla timmar med amerikanen :arghh:

Fylls in snabbare än vad man tror. Så snart slipper du googla!
Och fy vad hemskt. :p Brittisk engelska är den enda engelskan. :rofl:

Hoppas det. Tänker att det kommer uppstå en del skrattretande situationer när han kommer hit och vi ska bo ihop i flera månader. "Can you please hand me that... ehh... electric thing with two things that rotate really fast?" :D :nailbiting: :rofl:

Kommer han hit till Sverige? :) Spännande!

• Gilla
Reactions: ptr
Alltså när jag träffade min amerikan var jag LIVRÄDD för att prata engelska :D Har alltid varit det vilket verkligen varit ett problem genom livet. Har i princip aldrig pratat engelska tidigare för det har verkligen inte funkat. På telefon ska vi inte ens prata om! Men med S har det gått så himla bra från första sekunden. Det blev liksom aldrig jobbigt, trots att jag var inställd på att det skulle bli det. Så den här relationen har helt klart gjort under för min engelska och gjort mig betydligt mer bekväm än jag någonsin trodde var möjligt, vilket känns bra inför framtiden. Visst, jag låter väldigt svensk men jag kan prata obehindrat och går att förstå utan problem :D

För att inte vara för mycket ot kan jag väl säga att mina föräldrar nu har köpt en julklapp till S, eftersom vi ska fira jul med dem. Om jag får gissa helt fritt tror jag dem är lite osäkra på vår relation (pga. Avståndet) och dessutom har de bara träffat honom lite snabbt en gång. Förhoppningsvis känner dem annorlunda efter jul, och jag tror dessutom att han är den typ av person som de verkligen kan gilla :)

För övrigt har jag själv stigit lite i graderna för hans mamma när hon fick veta att Sverige är ett rikt land och inte fattigt. Kanske förstår hon nu att jag faktiskt inte är ute efter ett green card ;)

@Fruentimber vill du göra ett lite omständligt val, men som inte är så konfrontativt, borde du kunna gå tillbaka så långt på din ”vägg” och radera allt han är taggad i?

:eek:

HUH, mängden scrollande! Men tanken lockar. :angel:

Resultat: två timmars nostalgi, frustskrattande och total cringe när man går närmare 10 år tillbaka på sin Facebook. Summa sumarum så skrev jag så mycket SKIT på den tiden att det blev en omöjligt uppgift att gå igenom allt han eventuellt kunde vara taggad i. Således blev det istället råblock. :up:

Resultat: två timmars nostalgi, frustskrattande och total cringe när man går närmare 10 år tillbaka på sin Facebook. Summa sumarum så skrev jag så mycket SKIT på den tiden att det blev en omöjligt uppgift att gå igenom allt han eventuellt kunde vara taggad i. Således blev det istället råblock. :up:

Man kan inte söka på något vis så som man kan i fb-grupper resp messenger?

Too late. :D Men nej, tror tyvärr inte att man kan söka i sin egen profil! Hade ju varit magiskt bra, annars.

Är väl inte fel att städa hejdlöst i gammal skit på fb! Tar man en bit i taget så tar det på det.

Hoppas det. Tänker att det kommer uppstå en del skrattretande situationer när han kommer hit och vi ska bo ihop i flera månader. "Can you please hand me that... ehh... electric thing with two things that rotate really fast?" :D :nailbiting: :rofl:
Äsch, sådär låter jag fortfarande ibland trots 8 år i Skottland varav 6 samboende men diverse britter! Bad sambon senast i förrgår att räcka mig "the pokey thing you would use to poke and flip things in a pan". Så heter nämligen stekpincett på engelska i Mineurs trötta hjärna. Gissa om jag blev irriterad när karln räckte mig en stekspade 🙄

Äsch, sådär låter jag fortfarande ibland trots 8 år i Skottland varav 6 samboende men diverse britter! Bad sambon senast i förrgår att räcka mig "the pokey thing you would use to poke and flip things in a pan". Så heter nämligen stekpincett på engelska i Mineurs trötta hjärna. Gissa om jag blev irriterad när karln räckte mig en stekspade 🙄
Han var väl snäll och tänkte att i din trötta hjärna är du ute och snurrar efter fel verktyg, och gav dig vad du borde velat fråga efter!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
428
Senast: Tilly_85
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat