Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så, då har jag raderat 173 inlägg och delat ut varningar till 8 olika användare. Skärpning! Det är aldrig okej att raljera över andras beteende och val, att vara medvetet spydig eller att använda sig av ord som “äckel”, “vidrig” eller “as” för att beskriva andra privatpersoner. Man behöver inte säga/skriva allt man tänker.

Vill man diskutera en specifik användares specifik(a) relation(er) och beslut på djupet passar det väl utmärkt att skicka ett PM till personen i fråga, såvida inte användaren själv skapar en tråd eller inlägg där den uttryckligen ber om input.

Vill man diskutera droger, otrohet eller annat går det jättebra att starta egna trådar om det.

Och slutligen påminner jag om den fiffiga “ignore”-funktionen som man kan ta till om/när man känner sig provocerad av specifika användare.

/Trött mod

Lastbilschaffisen har hört av sig, i och för sig skrev han bara "läget med dig?". Trött som jag var just då i och med att jag såg det på jobbet blev svaret "trött men bra, själv då?"

Svarade inte sist på hans meddelande då jag inte visste hur jag skulle svara på bara ett "precis", så får väl se vart det bär hän. Tar det hela med ro och i lugn takt orkar inte stressa, har inte bråttom.

Kommenterade en buket förra gången vi var å handlade föra gången denna gången så köpte han en till mig :love:
20191031_193318.webp

Idag tar jag paus från ragget.
Ikväll ska jag ut på middag med en annan kille, också en jag känner sen innan. Han har i flera månader hört av sig och frågat om han får ta med mig ut på restaurang men varje gång har det kommit annat i vägen så det är först nu vi lyckats synka våra scheman.

Under det senaste halvåret har jag fått mer uppmärksamhet från män än vad jag är van vid. Jag har aldrig haft svårt för att hitta dejter men på sistone har jag blivit kontaktad av flera män som på ett eller annat sätt hör till umgängeskretsen, jag har blivit stoppad på stan av män som bett om mitt nummer och jag har fått fler gratisdrinkar från flirtiga bartenders än vad jag annars samlat ihop under flera tidigare år.

Skönt att man fortfarande kan vara någorlunda het på marknaden :rofl:

Det låter jättesmörigt, jag vet det. Men efter senaste två dagarnas väldigt utlämnande samtal har vi nått en nivå av samförstånd och respekt som får det varma och fina vi haft hittills att framstå som ytligt och svalt.

Sådär så att jag, världens mest cyniska ateist, lite skrämt känner att vafan är det här om inte nån slags "öde" :o

Jasså - beställde du bukett!;) Grann kvast i vilket fall.
Det där blir jag galen på. Att jag inte ska kunna säga saker utan att det ska tolkas in en massa som jag INTE säger. Det får mig att explodera totalt, särskilt om det kommer med en förklaring att "så är ju ni kvinnor".

Om jag säger att en blombukett är fin så menar jag att den är fin. Om det får en person att tro att jag menar att jag tycker att han ska köpa den åt mig så kan han ta och stoppa upp den någonstans där blommorna förmodligen kommer att vissna rätt snabbt.

End of rant.

Sorry @ptr

Det där blir jag galen på. Att jag inte ska kunna säga saker utan att det ska tolkas in en massa som jag INTE säger. Det får mig att explodera totalt, särskilt om det kommer med en förklaring att "så är ju ni kvinnor".

Om jag säger att en blombukett är fin så menar jag att den är fin. Om det får en person att tro att jag menar att jag tycker att han ska köpa den åt mig så kan han ta och stoppa upp den någonstans där blommorna förmodligen kommer att vissna rätt snabbt.

End of rant.

Sorry @ptr

Men precis så!
Jag visar ju saker för V hela tiden som jag vill ha och han visar mig saker. Det har inget att göra med att vi förväntar oss att den andra ska köpa det. Vi delar bara livet och önskningar med varandra.
Därför jag blev så himla glad för min kalender, jag hade verkligen inte väntat mig att han skulle köpa den.

Men precis så!
Jag visar ju saker för V hela tiden som jag vill ha och han visar mig saker. Det har inget att göra med att vi förväntar oss att den andra ska köpa det. Vi delar bara livet och önskningar med varandra.
Därför jag blev så himla glad för min kalender, jag hade verkligen inte väntat mig att han skulle köpa den.

Jag tycker det är skitbra om särbon nämner något han gillar, han är så sabla svår att köpa saker till :rofl: Det mesta han gillar är dyyrt, som traktorer och vapen... :cautious:

Men precis så!
Du måste vara med i Adventskalendertråden och varje dag visa vad du fått i luckan :D :love:

(I övrigt håller jag med dig.)

End of rant.

Sorry @ptr
Nu är det en fin bukett, och den har förhoppningsvis en mening för er båda. Och vill nu karln köpa kvast till dig så klart han välljer en som du sagt är fin - dumt vore annars.

I övrigt håller jag med dig helt och hållet!
Det är två saker i detta som är besvärligt, eller flera visserligen, men att där förekommer ett rätt omfattnade "beställd" uppskattning och att där jävlarimig inte får visas uppskattning opåkallat samtidigt som det minsan ska visas uppskattning som symbolhandling, fast då bara på mottagarens telepatiska anmodan.

Men precis så!
Är det en samsyn och balans i det hela så fungerar det. Det är väl när det drar iväg till rena beställningar som ska expideras so det blir tokigt.

Det är två saker i detta som är besvärligt, eller flera visserligen, men att där förekommer ett rätt omfattnade "beställd" uppskattning och att där jävlarimig inte får visas uppskattning opåkallat samtidigt som det minsan ska visas uppskattning som symbolhandling, fast då bara på mottagarens telepatiska anmodan.
Men om du har så bitter erfarenhet av det där, är det inte bättre att INTE skämta om det då, med helt utomstående personer?

Problemet med ditt skämt om beställda buketter är att det återskapar en skittråkig stereotyp på temat "ööh kvinnor kan aldrig tala ur skägget, nu sa hon att en bukett var fin så det är väl bäst jag att köper en sån till henne"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
428
Senast: Tilly_85
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat