Ja, helt enig! Men googlehistoriken när jag jagar synonymer och liknande blir -jättekonstig-...
Lovar att det går över. Är typ mer flytande på att prata engelska än svenska numera.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, helt enig! Men googlehistoriken när jag jagar synonymer och liknande blir -jättekonstig-...
Jag känner mig sällan hindrad när vi pratar om våra specialintressen, vardagssaker och sånt, men jag har definitivt en lucka när det kommer till mer insnöade politiska termer och andra smala områden. Vi löser det, han är väldigt vältalig och lär mig nya ord mest hela tiden och ofta går det ju att beskriva sig runt enstaka ord.Lovar att det går över. Är typ mer flytande på att prata engelska än svenska numera.
Jag känner mig sällan hindrad när vi pratar om våra specialintressen, vardagssaker och sånt, men jag har definitivt en lucka när det kommer till mer insnöade politiska termer och andra smala områden. Vi löser det, han är väldigt vältalig och lär mig nya ord mest hela tiden och ofta går det ju att beskriva sig runt enstaka ord.
Pratar numera engelska med hundarna på heltid, av bara farten. Däremot har jag tappat min brittiska engelska efter alla timmar med amerikanen
Hoppas det. Tänker att det kommer uppstå en del skrattretande situationer när han kommer hit och vi ska bo ihop i flera månader. "Can you please hand me that... ehh... electric thing with two things that rotate really fast?"Fylls in snabbare än vad man tror. Så snart slipper du googla!
Och fy vad hemskt. Brittisk engelska är den enda engelskan.
Hoppas det. Tänker att det kommer uppstå en del skrattretande situationer när han kommer hit och vi ska bo ihop i flera månader. "Can you please hand me that... ehh... electric thing with two things that rotate really fast?"
Lutar åt det, ja. Om vi har kul nu när jag åker dit så kommer han hit sen.Kommer han hit till Sverige? Spännande!
Jag tänker att brittisk engelska är rätt många olika engelskor .Brittisk engelska är den enda engelskan.
Jag tänker att brittisk engelska är rätt många olika engelskor .
@Fruentimber vill du göra ett lite omständligt val, men som inte är så konfrontativt, borde du kunna gå tillbaka så långt på din ”vägg” och radera allt han är taggad i?
HUH, mängden scrollande! Men tanken lockar.
HUH, mängden scrollande! Men tanken lockar.
Resultat: två timmars nostalgi, frustskrattande och total cringe när man går närmare 10 år tillbaka på sin Facebook. Summa sumarum så skrev jag så mycket SKIT på den tiden att det blev en omöjligt uppgift att gå igenom allt han eventuellt kunde vara taggad i. Således blev det istället råblock.
Man kan inte söka på något vis så som man kan i fb-grupper resp messenger?
Är väl inte fel att städa hejdlöst i gammal skit på fb! Tar man en bit i taget så tar det på det.Resultat: två timmars nostalgi, frustskrattande och total cringe när man går närmare 10 år tillbaka på sin Facebook. Summa sumarum så skrev jag så mycket SKIT på den tiden att det blev en omöjligt uppgift att gå igenom allt han eventuellt kunde vara taggad i. Således blev det istället råblock.
Äsch, sådär låter jag fortfarande ibland trots 8 år i Skottland varav 6 samboende men diverse britter! Bad sambon senast i förrgår att räcka mig "the pokey thing you would use to poke and flip things in a pan". Så heter nämligen stekpincett på engelska i Mineurs trötta hjärna. Gissa om jag blev irriterad när karln räckte mig en stekspadeHoppas det. Tänker att det kommer uppstå en del skrattretande situationer när han kommer hit och vi ska bo ihop i flera månader. "Can you please hand me that... ehh... electric thing with two things that rotate really fast?"
Han var väl snäll och tänkte att i din trötta hjärna är du ute och snurrar efter fel verktyg, och gav dig vad du borde velat fråga efter!Äsch, sådär låter jag fortfarande ibland trots 8 år i Skottland varav 6 samboende men diverse britter! Bad sambon senast i förrgår att räcka mig "the pokey thing you would use to poke and flip things in a pan". Så heter nämligen stekpincett på engelska i Mineurs trötta hjärna. Gissa om jag blev irriterad när karln räckte mig en stekspade
"Thingy" är grymt användbartHoppas det. Tänker att det kommer uppstå en del skrattretande situationer när han kommer hit och vi ska bo ihop i flera månader. "Can you please hand me that... ehh... electric thing with two things that rotate really fast?"
Japp!"Thingy" är grymt användbart