Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
När V kom hit igår hade han köpt Rubens favorit tuggben och en enhörningskalender till mig 😍
@stjarnhimmel tipsade mig om den i tråden om adventskalendrar och jag visade bilden för V med ett exalterat, kolla vad gullig!
Men med tanke på att jag ungefär varje gång vi ses visar typ 50 bilder med allt från gulliga kattungar, töntiga memes till hästprylar så blev jag väldigt överraskad att han la den på minnet och beställde den åt mig. Det hade jag verkligen inte väntat mig och jag blev så himla glad 😁

Nu sitter jag på jobbet och flinar för mig själv. Jag är trött men glad, natten var jättemysig.
Ragget kom vid redan 1-tiden så vi fick några timmar tillsammans innan jag var tvungen att gå upp. Han var trots sin förvarning mest trött när han kom så vi låg bara och pratade och kramades en stund innan han somnade. Det som slår mig är hur fysisk han är, även i sömnen. Han lägger sig på mig, trycker sig mot min kropp och sover tungt, jag gillar det :)

Inatt pratade vi för första gången mer ingående om hans relation. Det är lätt att som utomstående säga att han naturligtvis borde avsluta förhållandet istället för att vara otrogen med mig men verkligheten är inte så svartvit.
Han och flickvännen har varit tillsammans i många år, deras familjer umgås flitigt och de har ganska nyligen köpt en lägenhet med hjälp av lån från hennes pappa. Dessutom är en av hennes släktingar högt uppsatt chef på företaget han arbetar för.
Det är en rätt ordentlig härva att ta sig ur helt enkelt.

När man öppnar upp om det där allra innersta, det där man skäms över, trycker undan, vill ignorera. Det där man tänker att om det stod deklarerat utanpå, så kommer jag vara ensam livet ut.

När man öppnar upp om det, och responsen blir: "I not only accept it, I embrace it".

Om jag hade skrivit ner de här innersta tankarna nånstans, så hade jag trott att han hackat sig in där.

Det är helt jävla osannolikt.

Jag kan rapportera lite från nuläget med mig och A då, även om vi är förbi dejtingstadiet för länge sen. Igår var vi på heldagsutflykt med barnen och det var supermysigt. Mina i vanliga fall lite blyga barn pratar hål i huvudet på honom från det att han kliver in genom dörren och tills han med nöd och näppe får åka hem. Fyraåringen försökaer övertala honom att sova över, vilket vi vuxna inte har tänkt.

Vi har liksom inte gjort någon "Tadaa, här är mammas nya pojkvän" och jag vet egentligen inte vad barnen tänker att han är. Det funderar jag lite på ibland men jag tänker att jag svarar på det de undrar men behöver inte göra det krångligare än vad det är. De vet ju att vi umgås mycket och sover över hos varandra när barnen är hos sin pappa, men vi är inte fysiska s.a.s. när barnen är med.

Pratar med en söt tjej på Tinder som bor i en grannstad. Hon är statsvetare, vilket är lite roligt då det känns som att jag typ bara dejtar statsvetare och socionomer..
Men känns fint att skriva med henne iallafall. 🙂
Har du avslutat med hon som jag inte kommer ihåg vad du kallade men som du blev lite förälskad i?

Just det där självutplånande överanalyserandet är bland det värsta jag vet med att börja dejta. Det där stadiet innan man har hunnit etablera sin relation, börjar lita på partnern och lärt känna varandra ordentligt är så jävla plågsamt.

Nån skrev nånstans att det är när förälskelsen övergår i kärlek som vi börjar bli oss själva igen. Att det ligger i förälskelsens natur att vara uppmärksamhetstörstande, självkritisk, lite svartsjuk osv. Jag vet inte, men visst känner jag igen det...

Jag upplever att ju äldre jag blir, desto mindre självutplånande blir jag. Jävligt skönt. Om någon ogillar mig för den jag är, så kan vi ju få det överstökat med det samma.

Just det där självutplånande överanalyserandet är bland det värsta jag vet med att börja dejta. Det där stadiet innan man har hunnit etablera sin relation, börjar lita på partnern och lärt känna varandra ordentligt är så jävla plågsamt.

Nån skrev nånstans att det är när förälskelsen övergår i kärlek som vi börjar bli oss själva igen. Att det ligger i förälskelsens natur att vara uppmärksamhetstörstande, självkritisk, lite svartsjuk osv. Jag vet inte, men visst känner jag igen det...
Ja, jag ser inte alls fram emot den delen av ev dejtande...

För mig har det nog varit lite tvärtom. Så länge det bara var dejtande så var det liksom inget på spel. Då nojjade jag inte och kunde lika gärna ha och mista dem. Nu har det blivit mer "allvar" och då funderar jag desto mer.

För mig har det nog varit lite tvärtom. Så länge det bara var dejtande så var det liksom inget på spel. Då nojjade jag inte och kunde lika gärna ha och mista dem. Nu har det blivit mer "allvar" och då funderar jag desto mer.
Jag syftade på förälskelsefasen, inte första dejterna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
428
Senast: Tilly_85
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat